Proteinpulver

Medlem
Proteinpulver

Hejhej;) Jag har börjat träna intensivt nu, med 13 träningar i veckan, och jag har tänkt på att köpa någon sorts proteinpulver. Har läst lite på internet och lärt mig att Vassleprotein är bäst. Jag vill helst inte ha något som blåser upp magen=) Vad tror ni om denna?
[http://www.mabrapostorder.se/se/art/whey-class-4-kg-vasslepro...]

Tack på förhand;)


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

Köp Whey-80 på gymgrossisten och inta detta direkt innan eller efter träningen. Kompletera detta med kolhydrater direkt i drinken(t ex banan eller liknande). Eller bara fyll på med kolhydrater när du kommer hem från träningen.

svälla upp magen? Tränar man så är det bara att äta på, sen när du lagt på dig muskler är det lättare att banta/deffa då musklerna drar mer enegi. Förstår inte varför folk håller tillbaka när man väl sliter med styrketräning.

Medlem

Vad vill du uppnå med din träning? Gå ner i vikt? Gå upp i vikt?

Jag tipsar om Whey-100 istället, endast 0,05g fett och 0,1g kolhydrater.

Dels kan du ta en portion sådant tillsammans med havregrynsgröt på morgonen, och så alltid ta en 5-30 minuter efter träning.
(Varför du ska ta en vid frukost är för att du vill/måste ha energi i depåerna för att verkligen orka köra slut på dig själv under träningen, inte bara "disco"-träna, och sen efter självklart för att ha energi att bygga musklerna).

Sen är jag ingen riktig expert på träning, men 13 pass i veckan låter lite väl extremt, glöm inte bort att det är EFTER träningen (framförallt när du sover) som du BYGGER muskler)

Så framförallt se till att sova ordentligt och äta ordentligt, strula med dessa två punkter så kommer resultaten inte bli lika bra och ta onödigt lång tid att nå.

http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?A...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

^- Varför rekommendera Whey-100 när det är så mycket dyrare än Whey-80? man behöver ju fett och kolhydrater för att funka både om man tränar för att bygga, deffa eller banta.

Finns en jävla massor av trådar om whey-100 och whey-80 på diverse träningsforum, men orkar inte leta fram dom nu. Bara googla hehe

Medlem

nej alltså, är ju inget fel med Whey-80, bara att Whey-100 är bättre

Men speciellt om man deffar eller bantar så bör man satsa på 100 istället för 80 i mitt tycke. Tränar man då 8-13 gånger i veckan och därmed sätter i sig 15-20 portioner proteinpulver i veckan (sju frukostar plus ett efter varje träningspass, om inte mer i veckan) (60-80 portioner i månaden) så blir dessa gram fett m.m. ganska mycket.

(sätta i sig bara några gram extra fett om dagen kan per år handla om kilo extra, det är det man gör/sätter i sig varje dag som räknas)

Skulle gärna vilja höra motiveringen till 13 pass i veckan, vilka övningar som genomförs, när/i vilken ordning samt vad målet med träningen är.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Okej;) Men jag köpte en 1 kilos burk av det proteinpulvret jag länkade först, så jag kan ha något medan jag diskuterar med er här;) Jag tränar för att må bättre, och för att skaffa mer muskler. Jag var liten och väldigt överviktigt, så jag slutade äta helt, då försvann både fett och muskler:( Såhär ser mitt veckoschema ut:
Måndag: Fotbollsträning och thaiträning,
Tisdag: Fotbollsprofil, Gym eller löpning ute, beror på vad jag känner för.
Onsdag: fotbollsprofil, fotbollsträning och thaiträning.
Torsdag: fotbollsträning samt magträning hemma.
Fredag: fotbollsträning,
Lördag: Thaiträning,
Söndag: Vila eller gym, beror på vad jag känner för.

Fotbollsprofil: 1.5 tim fotboll med skolan, ibland löpning
Fotbollsträning: 1.5-2tim intensiv fotboll.
Thaiträning: Alla Thaiboxnings träningar är 2tim långa, förutom den på lördag som är valfri, upp till 3tim lång, beror på hur jag känner mig=)
Löpning: 5-10km löpning, tar 18-25min, ska nog börja med intervaller, har hört att det är bättre.
Gym: 1-2tim viktlyft och olika styrkeövningar, mest överkropp då jag tränar benen på fotboll.
Har skrivit träningarna i rätt ordning.


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

Skall du träna 13 gånger i veckan?

Jag skulle fråga varför men inget svar du kan ge mig kommer att vara det jag vill ha så jag låter bli att fråga...

Själv har jag börjat träna också, jag går tre gånger i veckan och tycker att det är nog.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Stealther:

Okej;) Men jag köpte en 1 kilos burk av det proteinpulvret jag länkade först, så jag kan ha något medan jag diskuterar med er här;) Jag tränar för att må bättre, och för att skaffa mer muskler. Jag var liten och väldigt överviktigt, så jag slutade äta helt, då försvann både fett och muskler:( Såhär ser mitt veckoschema ut:
Måndag: Fotbollsträning och thaiträning,
Tisdag: Fotbollsprofil, Gym eller löpning ute, beror på vad jag känner för.
Onsdag: fotbollsprofil, fotbollsträning och thaiträning.
Torsdag: fotbollsträning samt magträning hemma.
Fredag: fotbollsträning,
Lördag: Thaiträning,
Söndag: Vila eller gym, beror på vad jag känner för.

Fotbollsprofil: 1.5 tim fotboll med skolan, ibland löpning
Fotbollsträning: 1.5-2tim intensiv fotboll.
Thaiträning: Alla Thaiboxnings träningar är 2tim långa, förutom den på lördag som är valfri, upp till 3tim lång, beror på hur jag känner mig=) Väldigt intensiva.
Löpning: 5-10km löpning, tar 18-25min, ska nog börja med intervaller, har hört att det är bättre.
Gym: 1-2tim viktlyft och olika styrkeövningar, mest överkropp då jag tränar benen på fotboll.
Har skrivit träningarna i rätt ordning.

ok, sluta upp med det där direkt. Sådär mycket träning är inte hälsosamt för dig. Men det är min åsikt.

Du behöver MINST en dags vila, 2 är ännu bättre. Och du överväger redan att inte ha en dags vila?

Medlem

Du har rätt, jag kan inte ge dig ett bra svar, men det är roligt med sporterna medans gym och löpning är för kroppen. Jag ska nog vila på söndagarna, det lutar åt det. Har varit trött den senaste tiden.


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Inaktiv

Har tränat mycket och sist styrkelyft (kroppsvikt 120 kg). Iofs stor skillnad på fotboll och thai. Ju mindre du vilar ju svårare att lägga på muskler. Musklerna kommer när du vilar, inte när du tränar.

Ska tipsa om sojaprotein på hälsokost som kostar en bråkdel.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Det kan verkligen inte vara bra att träna sådär mycket.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

lycka till med att bygga muskler med det tränings schemat du har,
du kommer rasa i både vikt och muskler snabbare än du gjort då du slutade äta helt o hållet

tro mig, jag vet av egen erfarenhet

som flera nämnt här, bygger du musklerna när du sover, träning är bara verktygen för att bygga, men ibland överanvänder man verktygen och sabbar det man bygger, all tid man spenderat har vart i onödan,

sen så har du fortfarande inte nämnt vad du vill uppnå med din träning? bygga muskler, kör hellre på gainer, specielt om du är kötättare så får du säkerligen i dig tillräckligt med protein om dagarna, kolhydraterna gör så du återuphämtar dig snabbare men lägger också på en del fet, vilket endå är bra för muskler behöver inte bara enbart protein för bli starka, utan behöver också lite fett,

om det är mer för att underhålla musklerna så kan du köra ren protein, men jag tycker det är helt onödigt om man inte deffar, jag käkar endå kött minst 3 gånger om dagen så jag får i mig min del

Medlem

Jag äter väl det jag får hemma;)
Det är ju blandat, dels för att vara starkare och se bättre ut, dels för att må bättre. Jag vill ju såklart bygga så mycket muskler som möjligt.


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

Hur känner du dig efter fotbollsprofil/fotbollsträning?

Kan erkänna att innan jag började med kickboxning och framförallt innan jag gick några pass på gymet med en kompis som är halvt om halvt träningsnarkoman så hade jag inte en aning om hur jävla rejält man kan ta ut sig. träna så hårt att man knappt orkar lyfta armarna för att applicera schampo på axlarna... dé é nicé

Men iallafall, jag lägger om min röst till att införskaffa en gainer att ta efter träningarna (5-30 minuter efter), du kan gärna fortsätta med den produkt du köpt (eller Whey-80 eller 100) att inta vid frukost, och skulle inte direkt skada att ta den någon mer gång under dygnet, för att vara säker på att kroppen inte har brist på energi/byggstenar att stärka och återuppbygga musklerna (vilket sker vid vila/sömn, under träning så bokstavligen förstör du muskler)

en liten skiss på meny:
frukost = havregrynsgröt plus proteinpulver (gärna en tablett vitaminer och mineraler också, t.ex. "Only One")
lunch = rejält käk, dock ingen stor portion
träning = gainer 5-30 minuter efter (proteinpulver och/eller kreatin innan om du fått i dig dåligt med energi/näring under dagen)
middag = rejält käk, dock ingen stor portion
och inte att förglömma, några mindre måltider/mellanmål mellan dessa, sammanlagt 4-6 måltider om dagen med jämna mellanrum (så kroppen inte går in i kataboliskt tillstånd vilket innebär att den börjar "äta upp" muskler/sig själv).

viktiga saker, i rätt ordning:
1. kost, utan bränsle/energi orkar du/kroppen träna upp sig
2. vila, utan tid att BYGGA upp sig utan bara träning/nerbrytning så blir det inga resultat heller
3. träna, utan att träna "finns ingen" fettförbränning eller nedbrytning som tvingar kroppen att bygga upp och förstärka sig.

Peace out och god natt gott folk


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Tackar werzion=) Efter fotbollsträningarna är man helt slut i benen och lungorna. En fråga bara, är det skadligt att ta för mycket proteinpulver? T.ex idag då jag inte ska träna, så drack jag ett glas mjölk med 1/2 dl pulver.
Jag kan ju alltid blanda min egen gainer=) Mjölk, pulver, banan och ngt annat?


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

^- Nej, det är inte skadligt att inta förmycket proteinpulver då du bara pissar ut skiten om du äter för mycket. Även om du inte tränar en dag, så ska du ligga på ungefär lika mycket protein och energi som de dagarna du tränar. För som det redan nämns ett par gånger i denna tråd, du bygger dom dagarna du inte belastar kroppen.

Medlem

Härligt=) då äre fritt fram att dricka vid varje måltid=) Det är jäkligt gott, smakar som milkshake:D
Jag trodde att överbliven protein blir fett:/


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem
Skrivet av Stealther:

Det är jäkligt gott, smakar som milkshake:D

hehe, tro mig, du kommer inte tycka om det så mycket om en månad eller så. jag okynnesdrack whey-80 med chokladsmak i början. efter en månad började jag hålla för näsan när jag drack skiten .


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

din mage kommer inte direkt må så bra av all pulver, räkna med gaser och toabesök stup i kvart om man överdriver med kosttillskotten

Medlem

(Bäst att påpeka att man inte är någon expert igen hehe)

Jag har hört båda sakerna, att man bara pinkar ur överskottet av protein och att det ombildas till fett (och har inte gjort någon direkt research på det hela heller)

Svårt att välja vad man ska tro på, dels har jag svårt att tro att något man sätter i sig bara kan "glida" rakt igenom ens system utan att lämna avtryck, men samtidigt så kan jag tänka mig att "finns det inget arbete att utföra för hälften av proteinet man intar" så finns det ju inget för det att göra, därav pinkas det bara ur...

Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av Stealther:

Det är jäkligt gott, smakar som milkshake:D

hehe, tro mig, du kommer inte tycka om det så mycket om en månad eller så. jag okynnesdrack whey-80 med chokladsmak i början. efter en månad började jag hålla för näsan när jag drack skiten .

Tycker också det känns lite härligt med proteinpulver med chokladsmak, smakar o'boy fast är nyttigt
(Fast jag får nog hålla med också, efter någon månad så tar man det mer för att det är "nödvändigt ont" istället för smaken hehe)

Min kompis a'la träningsnarkoman tar Eza Pro eller hur det nu stavas (eller kanske är något annat preparat) som smakar så jävla vidrigt att det är inte sant.
Tre första gångerna han tog det spydde han upp allt, och jag har bara luktat på det en gång, men bara det gav lite hurklande/spyreflexer.
(han sätter i sig det fortfarande dock, gjort i flera månader nu hehe)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Hur är det med det där som werzion rekommenderade, "only one"? Hur funkar dom för en 14 åring?


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

Inga problem, vitaminer, mineraler och antioxidanter är något alla behov och mår bra utav, 4-åringar till 110-åringar

Skrivet av Gymgrossisten.se:

Only One! Advanced innehåller ett balanserat komplex av vitaminer och mineraler och är generöst berikad med antioxidanter som skyddar cellerna, rosenrot som ger extra energi samt blodsockerreglerande liponsyra. Tabletten är täckt av en yta som gör att den lätt glider ner i svalget och den har en skåra som gör att den enkelt kan delas.

Balanserat vitamin och mineralkomplex
+ Rosenrot
+ ALA
+ Antioxidanter

En tablett per dag, vid sidan av en varierad kost, hjälper till att upprätthålla kroppens reserver av essentiella mikronäringsämnen.

På tal om produkter du köpt så har jag hört med en kompis som är utbildad hälsoutvecklare om Dahlblads, enligt henne har dom bra produkter (sen håller både hon och jag med om att dom flesta proteinpulver och kosttillskott är "same shit, diffrent name", alltså samma sak men med lite olika smak beroende på namn på förpackningen).

Fick prova på en shake med Dahlblads proteinpulver, kola/fudge-smak och den var RIKTIGT RIKTIGT GOD ofta brukar ju dessa produkter har en liten smak av... kemikalie eller att dom är tillverkade liksom, men Dahlblads smakade naturlig, inte laborator hehe.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

bara jag som fnittrar lite när man läser om träningsberoende människor på ett forum som främst riktar sig till bleka gejmers?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

bara jag som fnittrar lite när man läser om träningsberoende människor på ett forum som främst riktar sig till bleka gejmers?

Har för mig att det kom en undersökning som visade att gamers var mer i form än folk som inte spelade rätt nyligen.:D

Sen kanske inte metod och urval var det bästa, jag vet inte, har inte läst den än. De pratar om den i slutet av Skeptics Guide to the Universe avsnitt 166 har jag för mig.

Medlem
Skrivet av båtsman:

haha okey! jag talade mest utifrån mig själv och min form är inte på topp. (och skulle aldrig få den galna idén att träna 13ggr i veckan!)


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

haha okey! jag talade mest utifrån mig själv och min form är inte på topp. (och skulle aldrig få den galna idén att träna 13ggr i veckan!)

Haha inte jag heller, allting med måtta som man brukar säga.

Medlem

Svammel.

Här har ni riktiga grejer.

Medlem
Skrivet av Jühan:

Svammel.

Här]har ni riktiga grejer.

Haha Juhan, du är inte rädd om ditt FZ-konto inte

Orka lägga massa pengar på kosttillskott eller AAS (Anabola), mycket enklare och smidigare att slänga lite tiotusentals kronor på en biceps-silikon-operation istället

(obs: nej, jag är icke seriös)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Ohh, skall köpa lite Deca att köra i skinkan! Häärligt! Life is to short to be smal wuahahahaahahahahahahahah!!!!111

lol på sidan altså

Medlem
Skrivet av Stealther:

Hur är det med det där som werzion rekommenderade, "only one"? Hur funkar dom för en 14 åring?

tycker inte att ditt träningsschema låter sunt för en värdigvuxen person, och verkligen inte för en 14-åring


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

12
Skriv svar