Ny sökmotor på FZ

Robot
Skägg.
10 Chambers
Ny sökmotor på FZ

Bellissimo!


signatur
Medlem

två tummar upp för snygghet

en tumme ner för att inte kunna sortera nyheterna/bloggarna/artiklarna/whatever

och om man kan det, en tumme ner för att nyhetsorteringen inte är idiotsäker

Medlem

Det ser finfint ut!

Dock så skulle jag gärna vilja se att sökningen kommer upp i genrer. Dvs att man ser nyheter om spelet först, därefter filmer...osv!

Det skulle vara mycket lättare att hitta då det man är ute efter om ni lyckas fixa till det

Medlem

Ser fram emot den nya layouten på startsidan. Den ser riktigt fräsch ut.

Jag väntar med att testa sökmotorn då det är just trådar från forumet som var svårt att hitta förut. Men eftersom man inte kan söka efter trådar för tillfället så kan jag inte säga om det har blivit någon förbättring.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Lite stort i upplösningen 1024x men det funkar väl och är fint fast vad är det för fel på nuvarande design? ända som jag tycker är jobbigt är de 3 pinnade nyheterna fär det blir jobbigt för hjärnan läsa dom varje gång man ska kolla nyheter.

Antikvitet

jjonte och Jozo: Vänta några sekunder så ser ni att det kommer rutor till höger - där finns möjlighet att filtrera på innehållstyp. T.ex. att bara visa bloggar - om såna träffar fanns förstås.

Just nu är det rätt tunga indexeringsjobb som körs och därför kan det gå lite långsamt. I morgon borde det gå bättre.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Tack för tipset John! Var lite för snabb på knapparna där

Nu är det bättre!

Avstängd

Mycket snyggare än förra. Den förra var en av de fulaste och sämsta jag sett och använt.
Tummen upp!

Medlem

Bara jag som inte kan söka på WTF-länkar? även om jag söker på saker jag VET finns i WTF-arkivet så får jag alltid "inga träffar".


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Bara jag som inte kan söka på WTF-länkar? även om jag söker på saker jag VET finns i WTF-arkivet så får jag alltid "inga träffar".

jadu de var svårt att få träffar när man sökte på assassins creed och op flashpoint 2..
men snygg som fan har den blivit =).
vill dock ha lite nytänk på startsidan.. skulle väl funka att ha samma layout som när man kollar i filmarkivet?


signatur

I have spoken..

Medlem

Skulle vara trevligt om tjänsten faktiskt fungerade också

Sökte på "Portal", fick 0 träffar...

Medlem

Hade kanske varit bra att indexera först innan ni bytte? På testsökningarna så fick jag inte upp några olika kategorier, men det kanske bara är för att det inte är indexerat.

Medlem

Kan tänka mig att många som söker här på FZ ofta vill hitta till ett spels sida i speldatabasen. Det vore snyggt ifall om man skrev in namnet på ett spel så fick man upp en ruta liknande den som finns på nyhetssidorna med spelinformationen så man snabbt kan ta sig till spelets informationssida. Kanske bara är jag som använder sökfunktionen så istället för att söka i själva speldatabasen men den generella sökfunktionen ligger ju så smidigt placerad på sidan

En grej jag störde mig lite på var dock att när man byter årtal så tonar rutan bort, försvinner helt (boxen under hoppar upp en kort kort stund för att sen hoppa ner igen) och tonar in igen. Ser rätt konstigt ut. Får upp det "felet" i både Chrome och Firefox. För övrigt så verkar den inte bry sig om vilket år jag väljer i rutan heller, den visar ändå samma nyheter hela tiden.

Kul att se att FZ utvecklas iaf, hoppas sökfunktionen blir riktigt bra i slutändan.

/ LordDaimos

W2k
Medlem
Skrivet av Randor244:

Sökte på "Portal", fick 0 träffar...

Nu får du massor av träffar, tyvärr inte på själva spelet ... det tycks som om vi inte riktigt får in allt innehåll i indexet, men det jobbas på, don't worry.

Skrivet av LordDaimos:

Det vore snyggt ifall om man skrev in namnet på ett spel så fick man upp en ruta liknande den som finns på nyhetssidorna med spelinformationen så man snabbt kan ta sig till spelets informationssida.

Huvudet på spiken, precis så är det tänkt att fungera .. om vi bara kan få in spelen i sökmotorn.

Skrivet av LordDaimos:

En grej jag störde mig lite på var dock att när man byter årtal så tonar rutan bort, försvinner helt (boxen under hoppar upp en kort kort stund för att sen hoppa ner igen) och tonar in igen. Ser rätt konstigt ut. Får upp det "felet" i både Chrome och Firefox.

Det är inte webbläsarberoende, det är faktiskt kodat så. (Om)laddningen av filterboxarna är något vi ska fixa innan vi tar bort betastämpeln... vi är fullt medvetna om att det ser lite yxigt ut nu.

Skrivet av LordDaimos:

För övrigt så verkar den inte bry sig om vilket år jag väljer i rutan heller, den visar ändå samma nyheter hela tiden.

Du måste klicka på en månad, då filtrerar den på år+månad tillsammans. Är det önskvärt att kunna filtrera på ett helt år?


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Söker på UFC å får bara upp massa bloggar !

Annars riktigt snajdigt, hoppas att ni får ordning på infon för det sista jag skulle söka efter på FZ e nog bloggar..

Medlem

Jättecoolt!
Bra att bli av med Sesam också.

Inaktiv
Medlem

Väldigt smidigt!

Medlem

hmmm, jag får inte upp någonting, fz.se/sok/ blir en vit sida med 0 innehåll för mig just nu

W2k
Medlem
Skrivet av DegJ:

hmmm, jag får inte upp någonting, fz.se/sok/ blir en vit sida med 0 innehåll för mig just nu

Vi har för närvarande lite tekniska svårigheter (beta curse! ) men söken kommer sannolikt upp senare ikväll igen.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

njae, den funkar ju inte ^^
samma problem som degj

W2k
Medlem
Skrivet av scroooge:

njae, den funkar ju inte ^^
samma problem som degj

Du lyckades läsa degjs inlägg innan du postade, men inte mitt som låg precis under? :evil:

Nu har vi fått igång söken igen, testa gärna!


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Det jobbiga med sökmotorn är att man inte får med spelen när man söker utan man blir tvungen att söka via spel databasen istället. Jag tycker iaf att detta är sjukt jobbigt ;).

Kommer spelen att hamna med i sökningen eller är det fortfarande beta ?

EDIT: Jag hade totalt missat att det fanns en flik till höger där man kan välja spel.

MY BAD ! :$

1
Skriv svar