PSP Go ute i höst med nya spel

Robot
Inaktiv
PSP Go ute i höst med nya spel

"Filmer och spel kommer att laddas ner direkt till hårddisken"

Hur var det nu? Flashminne eller hårddisk?

Inaktiv

Det där utseendet kallades väl hemmagjord, nu är det en officiell konsoll tydligen.

Medlem

Den var då inte söt.

Medlem

Ser riktigt ful ut

Medlem

Ja herregud vad ful den är. Imponerande dåligt designarbete!

Medlem

Blir nog ett köp. Hoppas bara dom släpper "gamla" psp titlar för nerladdning, typ FF:tactics.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Den är ju iallafall snygg när den är ihop fälld!
Skulle ha sett ut såhär: http://www.pspworld.com/sony-psp/images/sony-psp-2-concept.jp...

Medlem
Skrivet av fredric1994:

Den är ju iallafall snygg när den är ihop fälld!
Skulle ha sett ut såhär: http://www.pspworld.com/sony-psp/images/sony-psp-2-concept.jp...

Ja jävlar va najs den där designen va, klockren. Fattar inte varför sony inte arbetar mer mot den, lär inte vara några problem tekniskt.

Medlem

hur är det tänkt man ska betala för spelen man laddar ner kontokort?

Medlem

ja som psn store väl ?

Medlem

har inte sett någon bild på den innan, har bara läst att det skulle vara slide men den ser ju finfin ut!

Medlem

Jag väntar på en från MS hoppas det blir någon annan än Zune HD

Medlem

16gb låter alldeles för lite när man ändå tvingar på folk det värdelösa alternativet att endast ladda hem spel.

Medlem
Skrivet av kebbe:

16gb låter alldeles för lite när man ändå tvingar på folk det värdelösa alternativet att endast ladda hem spel.

PSP spelen är ganska små dessutom så finns det ju stöd för SD minnes kort och om jag kommer ihåg det rätt så har PSP stöd för upp till 8 Gb SD minnes kort.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Tycker det är en bra lösning för att göra psp smidigare och jag tycker den faktiskt har ett helt ok utseende. Min enda fråga skulle väl vara om dom kommer ordna nån form av lösning för folk som har UMD spel men vill byta till Go? kommer man på nåt sätt kunna byta in UMD spelena mot t.ex en kod så man kan ladda ner den digitala versionen?

Medlem

Står ingenting om förbättrad batteritid, den kan lika gärna vara förämrad. :/

Medlem

Den är inte vacker men har säkert mycker annat som väger upp.

Fint. Men vilken jäkla läcka alltså, någon på Sony kommer få höra det här länge

Medlem

Har dom dumpat analog spaken nu? Om det är bara en så kommer det funka lika dåligt som tidigare.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Helt klart något av det fulaste som kommit från sony, vad tänkte de med? Den ser inte ut att vara speciellt ergonomisk heller.

Stora frågan är vad som händer med oss som sitter på äldre PSP's..


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Positioneringen av den analoga stickan ser om möjligt ännu obekvämare ut än tidigare.

Medlem

Så ful tyckte jag inte den var, men för vad Sony brukar kunna leverera, så är den ful. :\

Och jag hade hoppats på en andra styrspak också... inte riktigt säker varför de inte lägger till det när det är så sjukt många som tjatat om det hur länge som helst? Inte nog med det, ser inte så jätte bekvämt ut med den nya placeringen.

Ajja, får se hur det går helt enkelt... men jag är skeptisk, precis som många andra.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

16gb låter alldeles för lite när man ändå tvingar på folk det värdelösa alternativet att endast ladda hem spel.

Man tvingar inte på folk att ladda ner, för de människor som fortfarande vill köpa UMD-skivor finns alternativet att köpa PSP 3000.
-Edit- För att förtydliga, UMD-skivor kommer fortfarande att finnas att köpa, även på de spel som släpps efter GO.

Tänker för övrigt önska mig en sådan här i födelsedagspresent, den släpps förhoppningsvis innan oktober är slut.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

16 gb är ändå rätt litet. GTA VCS låg ju på runt 3 gb om jag icke minns fel. Nåja, får väl plats ett par stycken iaf

Kommer spel som släpps till denna maskinen även funka till gamla psp?

Medlem
Skrivet av fredric1994:

Den är ju iallafall snygg när den är ihop fälld!
Skulle ha sett ut såhär: http://www.pspworld.com/sony-psp/images/sony-psp-2-concept.jp...

Håller med. Den var mycket snyggare än den som dem ska lansera.:\
Men tycker ändå dess funktioner låter bra.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Panimala:

Står ingenting om förbättrad batteritid, den kan lika gärna vara förämrad. :/

eftersom det inte finns någon umd spelare så lär det bli betydligt bättre batteritid.

Jag inväntar med vad jag tycker tills jag får känna på den. Tycker folk förhastar sig något enormt.

BTW. Samma gnäll och stön blev det när Nintendo släppte sin DS, alla sa att den var jätteful, se hur det gick


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Undra vad den kommer att kosta här i sverige...? Kan nog tänka mig att köpa en PSP igen....

Inaktiv

Bara jag som tyckte den hade sin charm?


signatur

O'rly? Ya'rly!

Medlem

Jag hade personligen hoppats på något i den här stilen:

PSP Concept

Med andra ord,

större skärm(och inte mindre)
touchscreen
2analoga spakar

Men psp go är inte psp2, så det kanske dyker upp något fräckare med psp2.


signatur

Everyday I worry all day

12
Skriv svar