Def Jam Rapstar utannonserat

Robot
KoP
Medlem
Def Jam Rapstar utannonserat

Bara om jag får rappa till The message av Grandmaster flash and the furious five eller Rappers delight av Sugarhill gang.

Inaktiv

Som hiphop-intresserad så ser jag fram emot det här

Medlem

jag är inte direkt intresserad av nutidens hip hop fejkade livsstil, om det hade varit under guld eran av hip hop hade det blivit ett garranterat köp

go G-funk!

Medlem

Ooh, stjäla bilar och slå folk på käften som inte håller med. Nice. Lägg till humor i det hela så skulle det låta som ett nytt GTA4 faktiskt.

... Nej, jag generaliserar inte modern hip-hop alls

Medlem

Bitches n´hoes.

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Bitches n´hoes.

Nej nej, Boats n´hoes!

Medlem

Är inte Def Jam en halvkass fighting-serie?

Inaktiv

Finns ju en del hiphop artister från den gamla goa tiden som fortfarande håller på att försöka hålla glöden het. GZA, RZA, Mos Def, KRS-One, Nas, Lord Finesse... Listan är rätt lång. Def Jam i övrigt är Russell "Run" Simmons skivbolag. Han är mannen bakom gruppen Run DMC och han har även ett klädmärke som heter Phat Farm. Konversiell hiphop är död. Det är den typen av hip-hop som inte spelas på radio man får ta och leta efter helt enkelt

Medlem
Skrivet av Guzilla:

Finns ju en del hiphop artister från den gamla goa tiden som fortfarande håller på att försöka hålla glöden het. GZA, RZA, Mos Def, KRS-One, Nas, Lord Finesse... Listan är rätt lång. Def Jam i övrigt är Russell "Run" Simmons företag. Han är mannen bakom gruppen Run DMC och han har även ett klädmärke som heter Phat Farm. Konversiell hiphop är död. Det är den typen av hip-hop som inte spelas på radio man får ta och leta efter helt enkelt

Hear hear!


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Guzilla:

Finns ju en del hiphop artister från den gamla goa tiden som fortfarande håller på att försöka hålla glöden het. GZA, RZA, Mos Def, KRS-One, Nas, Lord Finesse... Listan är rätt lång. Def Jam i övrigt är Russell "Run" Simmons företag. Han är mannen bakom gruppen Run DMC och han har även ett klädmärke som heter Phat Farm. Konversiell hiphop är död. Det är den typen av hip-hop som inte spelas på radio man får ta och leta efter helt enkelt

Hear hear!

Man måste ju säga nåt när folk blandar ihop ett av det äldsta skivbolagen för hiphop med en serie... Men det här är ju trots allt en spelsida och inte en sida för musik Råkade iofs själv blanda ihop Russell med Joseph Simmons mer känd som Rev Run ifrån gruppen Run DMC. Russell Simmons är brorsan och grundaren till Def Jam och Phat Farm som om nån bryr sig.

Medlem

Hoppas på Cypress Hill och Public Enemy!

1
Skriv svar