Varför ska varenda spelserie bli actionbaserat?

Medlem
Varför ska varenda spelserie bli actionbaserat?

Jag har nu kollat på lite gameplay från SOCOM 4 och tyvärr så ser det ut som att även denna serie är på väg att helt hoppa över allt smygande och satsa allt på action till 100%. De är ju inte tyvärr ensamma om att göra det, Rainbow 6, Ghost Recon och till en viss del Splinter Cell, har helt glömt sina grunder och även Metal Gear ser ut att gå mot att bli ett hack'n'slash/action med den kommande titeln Rising.

Nu är frågan varför det är på väg att bli så? Är det så att spelare nu för tiden inte står ut med att behöva undvika öppna eldstrider längre än 5 minuter, utan de vill istället sätta en kula innanför pannbenet på varenda AI i spelet?
Är det bara jag som saknar lite nya spel där man behöver tänka taktiskt och hitta alternativa vägar för att ta sig till "mål" utan att bli upptäckt?

#blogg

Medlem
Varför ska varenda spelserie bli actionbaserat?

Definitivt inte ensam. De spel som jag återkommer till är Rainbow Six 3, gamla Ghost Recon, SWAT 4, och lite gamla turbaserade squad-RTS. Spel som faktiskt belönar att spela genomtänkt och att öva in drillar. Enda nya spelet jag vet som faktiskt fungerar så är ArmA2, men det är knappast anpassat för den skala som SWAT och Rainbow Six har

Yes, det är lite trist, man får spela om de gamla spelen igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jo, men problemet är ju att även de gamla mästerverken blir lite repetitiva efter par hundra spelomgångar.

Medlem

Håller med, saknar spel där man belönas för att smyga.

1
Skriv svar