Över 30 miljoner Xbox 360 sålda

Robot
Medlem
Över 30 miljoner Xbox 360 sålda

Konstigt nog att M$ inte meddelade hur många xbox gick tillbaka för reperation av RROD och annat "underhållning".

rotfl

KoP
Medlem
Skrivet av Rolle:

Konstigt nog att M$ inte meddelade hur många xbox gick tillbaka för reperation av RROD och annat "underhållning".

rotfl

Tror det är ett medvetet val dom gjort. Du vet.. kan ge dålig pr (vilket dom inte behöver något mer utav).

Medlem

Ska nog skaffa mig en krysslåda igen efter sommaren. Blir lite billigare än att byta ut datorn.

Medlem

Det fanns lite mer info. Därför MS-killen uttalade sig som han gjorde.

Citat:

The new statistics arrive with the announcement of record growth for the console so far this year, celebrating a 28 percent jump in console sales over the previous year - the highest percentage growth of any console in 2009.

On the software side of things, the Xbox 360 has generated $5.9 billion in sales for third-party developers to date, which according to the NPD group is more than the PlayStation 3 and Wii combined.

Live has been generating particularly amazing numbers since the launch of the New Xbox Experience last year, with a 136% increase in new members, TV and movie downloads doubling, and game add-on downloads increasing by 70 percent.
källa


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Ja jag har köpt en xbox
På så vis har jag bidragit med en av de 30 miljoner sålda


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av Rolle:

Konstigt nog att M$ inte meddelade hur många xbox gick tillbaka för reperation av RROD och annat "underhållning".

rotfl

Haha ja, min box har varit på repearation två gånger.
minst 15miljoner maskiner lär har haft problem.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av Rolle:

Konstigt nog att M$ inte meddelade hur många xbox gick tillbaka för reperation av RROD och annat "underhållning".

rotfl

Haha ja, min box har varit på repearation två gånger.
minst 15miljoner maskiner lär har haft problem.

Jag har faktiskt haft helt sjuk tur. Launch-360 fortfarande. Men den hakar upp sig lite ibland. Så sött. Den måste känna sig gammal.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Är inne på min andra nu. Gillar xboxen som fan spelar den mycket mer än min PS3 och wii tillsammans, MEN kvaliten är ju patetiskt dålig...:)

Medlem

Med xbox får man iallafall bra support vilket jag inte fick med min PS3a:(

Medlem

Haha min kompis kör med en handduk runt sin xbox för att motverka RROD.

Medlem

Vilket paradoxalt nog har totalt motsatt verkan, eftersom han då hjälper till att få moderkortet warpat.

Medlem

Är det verkligen sålda maskiner, är det inte alla som dom blivit av med, typ ersättningsmaskiner för dom som pajat ochsåvidare,
isåfall har jag bidragit till Xbox fina siffror, eftersom min 360 pajat och blivit utbytt 6 gånger sedan man skaffade 360.

Inaktiv

Har aldrig haft ett problem med min Xbox 360. Köpte den för 5000 på komplett när det släpptes i november. Aldrig något problem!

30 mille är mycket

Medlem
Skrivet av Hizzi:

Är det verkligen sålda maskiner, är det inte alla som dom blivit av med, typ ersättningsmaskiner för dom som pajat ochsåvidare,
isåfall har jag bidragit till Xbox fina siffror, eftersom min 360 pajat och blivit utbytt 6 gånger sedan man skaffade 360.

Det är alltså SÅLDA maskiner, det är inte reparerade eller utbytta maskiner.

Dock undrar jag hur folk lyckas paja dem 6ggr i rad?

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Med xbox får man iallafall bra support vilket jag inte fick med min PS3a:(

vad hände då när du inte fick bra support då?

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Hizzi:

Är det verkligen sålda maskiner, är det inte alla som dom blivit av med, typ ersättningsmaskiner för dom som pajat ochsåvidare,
isåfall har jag bidragit till Xbox fina siffror, eftersom min 360 pajat och blivit utbytt 6 gånger sedan man skaffade 360.

Det är alltså SÅLDA maskiner, det är inte reparerade eller utbytta maskiner.

Dock undrar jag hur folk lyckas paja dem 6ggr i rad?

Ja det undrar jag med.
Men alternativen är ju
1. han har grymt mycket otur
2. Han tar inte hand om dem ordentligt, låter dem stå på värdelösa ställen osv tex ute.
3. Han bara ljuger för att klanka ner på microsoft

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Hizzi:

Är det verkligen sålda maskiner, är det inte alla som dom blivit av med, typ ersättningsmaskiner för dom som pajat ochsåvidare,
isåfall har jag bidragit till Xbox fina siffror, eftersom min 360 pajat och blivit utbytt 6 gånger sedan man skaffade 360.

Det är alltså SÅLDA maskiner, det är inte reparerade eller utbytta maskiner.

Dock undrar jag hur folk lyckas paja dem 6ggr i rad?

Jag har haft 2 stycken 360 konsoler den första köpte jag när den kom ut och den hade jag i 2 år sen sålde jag den och senare köpte jag en elite som verkligen är bra 120 Gb HD är fint. Jag har aldrig haft problem med min 360.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Undra va dom menar med "aktiva medlemmar" på xbox live.
Är det att man har guldkonto eller att man har silver?
Iofs så har ju Live funnits i många år nu.

Jag undrar också hur det kommer sig att folk har handdukar runt sin Xbox 360? Tycker det om något vore ju att "baka" Xboxen bastu-style.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Hizzi:

Är det verkligen sålda maskiner, är det inte alla som dom blivit av med, typ ersättningsmaskiner för dom som pajat ochsåvidare,
isåfall har jag bidragit till Xbox fina siffror, eftersom min 360 pajat och blivit utbytt 6 gånger sedan man skaffade 360.

Det är alltså SÅLDA maskiner, det är inte reparerade eller utbytta maskiner.

Dock undrar jag hur folk lyckas paja dem 6ggr i rad?

Jadu, det vet bara stället som tar emot pajade maskiner,
6 maskiner åt skogen, fast bara 2 av dom fick rrod, dom övriga 4 hade andra problem, typ ständiga låsningar så ofta varje dag att man krävde att få dom utbytta,
som tur är så var det på Siba där man köpte 360n,

dom bytte maskinerna hela tiden direkt utan något tjafs eller krångel, för dom fick in maskiner dagligen från andra personer enligt säljaren.
Får väl också säga att man haft 360 i 2 omgångar, den första gången man hade 360n pajade den 2 gånger, sen sålde man den, skaffade en igen efter nått år och den pajade 4 gånger.
Nu har man vart problemfri i 2 år så nån gång får man ju tillslut en bra maskin.

Medlem

Wow, den har sålt lika mycket som Gamecube.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Hizzi:

Är det verkligen sålda maskiner, är det inte alla som dom blivit av med, typ ersättningsmaskiner för dom som pajat ochsåvidare,
isåfall har jag bidragit till Xbox fina siffror, eftersom min 360 pajat och blivit utbytt 6 gånger sedan man skaffade 360.

Det är alltså SÅLDA maskiner, det är inte reparerade eller utbytta maskiner.

Dock undrar jag hur folk lyckas paja dem 6ggr i rad?

Ja det undrar jag med.
Men alternativen är ju
1. han har grymt mycket otur
2. Han tar inte hand om dem ordentligt, låter dem stå på värdelösa ställen osv tex ute.
3. Han bara ljuger för att klanka ner på microsoft

Jadu, man kan säga att man haft massiv otur, för jag tror inte så många är rädda om sina maskiner som jag, dom står fritt, blir ofta avdammade och borde må som kungar,
får säga också att även 2 st ps3 har pajat för mig, och det redan samma dag som man köpt den,
så mr bad luck borde vara jag det...

Inaktiv

Står det inte klart och tydligt i manualen hur man undviker och fixar alla problem?

Man är väl tvungen att ta hand om Xboxen. Vem lägger den i ett dammit hörn och låter den vara på några timmar.

Jag tycker personligen att man får skylla sig själv om man får såna här problem som RROD. Följ manualen så händer inget.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Wow, den har sålt lika mycket som Gamecube.

Frågan är ju hur den skitmaskinen kunde sälja 30miljoner exemplar.
Enda vettiga spelet till den var Resident Evil 4. Oh, Resident Evil 4..

Medlem
Skrivet av Håkan:
Skrivet av kebbe:

Wow, den har sålt lika mycket som Gamecube.

Frågan är ju hur den skitmaskinen kunde sälja 30miljoner exemplar.
Enda vettiga spelet till den var Resident Evil 4. Oh, Resident Evil 4..

Du har missat mycket du..
Utöver spelen så hade och har GC den mest ergonomiska och bekväma handkontrollen någonsin.

Jag sätter inte igång och listar spel, har du missat alla guldkorn till GC så är det your loss och jag kunde inte bry mig mindre.

Medlem

Min har varit inne på reparation en gång, snart haft den i 3 år, peppar peppar.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Står det inte klart och tydligt i manualen hur man undviker och fixar alla problem?

Man är väl tvungen att ta hand om Xboxen. Vem lägger den i ett dammit hörn och låter den vara på några timmar.

Jag tycker personligen att man får skylla sig själv om man får såna här problem som RROD. Följ manualen så händer inget.

För nåt år sen hjälpte det inte vad man gjorde, för 360n pajade ändå, pågrund av i dom flesta fall nåt knas med kylpastan i 360n.
Varför vissa pajar nuförtiden lkan väl inte vara samma fel, det är väl överhettning, eller nån slags maskinfel.
Det där att säga att man får skylla sig själv om en maskin pajar är fel,
för i dom flesta fall en maskin pajar så är det nåt konstruktionsfel.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Står det inte klart och tydligt i manualen hur man undviker och fixar alla problem?

Man är väl tvungen att ta hand om Xboxen. Vem lägger den i ett dammit hörn och låter den vara på några timmar.

Jag tycker personligen att man får skylla sig själv om man får såna här problem som RROD. Följ manualen så händer inget.

Hur många tror du läser manualerna egentligen? Sen gnäller idioterna över dålig support/garanti. >.< Det är ... saknar ord.

X antal ställer in sina konsoler i ett skåp under tv:n och tror att det ska fungera. xD Vilka nötter.

Inaktiv
Skrivet av Exxo:
Skrivet av showerguy:

Står det inte klart och tydligt i manualen hur man undviker och fixar alla problem?

Man är väl tvungen att ta hand om Xboxen. Vem lägger den i ett dammit hörn och låter den vara på några timmar.

Jag tycker personligen att man får skylla sig själv om man får såna här problem som RROD. Följ manualen så händer inget.

Hur många tror du läser manualerna egentligen? Sen gnäller idioterna över dålig support/garanti. >.< Det är ... saknar ord.

X antal ställer in sina konsoler i ett skåp under tv:n och tror att det ska fungera. xD Vilka nötter.

Mm det är exakt det jag menar.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Står det inte klart och tydligt i manualen hur man undviker och fixar alla problem?

Man är väl tvungen att ta hand om Xboxen. Vem lägger den i ett dammit hörn och låter den vara på några timmar.

Jag tycker personligen att man får skylla sig själv om man får såna här problem som RROD. Följ manualen så händer inget.

Är det så att konsolen inte klarar av damm, eller om den behöver ett viss luftrum så skall det stå stort och tydligt utan att man behöver leta i manualen. Säljer man till den stora marknaden, alltså familjer, så kan man inte förutsätta att det första som görs är högläsning i manualen.

Å andra sidan så förstår jag inte hur någon kan tro att damm och trånga utrymmen/värme är jättebra för konsolen.

123
Skriv svar