Över 30 miljoner Xbox 360 sålda

Medlem

Min fick RROD här om dagen. Fast efter en omstart gick den igång igen. Och min står i ett ganska välventilerat utrymme :). Spelar ju ingen roll eftersom den gick igång igen iof.

Medlem

En fördel med 6 inbytta maskiner är ju att man aldrig lämnat tillbaks ett 360 paket helt komplett, man har varje gång behållit nånting, nåt headsett, nån kabel och nån handkontroll.
Så till slut hade man en liten hög med prylar man behållit.

Lite ersättning ska man ju ha för allt åkande fram och tillbaks till inköpsbutiken.
Hursomhelst så har alla dessa pajade maskiner kostas MS många sköna slantar,
man tycker ju att dom borde fått lite erfarenhet från den första xboxen, för den krånglade inte nånting vad man vet.
Xbox 720 lär nog bli en bättre konstruktion vad gäller felaktigheter och inte låta såmycket.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Min fick RROD här om dagen. Fast efter en omstart gick den igång igen. Och min står i ett ganska välventilerat utrymme :). Spelar ju ingen roll eftersom den gick igång igen iof.

Jo, min gjorde så också första gången men gissa om det återkom igen och igen och till slut inte gick att starta alls...
så... sörj med din vän de sista veckorna han har i livet

men oavsett kvalite, MS har mycket bättre support när det gäller fixa x360. DHL (tror jag) hämtade och lämnade hemma, inget krångel... medans ps3:an som har pajat nyss fick man bara ett fraktsedel från schenker och order att skicka från samma ställe man hämtat ut oavsett att man har flyttat sen dess. Plus att lagning av x360 gick snabbt, medans man har hört skräckhistorier om hur länge det kan ta fixa ps3:an.

Medlem

Ja det får man väl se. Var några veckor sen det hände. Har bara hänt en gång. Och har spelat rätt mycke.

Inaktiv

Så helt enkelt 30miljoner lurade personer som är tvungna att betala varje månad för Xbox live...
Med tanke på alla problem som Xbox 360 har haft jämfört med den första Xboxen så tror jag knappast att deras nya kommer bli bättre. MS gör exakt samma sak med sina konsoler som med sin mjukvara, 5-6 olika versioner till olika priser, ist för som Wii och PS3 1 version som har allt direkt! Enda som PS3 har är olika storlek på disken.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Ja det får man väl se. Var några veckor sen det hände. Har bara hänt en gång. Och har spelat rätt mycke.

Kan vara bara jag som hade otur med hoppas på bättre tur för din del.

Inaktiv

Gillar inte folk som klagar på Xbox Live. Man vet vad som gäller när man köper en Xbox 360. Dom som väljer att "köpa" live, köper det.

13 miljoner som lirar Call Of Duty 4 över Live är väl ändå ganska bra?

Äsh.. va glad istället

Inaktiv
Skrivet av Rolle:

Konstigt nog att M$ inte meddelade hur många xbox gick tillbaka för reperation av RROD och annat "underhållning".

rotfl

Förstår inte varför folk skriver M$ istället för MS. De vill ju som alla andra företag tjäna pengar på det de gör. Är du lite avundsjuk eller?


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Inaktiv

Gillar inte företag som gör bloatware och har monopol men Xbox har jävligt bra pris. bästa priset om man bara räknar gamer maskiner vilket Wii inte är.

Hoppas Xbox720 blir som men dator så slipper man ha en sån.

Gillar inte PS3ans design varken på konsollen eller mjukvaran.

Och Gamecube hadde en del riktigt bra spel te.x Legacy of kain spelen, vilket iofs inte var exklusiva eller hypade av snorungar m en ändå underskattade och lugnt mycket bättre än nått jävla resident evil.

Avstängd

Jag gav min 360 till brorsan efter att jag köpte ps3, och han har haft den i ett skåp under tvn nu ett par månader, och den lever på
Får se hur länge den klarar sig, eller jag kanske fick en bra maskin?

Btw, hur länge är garantin på xbox? De förlängde väl den efter all RROD?

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av showerguy:

Står det inte klart och tydligt i manualen hur man undviker och fixar alla problem?

Man är väl tvungen att ta hand om Xboxen. Vem lägger den i ett dammit hörn och låter den vara på några timmar.

Jag tycker personligen att man får skylla sig själv om man får såna här problem som RROD. Följ manualen så händer inget.

Är det så att konsolen inte klarar av damm, eller om den behöver ett viss luftrum så skall det stå stort och tydligt utan att man behöver leta i manualen. Säljer man till den stora marknaden, alltså familjer, så kan man inte förutsätta att det första som görs är högläsning i manualen.

Å andra sidan så förstår jag inte hur någon kan tro att damm och trånga utrymmen/värme är jättebra för konsolen.

Jo eftersom så många är så pass inkompetenta så borde de behöva bli upplysta om allting som de inte klarar av att ta reda på själva.

Att läsa manualer/bruksanvisningar borde givetvis vara en självklarhet att man gör?!

Inaktiv
Skrivet av Exxo:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av showerguy:

Står det inte klart och tydligt i manualen hur man undviker och fixar alla problem?

Man är väl tvungen att ta hand om Xboxen. Vem lägger den i ett dammit hörn och låter den vara på några timmar.

Jag tycker personligen att man får skylla sig själv om man får såna här problem som RROD. Följ manualen så händer inget.

Är det så att konsolen inte klarar av damm, eller om den behöver ett viss luftrum så skall det stå stort och tydligt utan att man behöver leta i manualen. Säljer man till den stora marknaden, alltså familjer, så kan man inte förutsätta att det första som görs är högläsning i manualen.

Å andra sidan så förstår jag inte hur någon kan tro att damm och trånga utrymmen/värme är jättebra för konsolen.

Jo eftersom så många är så pass inkompetenta så borde de behöva bli upplysta om allting som de inte klarar av att ta reda på själva.

Att läsa manualer/bruksanvisningar borde givetvis vara en självklarhet att man gör?!

Tyvär börjar kanske även svenskarna bli lika dumma som amerikanarna och behöver 1/3 av manualen till varningar om vad man itne ska göra ^^

Medlem

Haha dom är smarta som räknar med alla trasiga xboxar som skickas en efter en... "mer underhållning än någon annan konsol på marknaden"? Vad menar dem? Dom har en DVD spelare och en funktion för online som kostar i månaden.

Nej man ska inte klaga! Det är ju bra att det säljer ...eller har sålt mycket med andra ord, den är ju trots allt en gammal konsol!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Väldigt nice. Jag själv har ingen xbox och vill inte ens ha det men har en ps3. Men att det finns 30 miljoner är väldigt imponerande.

Medlem

Jag hoppas och hoppas på att FZ ska posta en nyhet om Xbox 360 utan en spydig kommentar i slutet men det verkar inte som om det kommer att hända..

Suck.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Står det inte klart och tydligt i manualen hur man undviker och fixar alla problem?

Man är väl tvungen att ta hand om Xboxen. Vem lägger den i ett dammit hörn och låter den vara på några timmar.

Jag tycker personligen att man får skylla sig själv om man får såna här problem som RROD. Följ manualen så händer inget.

Jo tjena det är plötsligt konsumenternas fel att just miljontals Xbox 360s går sönder medans Wii, Gamecube och PS1/2/3 klarar sig galant i ett mysigt hörn.

Seriöst har du helt missat hur lätt Xbox 360 går sönder och att det har kostat MS ett antal kr?

Har lämnat in min Xbox 1 gång, GPUn va trasig.

/sov

Medlem

Klart sämsta konsollen som finns på marknaden när det gäller kvalitet och på senare tid även spel utbud.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Ja sälv har man bidragit med 2 pga rrod på min första vilket dom aldrig lyckades laga! sjukt skön konsol i övrigt annars använder den som mediacenter i hemmet.. parkopplad med min mac..

Inaktiv

Min kompis måste ställa den på två böcker för att den inte ska få "influensan".
Spelar ingen roll om det står i manualen. Det är patetiskt dåålig kvalité. Men 30 mil är fortfarande en imponerande siffra, och jag tcker xbox 360 är en bra konsol

Medlem
Skrivet av Sito:

Klart sämsta konsollen som finns på marknaden när det gäller kvalitet och på senare tid även spel utbud.

Dem nyare xboxarna håller lika bra som en PS3a.

Inaktiv

Tänker inte diskutera längre. Jag har lärt mig att läsa manualen. Jag har lirat flera tusen timmar på min Xbox 360. Den har överlevt sedan släppet 2005.

Medlem

Min bror har bidragit med två! (Båda trasiga dock)
Dom låg båda i en öppen TV-möbel.

Och då har han aldrig ens spelat särskilt mycket på dom (familj > tv-spel). Har svårt att rekomendera honom att köpa ännu en ny/laga den, eftersom det var jag som fick honom att köpa en ny första gången, och lik jävla väl gick den också sönder.

Medlem
Skrivet av Sito:

Klart sämsta konsollen som finns på marknaden när det gäller kvalitet och på senare tid även spel utbud.

Vilken tur då för Microsoft att de har den bästa supporten, att skicka in sin konsol var nästan ett nöje i sig

KoP
Medlem

Har haft två stycken som klarat sig galant hitills. Sålde min första (2007) till en arbetspolare då jag skaffade eliten (2008 ). Enda man gjort är att man dammat av dom då och då och sett till att dom stått välventilerat till. Trist när man läser om så många som haft otur med sina maskiner. :/

Medlem
Skrivet av Sito:

Klart sämsta konsollen som finns på marknaden när det gäller kvalitet och på senare tid även spel utbud.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Kanske dags att göra Live gratis, känns som kassakon mjölkats ordentligt nu, är väll den enda anledningen till att jag funderar på att byta till PS3

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Håkan:
Skrivet av kebbe:

Wow, den har sålt lika mycket som Gamecube.

Frågan är ju hur den skitmaskinen kunde sälja 30miljoner exemplar.
Enda vettiga spelet till den var Resident Evil 4. Oh, Resident Evil 4..

Du har missat mycket du..
Utöver spelen så hade och har GC den mest ergonomiska och bekväma handkontrollen någonsin.

Jag sätter inte igång och listar spel, har du missat alla guldkorn till GC så är det your loss och jag kunde inte bry mig mindre.

Kom igen. Visst de hade några få bra titlar inkl re4.

Handkontrollen är ju mer en smaksak. Personligen tyckte jag att den var väldigt plastig, kort sladd. låg inget bra i handen o för liten. Dock var den ju bättre än första versionen av xbox handkontrollen, men personligen så tycker jag ingen handkontroll tog uppdateringen av xbox's handkontroll när GC, ps2 o xbox var aktuella.

Medlem

Har en launch360 och en arcade, båda fungerar väl och har gjort det sen jag köpte dem.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Att xbox skulle ha dåligt spelutbud är ju skitsnack dock. Där vinner ju Wii ganska stort. PS 3 har ju heller inte världens bästa spelutbud, men den är trots allt ganska ny. Tycker både PS3:an och Xbox 360 är bra konsoler. Helt klart de bästa på marknaden.

Medlem
Skrivet av Brandter:

MS gör exakt samma sak med sina konsoler som med sin mjukvara, 5-6 olika versioner till olika priser, ist för som Wii och PS3 1 version som har allt direkt! Enda som PS3 har är olika storlek på disken.

Olika storlek på disken? Missat stöd för backwards compatibility? Vilket är en ganska stor deal för många.

123
Skriv svar