Filmrecension: Inception

Medlem
Filmrecension: Inception

Inception

Jag tvekade inte en sekund huruvida Christopher Nolan skulle lyckas med sitt filmprojekt som han började med som 16 åring, då han har lyckats med alla sina filmer hittills. Inception fångade mitt intresse redan från start och har bara växt och växt. Med skyhöga betyg från IMDB gick jag in på biosalongen med höga förväntningar igår kväll...

Jag kan avslöja redan nu att filmen var över förväntan. Allting kändes så perfekt. Handlingen, karaktärerna, miljöerna och allting som hände hade en viktig mening i filmen. I början av filmen var det lite svårt att hänga med, men ju längre in i filmen desto fler förklaringar fick man. Det är ingen lätt film att förstå. Jag tänker fortfarande på vad som egentligen hände och diskuterar Inception med andra. Det här är en film som man måste se flera gånger för att kunna förstå helt.

Komplicerade filmer kan vara någonting negativt hos vissa personer, men jag själv älskar det. Jag gillar att gå ut ur biosalongen med en del obesvarade frågor som man kan diskutera om med andra. Det ger liksom en längre livslängd till filmen. Dessutom är det inte lätt att skapa en film om drömmar. Det är ingen som vet varför vi egentligen drömmer.

Det första som flög in i skallen på mig efter ca. 10 minuter in i filmen var "The Matrix". Filmerna har sina stora likheter. Då menar jag främst hela den här "andra världen" som man går in i under sömnen med hjälp av avancerad teknologi. Actionscenerna i slow-motion liknade också The Matrix en del. Och det är absolut ingenting negativt då The Matrix är en av de bästa filmerna som har skapats.

Är Inception någonting för dig? Svaret är enkelt. Gillar du The Matrix, komplicerade filmer och är intresserad av drömmar så är Inception filmen för dig. Inception är Christopher Nolan's hittills bästa skapelse, och han har verkligen lyckats med sin drömfilm.

Betyg: 5/5 | 10/10 | [Mästerverk]

#blogg


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Filmrecension: Inception

Du skrev precis vad jag tänkte, inklusive betyget. En av de bästa filmerna på länge, riktigt länge!


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

KoP
Medlem

Såg själv filmen igår med en polare. Älskade den! Blir köp när den dyker upp på bd.

Medlem

Bästa filmen jag sett på väldigt länge, helt klart. 5/5 här också.

Medlem

Härligt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

>I början av filmen var det lite svårt att hänga med
>Det är ingen lätt film att förstå.
>Det här är en film som man måste se flera gånger för att kunna förstå helt.

Hehu.


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Medlem

Ja men eller hur.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Nolan kan bättre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

I vilken film bevisar han det?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Meh, tacka vet jag Polanskis The Ninth Gate med Depp i huvudrollen det är en komplicerad film som kräver eftertanke. Personligen så tål jag inte Leonardo Decrapio, går bara inte att se filmerna han är med i.

Medlem

Är det sant? Han är min favoritskådespelare! Vad är det du inte gillar med honom?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar