Feberdrömmar

Medlem
Feberdrömmar

Tja,

Då är man tillbaka efter två plågande nätter av feber. Jag brukar alltid få super skumma drömmar och vaknar var femtonde minut. Så jag undrar om ni upplever samma sak då ni har feber?

/W


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

När jag hade körtelfeber och låg och surrade runt lite drygt 40 graders feber ett bra tag så drömde jag sjuka feberdrömmar varje natt, vaknade med att varje morgon hade jag svettat ner hela sängen så den var dyblöt. Hade fan lite hallucinationer på dagtid också. När jag bara har lite feber så får jag inget.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Sjukaste (pun intended) feberdrömmen hade jag när jag var runt tolv. Jag var halvvaken och fick intrycket av att min kropp var en kontinent med berg, hav, floder och rubbet. Jag var tvungen att "sköta" allt genom att koncentrera mig... Jag tror att jag hade koll på vägar och järnvägar också.

Det var skumt. Och utmattande.

Medlem

Jag känner igen det där lave - Jag brukar drömma att jag flyger snabbt och fort men det funkar bara så länge jag totalkoncentrerar mig, annars störtar jag mot marken.

Jag har feber någonstans mellan sällan och aldrig, vad jag vet i alla fall, men jag hade en dröm i måndags som gjorde att jag vaknade helt klarvaken och svettig klockan 3 på morgonen - Kunde inte sova mer den natten. Det var en sån där dröm som man tror har hänt på riktigt några ögonblicker efter att man vaknat men det roliga var drömmen - Jag har ingen aning om varför den skrämde mig som den gjorde, helt obegripligt.

Jag drömde att jag gick genom ett tomt köpcentrum och gick förbi en stor "affär" som var inredd som en flådig katolskt kyrka med pelare, tända ljus och överdådiga mosaikfönster - Denna "kyrka" var helt full av folk som alla satt tysta och tittade ner i marken och när jag gick förbi ställde sig en tjej upp och vände sig om och ropade mitt namn - Det var en gammal klasskompis som jag inte har sett eller tänkt på på många år - Hon stirrade på mig och höll fram handen, den var full av torkade rosblad.
"Titta... dom har vissnat" sade hon och jag fick "kalla-kårar-panikkänsla-ångest" och vaknade med ett ryck.

Ingenting läskigt, ingen logik - Det enda jag kunde göra var skratta åt vad hjärnan håller på med när man släpper tyglarna. Helt obegripligt.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

drömma å drömma, mera halv-vaken har jag sett när jag bodde hemma å hadde feber.

Jag kollade i ett hörn och såg min pappa sitta hoppkurad typ lika stor som en dvärg, och stirra på mig med röda ögon som lös.

Sen har man ju haft lite roliga saker när man har gått på morfin-liknande preparat.
det var en lång ställning där det hängde jackor på en lång rad, rummet var kol-mörkt.
Jag gick där och kännde på jackorna och skrev ner temperaturen på dom i ett anteknings block.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av lave:

Sjukaste (pun intended) feberdrömmen hade jag när jag var runt tolv. Jag var halvvaken och fick intrycket av att min kropp var en kontinent med berg, hav, floder och rubbet. Jag var tvungen att "sköta" allt genom att koncentrera mig... Jag tror att jag hade koll på vägar och järnvägar också.

Det var skumt. Och utmattande.

Låter som du fick bli Gud där för ett tag


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det var länge sen jag hade feberdrömmar, men jag minns ändå dom feberdrömmar jag hade när jag var... 12 typ.

Jag åker i någon sorts dune buggy skulle jag tro på enorma vidder med sand, denna sand har olika hårdhet (som jag kan känna igen genom smaken på min mun) men det gör ändå inget när jag åker på sanden, för den beter sig likadant överallt.

Och så brukar jag stöta ihop med några rebeller som bor under jorden, och då ändras min vy från att se i tredje person till stilen äventyrsspel som monkey island har, dvs från sidan.

Det är då jag kan börja hyra soldater och sånt skit, och bygga byggnader som ändå inte syns och sens så åker jag vidare igen för att jaga gigantiska ormar som i Dune.

Det jag inte förstår dock är att hela världen är som jag tror Dune världen är, mycket sand och gigantiska ormar som åker runt i sanden men ändå så hade jag inte läst någon bok eller sett filmen före, det är i efterhand som jag märkt hur lik drömmarna är den påhittade världen som Dune befinner sig i.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag var faktiskt 20 år då den enda konstiga drömmen ägde rum. Halsfluss ger mig ofta hög feber även det var den gången som var sist. I vilket fall som helst var jag skeppspojk på ett piratskepp i karibiska övärlden. Det var ordentlig storm och folk åkte överbord, jag själv höll krampaktigt i relingen tills jag vaknade.

Sen dess har jag inget direkt minne av drömmar.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Det har hänt ett par gånger. Nått jag minns väldigt väl är att ett flertal gånger har det känts som att allt i rummet försvunnit och jag störtar neråt, lite otäckt faktiskt. Slutar med att jag reser mig upp fort som fan i sängen.

Man får den där känslan i magen som man får om man blundar och tar huvudet bakåt i en nedförsbacke som man inte är beredd på samtidigt som man störtar neråt.

Medlem

Kanske rentav är så att hjärnan producerar mer DMT när man har feber som ger upphov till dessa feberdrömmar?

Jag har ofta skumma drömmar när jag har feber. Fast det är ingenting jämfört med att ha intagit 80mg DMT. Sinnessjukt alltså.

Medlem

Jag råkar oftast ut för det gamla vanliga med att flyga i mina drömmar, dock när jag krashar så gör det så förbaskat ont att jag vaknar av smärtan :S

Vem behöver droger när det finns feber

Avstängd

Jag brukade drömma (har inte haft någon feberdröm sen jag var liten) jobbiga drömmar. De var inte läskiga utan bara obehagliga. Väldigt svårt att förklara.

00a
Medlem

Har glömt bort senast jag hade feber, och av vad jag kan minnas har jag aldrig haft skumma drömmar när jag haft feber.

Medlem

Den enda (vad jag vet) knepiga dröm jag haft var när jag var liten och drömde att jag låg i min säng och såg Darth Vader stå ute i hallen med lysande röda ögon. Kändes väldigt verkligt när jag vaknade.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Jag kan få helbisarra drömmar när jag har feber. Värst hittills i alla kategorier var för 10-15 år sedan när jag hade dubbelsidig bihåleinflammation och låg med 40+ feber. Dom körde Fritz The Cat på TV (den där gamla animerade knark-filmen av Ralph Bakshi) och dom efterföljande drömmarna var helt otroligt otäcka. Inte mardrömmar, per se, men obehagliga feberdrömmar. Jag gled in och ut ur sömnen medan filmen gick och jag mår fortfarande fan illa bara jag tänker på det hehe.

Urk... och jag får *alltid* mastodontfeber när jag blir sjuk.


signatur
Medlem

Aldrig haft feber


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag brukar ha jävligt skumma drömmar varenda natt. Den enda gången jag kan minnas att feber gjort det värre var för något år sedan då jag fick influensa och låg i 40+ grader feber. Då snurrade det rejält i skallen. Jag har dock inget emot skumma drömmar. Ju konstigare de ter sig desto roligare är det att uppleva dem.

Medlem

Mina feberdrömmar är oftast av "oändlig korridor" karaktär. Dvs, vad jag än gör så kommer jag ingenstans. Jag har legat och drömt en hel natt om att jag ska gå ut genom en dörr. Det går bara inte. Direkt när jag har gått ut genom dörren så börjar sekvensen om, och jag måste gå ut genom en dörr. Skitjobbigt.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av BULP:

Mina feberdrömmar är oftast av "oändlig korridor" karaktär. Dvs, vad jag än gör så kommer jag ingenstans. Jag har legat och drömt en hel natt om att jag ska gå ut genom en dörr. Det går bara inte. Direkt när jag har gått ut genom dörren så börjar sekvensen om, och jag måste gå ut genom en dörr. Skitjobbigt.

Precis så upplever jag det också. Jag befinner mig på en stor yta och kommer aldrig fram någonstans.

Fan, jag som trodde att jag började friskna till. Har fått tillbaka min feber


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Jag befinner mig på en stor yta och kommer aldrig fram någonstans.

Så tycker jag det kan kännas i verkliga livet ibland.

Medlem

Jag har nästan aldrig feber men jag har alltid skumma drömmar om överlevande i skogen på natten eller i ett vitt hus i natten

Medlem

Hade riktigt sjuka feberdrömmar när jag var yngre. Dem går inte förklara men känslan som de gav var både behagliga och obehagliga på samma gång.

Ofta var det något i stil med att jag såg en liten boll framför mig som sedan expanderade trotts att den till synes inte blev större, det bara kändes så. Började undra om jag blivit psykopat när jag vaknade, men det var febern som tog över. Konstigt nog så kändes de drömmarna härliga trotts deras mystiska känsla.

Medlem

...jag drömmer ganska ofta att jag tappar mina tänder eller att tänderna spricker...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Asså, jag vet inte direkt när jag har feber:O
Men asså iblant när jag drömt att jag har varit med i ett krig så, om jag får ett slag på min kropp så gör det ont i verkligheten. Riktigt obehagligt faktiskt men jag har alltid trott att när man får ont i en dröm så är det att man slår sig i sängen, Tex. att du slår i handen i sängkanten elr något liknande.

Sen när jag var mindre typ vid 6-7 års åldern så drömde jag mycket om att jag ramlade ner för ett stup och när jag var nere så vaknar jag helt kallsvettig.

Haha, en gång när jag var typ 7 år eller 8 så vaknade jag vid vår toalett pissandes, skrek som fan, gråt och min mamma stod utanför och ropade på mig.


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag känner igen det där lave - Jag brukar drömma att jag flyger snabbt och fort men det funkar bara så länge jag totalkoncentrerar mig, annars störtar jag mot marken.

Jag har feber någonstans mellan sällan och aldrig, vad jag vet i alla fall, men jag hade en dröm i måndags som gjorde att jag vaknade helt klarvaken och svettig klockan 3 på morgonen - Kunde inte sova mer den natten. Det var en sån där dröm som man tror har hänt på riktigt några ögonblicker efter att man vaknat men det roliga var drömmen - Jag har ingen aning om varför den skrämde mig som den gjorde, helt obegripligt.

Jag drömde att jag gick genom ett tomt köpcentrum och gick förbi en stor "affär" som var inredd som en flådig katolskt kyrka med pelare, tända ljus och överdådiga mosaikfönster - Denna "kyrka" var helt full av folk som alla satt tysta och tittade ner i marken och när jag gick förbi ställde sig en tjej upp och vände sig om och ropade mitt namn - Det var en gammal klasskompis som jag inte har sett eller tänkt på på många år - Hon stirrade på mig och höll fram handen, den var full av torkade rosblad.
"Titta... dom har vissnat" sade hon och jag fick "kalla-kårar-panikkänsla-ångest" och vaknade med ett ryck.

Ingenting läskigt, ingen logik - Det enda jag kunde göra var skratta åt vad hjärnan håller på med när man släpper tyglarna. Helt obegripligt.

lät fan creepy till och med!

ont; har haft en hel del feberdrömmar när jag var mindre, och det var så vridna och sjuka att jag inte vågar skriva ner dem här ..

Medlem

Haha, får någon konstig feber varannan helg pga jag fryser om mina fötter (ja jag får feber för att jag fryser om mina fötter -.-)

Och då har jag haft 2 konstiga drömmar..

1. Drömmen börjar med att jag ligger i min säng och vaknar och kollar omkring mig men då märker jag att jag och min säng är mitt i en öken och jag blir såklart rädd och börjar svettas men märkte rätt snabbt att det stod en dörr utan väggar ganska nära sängen.
Såklart går jag och och öppnar dörren och kommer in till mitt sovrum igen och vaknar stående på mitt golv, stirrandes i rädsla..

2. Denna är lite mer skum, det började med att jag var på en skidbacke med massa snö med min kompis och plötsligt sprang han iväg några timmar sen hittade jag han dödad och halvt uppäten av en treögd varelse (wtf.. )

<_<

1
Skriv svar