The Sims 3 drabbas hårt av piratkopiering

Robot
Medlem
The Sims 3 drabbas hårt av piratkopiering

:EGD, hur många är det som spelar det som har laddat ner det då? antagligen så är det ingen barnfamilj som har laddat ner det (för dom är rädda för ipred) och sedan så kollar man väl på försäljningslistorna så kommer väl sims ligga 1a så fort det kommer ut

Medlem

Så mycket gav ipred hahah.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Buhu...man får väl hoppas EA går i konkurs nu, och ersätts av ett företag som kan producera annat än kedjor av uppföljare och halvtaskiga filmatiseringar.

IPRED har ju redan mött sina motgångar hos flertalet internetleverantörer, som hävdar att en gammal lag skyddar användaren från att dess uppgifter ska hamna hos tredje person. Vill man tanka pirat, väljer man en sån leverantör...och IPRED är ute ur leken.

Medlem

Gör väl inget. Dom lär väl sälja miljoner the sims 3. och miljoner the sims 3 expansion packs. Lär väl komma ett 30-tal såna.

Så det kan dom gott ha.

Medlem

Hoppas piratsluskarna blir sönderstämda tillbaka stenåldern med hjälp av IPRED.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Medlem

Jag undrar fortfarande hur allting hittar ut på internet så tidigt. Sims 3 låg ju liksom ute redan den 11e och det är för mig klart att folk blir nyfikna och drar ner det när det är ett så stort spel vi pratar om. Det måste väll vara anställda personer som på något sätt lyckas få tag i den färdiga versionen?


signatur

Besök gärna min blogg: http:/mwindmark.blogspot.com

Medlem

Själv har jag förbokat det.

Medlem

Sägs ju att företaget själva valt att släppa en ofärdig produkt på nätet för att hypa spelet, som ett demo ungefär. Skulle inte förvåna mig heller.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Det är synd, men vad ska man göra....

Medlem

EA ljuger när de säger att det saknas grejer och det är en "beta" version. Den nyligen släppta versionen på sims 3 är den riktiga och senaste som har blivit rippad från en riktig kopia som ska börja säljas inom ett par dagar. Och den staden som fattas är det meningen att man ska ladda ner från deras hemsida, de har planerat att göra så.

Medlem

Att det är en ofärdig version är ju lögn. Visst det finns en sådan ute, men dagar efter att den kom ut kom även den riktiga versionen ut. MED den där "saknade" staden.
Länge leve pirater ;D

Medlem

180000 är inte direkt en stor siffra. Den är troligtvis mycket större i verkligheten dock

Medlem
Skrivet av Kartraith:

Sägs ju att företaget själva valt att släppa en ofärdig produkt på nätet för att hypa spelet, som ett demo ungefär. Skulle inte förvåna mig heller.

Det där är mycket osannolikt. Vi pratar om EA här.

Medlem
Skrivet av Slaxor:

180000 är inte direkt en stor siffra. Den är troligtvis mycket större i verkligheten dock

Det är en stor siffra när man talar om 3 dagar.

Medlem

Tror knappast det gör någon skillnad. De tidigare simsspelen har väl sålt närmare hundra miljoner ex tillsammans trots att de finns att ladda ner. Sims 3 kommer nog att sälja som smör ändå.

Medlem

Den version som släpptes 18/5 var ju helt riktigt en tidig version, den följdes upp av vad som sägs vara retail-versionen den 25/5 men det är ju svårt att avgöra innan spelet faktiskt släpps antar jag.

Förstår dock inte hypen kring varken Spore eller Sims 3. Köpte Spore på releasedagen och sålde iväg det på Tradera en vecka senare och Sims testade man ett demo på för åratal sen och undrade vad folk verkligen såg i det. Men men, folk anser väl att de kan klara sig om de bara kopierar ett spel om året och då blir det väl Will Wrights skapelser för många.

/ LordDaimos

Medlem

Kan också bero på att det läckt ut innan det släppts officielt det där beror på. Många kommer köpa skiten och att de klagar på piratande av den serien är ju inget annat än fånigt, dess föregångare har piratats med all säkerhet hur mycket som helst ändå har spelet sålt äckligt mycket.
Har själv dratt hem det för att testa o ha nåt att spela till release.

Kommer nog blir det första The Sims spel jag köper faktiskt.
Piratande behöver inte alltid vara något negativt

Medlem

finns både en "ofärdig" och en färdig(eller i alla fall mer färdig) version ute på nätet

180 tusen är ingenting , men en ganska häftig summa på de få dagar som det sägs att det funnits ute dock.
skulle inte förvåna mig om det kom upp i 4-5 miljoner.

men det finns fler än 4-5 miljoner barn ute i världen så ea går nog runt ändå.

Inaktiv

Vad jag förstått av det som läckt ut så är spelet väldigt kopplat till att sälja DLC. Jag tycker att DLC är ok, så länge det har realistiska proportioner. Det vill säga att de inte försöker mjölka genom att sälja småskräp som egentligen inte tillför något.

Inaktiv

Enligt mig är dem som laddar ner nya spel idioter.
Även om jag inte har någon medkänsla för EA tycker jag man ska respektera andra folks verk.

HMB
Medlem

Sen är frågan hur många som laddar ner spelet just för att spela det, detta spel borde ju vara en helt ok ratio-booster att ladda ner.

Medlem

Antar att folk är trötta på att betala för samma saker om och om igen, tredje gången gillt som sagt.

Medlem

Läste att det inte är slutversionen, allts en inkomplett kod.

Medlem

gick in på ea store och kikade , hittade 20-talet "expansioner" till sims 2 för ca 1700 :-

Medlem

De flesta som laddar ner spel hade aldrig köpt dem ändå.
De laddar ner för att testa. Vill man spela online köper man spelet.... De flesta storspel förhandsbokas ju "guld" innan de ens släpps, fattar inte vad alla klagar på....

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Läste att det inte är slutversionen, allts en inkomplett kod.

Den första releasen var inte det nej. Men senare kom även den slutgiltiga versionen ut.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Så mycket gav ipred hahah.

Nu är det ju i sverige Ipred gäller och ingen säger att de 180.000 var nerladdat här.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Lusen:

Enligt mig är dem som laddar ner nya spel idioter.
Även om jag inte har någon medkänsla för EA tycker jag man ska respektera andra folks verk.

"Piraterna" tycker säkert folk som köper the sims 3 är idioter med.. Eller så tycker dom inte det. Vem vet...

Skrivet av Sevenix:

Antar att folk är trötta på att betala för samma saker om och om igen, tredje gången gillt som sagt.

Skriv svar