Vändpunkten i Bad Company 2

Skägg.
10 Chambers
Vändpunkten i Bad Company 2

När jag och @xplejjn krigade i #Battlefield: Bad Company 2 igår kändes det som om spelet nått vändpunkten. Den point of no return alla multiplayerspel når förr eller senare då för många av spelarna blivit för duktiga på att utnyttja alla tänkbara svagheter så att varje runda handlar om kliniskt genomförande snarare än underhållning. Det är C4-proppade helikoptrar som kraschar in i baser, exakt uträknade träffar för att sänka hus över objekten så snabbt som möjligt och andra inövade taktiker. För någon som inte kan lägga flera timmar varje dag på spelet verkar det bli svårare att hänga med.

#blogg


signatur
Vändpunkten i Bad Company 2

Tf2 har för min del inte nått den än efter 3?! år även om man tex blir ägd som heavy av en scout som cirklar runt en hur lätt som helst ibland


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Känns som att BC2 varit såhär ett bra tag nu... Saknar BETAn till PS3, det var härliga tider.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Skägg.
10 Chambers

Jag har ändå lirat ett par timar varje dag senaste tre veckorna, märkt av det någon runda men inte som igår. Smack sa det så var rundan över, han knappt spawna.


signatur
Medlem

Somliga spelar helt enkelt på en högre nivå än man någonsin själv kommer att göra, det har jag valt att acceptera för länge sedan. BC2 är knappast ett undantag, kommer ihåg hur ett helikopter team total dominerade hela laget, om och om igen.

Kan inte säga att jag delar din erfarenhet dock, men så kanske spelen blir vad man gör dom till med.

Det enda jag önskar vore att jag och mina polare kunde få köra deathmatch själva privat. Försökte gå med tomma squad deathmatch servrar, men det tog aldrig mer än ett par minuter innan annat folk dök upp å förstörde det hela roliga. Jävligt kul medan det varade dock.

Antikvitet

Jag tycker inte vi kan utesluta det faktum att du antagligen aldrig varit bra ens från början.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Finns bara en sak som jag tycker borde tas bort helt, och det är UAVs med C4. Mer eller mindre omöjliga att skydda sig mot. Att anfalla kåkar, manuellt placera C4 och sen spränga är en sak, och går snabbt nog med folk som kan det. Att flyga in något som knappt går att träffa, är snabbt, flyger, och är svårt att se är bara mongo.

Skägg.
10 Chambers

John, du vågar ju inte ens bege dig online längre. Pussy!

Inkompetent: Ah, det var det som hände. Det låter ju helt vansinnigt. Antingen får de lägga in en spärr mot att C4 fastnar på UAV:er eller göra dem bra mycket långsammare med sådan last.


signatur
Medlem

Borde helt enkelt inte fastna i mina ögon. Ska inte gå att slänga C4 på dem alls. Det är ju snabbt nog med två personer med explosive damage upgrade och extra laddningar som slänger C4 på en MCOM. Tar 10 C4 med explosive damage upgrade. Två personer slänger ut det på nolltid. Då behöver det ju inte ens vara i en kåk som kan kollapsa.

Skägg.
10 Chambers

Typisk balansfråga som lär vara hett diskuterad, hur de än gör med den.


signatur
Medlem

Jag är gammal klanspelare från bf2, och även bf42, varit med i en klan mer eller mindre aktiv från start till slut sen bf2 släpptes.
Saken är den att vi har alla vara public spelare, kört lite och inte brytt oss om taktik med andra. folk har blivit duktigare och sätter sig in i spel bättre nu än bara hoppar in och skjuter lite och är nöjd med det. som klan spelare så är man en av dom som satt uppe på natten och hittar pixlar, taktiker och en och annan exploit.
När man spelar på den nivån som jag gör så tröttnar man snabbt på public för det är lite som att själa godis för en bäbis. I bf2 hade vi en public server som kallades för waib, där dom duktigare spelarna samlades och dom som inte hängde med kickades. tyvärr så blev den lite för populär så nivån på spelarna sjönk och dom bättre spelarna tröttnade igen.

Anyhow. bc2 är ett rent public spel, och jag har hört många som har tröttat på det redan. läste precis en tråd på bfhq där många gamla spelare säger att dom slutat spela. Jag valde att avakta att inte köpa spelet innan (körde betan), och det är skönt nu efteråt att jag inte köpte det, får då lär jag som många andra ha slutat köra spelet.

försöker hitta folk som är sugna på att dra igång scenen i bf2 igen, tills ett "riktigt" spel kommer.

Medlem

Även om man inte lirar BFBC2 så hiskligt länge så känns det ändå värt pengarna. Helt klart. Definitivt mycket nog speltid för att motivera ett köp

1
Skriv svar