Robot
Killing Floor

Förbannade jäkla forskare! Nu har ni lyckats förvandla större delen av befolkningen till hjärnglufsande zombier igen. Samla ihop kompisgänget och fetta in hagelbrakaren, det är dags att rensa stan på odöda.

#left-4-dead, #unreal-tournament-2004, #doom-3-2


Medlem
Killing Floor - lika bra som Left 4 Dead?

Det är inte så svårt att vara "Lika bra som Left 4 Dead" då L4D är repetitiv skit.

Medlem

åfan. kan väl inte vara så väldans dyrt heller va? blir nog ett köp..

Medlem
Skrivet av kebbe:

Det är inte så svårt att vara "Lika bra som Left 4 Dead" då L4D är repetitiv skit.

Det är väl inte mer repetivt än vilken shooter som helst?

Medlem

Grymt kul spel. Helt klart värt en hundring eller vare kostar.

Medlem

Ser tråkigt ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av kebbe:

Det är inte så svårt att vara "Lika bra som Left 4 Dead" då L4D är repetitiv skit.

Det är väl inte mer repetivt än vilken shooter som helst?

Jo, det är det.

Medlem

Kanske värt att köpa

Medlem

köpte det nyss 196 spän blev det, får se om det är värt pengarna! men fan vad jag älskar såna här spel endå

Medlem

Äger Left 4 Dead enligt mig, även om det också är ett kul spel. Håller med om att Killing Floor är mycket mer öppet.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av kebbe:

Det är inte så svårt att vara "Lika bra som Left 4 Dead" då L4D är repetitiv skit.

Det är väl inte mer repetivt än vilken shooter som helst?

Jo, det är det.

nej det är det inte

så här man argumenterar tydligen.

Medlem

Tummen upp för bildtexterna

Medlem

Riktigt bra spel , helt klart värt pengarna och så får man komma ihåg att det inte kostar mycket vs vad man får ut för stålarna.

Skylla på repetivit?
... Var inte wolfenstein 3d repetivit :S? folk är så jävla kräsna.. tur att utvecklarna inte kunde bry sig mindre om vad folk tycker här dock.

Medlem

Bokade detta dagen innan release och har lirat en hel del sen dess. Jävligt kul spel faktiskt, och smiskar L4D på många punkter. Det är mycket svårare och du behöver verkligen bra medspelare för att klara dig igenom banorna, särskillt på bossarna. Mycket mer variation på vapen och utrustning, som man kan ta del av bla genom att leta rätt på tradern i spelet, där man kan köpa det man behöver av pengar man får av allt dödande.

Största skillnaden mot L4D är väl att det ligger mer mekanik och tänkande bakom det hela, mer variation i vapen och utrustning, mycket mer skräck (Det är faktiskt jävligt läskigt), och så är det lite skön humor i spelet också. Det enda negativa vid lanseringen var ju att det bara fanns ett fåtal banor (Typ 5?), men det possitiva var ju att möjligheten att göra egna banor fanns med från start (In your face Valve), så det lär finnas en hel del nya hemmagjorda banor ute idag.

Rekomenderas!

Medlem

Riktigt bra recension! Man är rätt förvirrad när man börjar spela, men man lär sig väldigt snabbt. Men en annan boss i slutet på varje bana vore roligt, eller nån sorts variation.

Medlem

Jag köpte det här spelet för någon vecka sen. Första kvällen tänkte jag, shit det här var ett misstag. Men efter jag fick spela lite så började jag verkligen gilla spelet. Gillar man spel där man ska skydda sig mot vågor så är det här spelet något för dig.

Nackdelen med communityn är att så många servrar kör på medium vilket är på tok för enkelt. Har där det ultimata läget, då man måste barrikera sig i byggnader och köra taktiskt


signatur

Game long and prosper

Medlem

Håller med om betyget, på många sätt bättre än L4D.

Hoppas verkligen några av de äldre banorna kommer konverteras över, speciellt banan som var i en skola, den var grym.

Är det någon annan än jag som har problem med att texturer på te.x golv och i tak ibland försvinner och ersätts av ett en helt vit-gul yta?


signatur
Medlem

riktigt schysst recension! man tackar och bockar för alla fina kommentarer.
själv försöker jag spela minst nån timme varje dag, det är farligt att bli fan av sitt eget spel

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av kebbe:

Det är inte så svårt att vara "Lika bra som Left 4 Dead" då L4D är repetitiv skit.

Det är väl inte mer repetivt än vilken shooter som helst?

Jo, det är det.

Även jag blev något besviken på Left 4 Dead och det må ha sina brister, men det är absolut inte skit.

Men, men... har man inga polare att lira med förstår jag genast varför man ser det som skit.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

nj
Medlem

När det gäller användarskapade banor så finns det en enorm tråd i Steams Killing Floor-forum.
Går även att hitta smått och gott i Tripwires Killing Floor-forum.

Medlem

Spelat Killing floor som mod för ett tag sen. Och när jag spelade L4D så upptäckte jag likheterna... Så man blev lite fundersam.. Det gör inget. Båda spelen är bra.
Killing floor har en tendens att skapa beroende.. "I really REALLY wanna blow some heads off today" - "chaaainsawwww!!"
Rekommenderas till gore/splatter fans


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem

Ser fan kul ut 6 Player co-op.


signatur

Rawr

Inaktiv

Hur kan ni INTE nämna Zed Time och soundtracket bestående av tung, långsam dödsmetall? Kombinationen zombiesplatter, slow motion och grötdöds är ju klockren

Medlem
Skrivet av Sparable:

Tummen upp för bildtexterna

Håller med, Calle är ett geni!

Medlem

Har ni fått samma spel som mig?
Jag upplever det som halvstelt och enformigt (värre än L4D). Rösterna i spelet är riktigt dåliga. Med rätt spelare är det ett småkul tidsfördriv. Det jag gillar bäst med spelet är vapenkänslan men utöver det så e det inte mycket intressant.

Skall det jämföras mot nåt så är det väl CS, mot horder av mindre smarta botar.

L4D har en story, bra röstskådisar och lite stämning. KF har inget av det.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Fenix:

Har ni fått samma spel som mig?
Jag upplever det som halvstelt och enformigt (värre än L4D). Rösterna i spelet är riktigt dåliga. Med rätt spelare är det ett småkul tidsfördriv. Det jag gillar bäst med spelet är vapenkänslan men utöver det så e det inte mycket intressant.

Skall det jämföras mot nåt så är det väl CS, mot horder av mindre smarta botar.

L4D har en story, bra röstskådisar och lite stämning. KF har inget av det.

visst är det lite halvstelt och det är faktist väldigt enformigt och jag har kört 3 timmar konstant nu
men det är kul, och definetivt värt pengarna om man gillar såna här spel

L4D har ju inte direkt någon story, förutom lite texter utspridda på väggarna, man får ju nästan fantisera själv vad hela storyn är

om jag ska jämnföra L4D med killing floor, så är L4D bättre, men Killing floor är roligt, varje gång jag stänger ner spelet får jag ett litet sug att hoppa in igen, samma som jag fick med L4D när det släpptes

jag gillar alla finesser dem lagt in i spelet, som att man kan svetsa igen dörrar, och känslan av när man skjuter är faktist jävligt bra gjort

det sämsta med Killing Floor är nog den sunkiga death metalen dem har, fy fan vad jag mår illa, kunde dem inte lagt in lite 70tals disco att slica alla monster med !

Medlem

Ett schysst lir - dock föredrar jag underligt nog l4d eller Zombie mode i CoD:WaW.
Men sen bör tilläggas att jag kanske hunnit spela Killing Floor typ 3-4 timmar medan jag laggt ner säkert 10-50ggr mer tid på de andra två jag nämnde.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Left 4 Dead blev som många sagt väldigt repetivt och hade alldeles för få banor. Sen saknades story helt (varför zombies? vart är alla andra? vart flyr man ? etc.). Killing Floor verkar riktigt bra (filmen the killing floor äger också btw) och är säkerligen klart spelbart, för ska vi vara ärliga var grafiken ganska usel i Left 4 Dead också ^^

Medlem
Skrivet av ghoül:
Skrivet av Fenix:

Har ni fått samma spel som mig?
Jag upplever det som halvstelt och enformigt (värre än L4D). Rösterna i spelet är riktigt dåliga. Med rätt spelare är det ett småkul tidsfördriv. Det jag gillar bäst med spelet är vapenkänslan men utöver det så e det inte mycket intressant.

Skall det jämföras mot nåt så är det väl CS, mot horder av mindre smarta botar.

L4D har en story, bra röstskådisar och lite stämning. KF har inget av det.

visst är det lite halvstelt och det är faktist väldigt enformigt och jag har kört 3 timmar konstant nu
men det är kul, och definetivt värt pengarna om man gillar såna här spel

L4D har ju inte direkt någon story, förutom lite texter utspridda på väggarna, man får ju nästan fantisera själv vad hela storyn är

om jag ska jämnföra L4D med killing floor, så är L4D bättre, men Killing floor är roligt, varje gång jag stänger ner spelet får jag ett litet sug att hoppa in igen, samma som jag fick med L4D när det släpptes

jag gillar alla finesser dem lagt in i spelet, som att man kan svetsa igen dörrar, och känslan av när man skjuter är faktist jävligt bra gjort

det sämsta med Killing Floor är nog den sunkiga death metalen dem har, fy fan vad jag mår illa, kunde dem inte lagt in lite 70tals disco att slica alla monster med !

jag undrar hur man svetsar igen trädörrar

hade det funnits nån sammanhängande ordning på banorna så hade det vart bättre i KF


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Fenix:

jag undrar hur man svetsar igen trädörrar

Låsmekanism osv brukar man inte göra i trä kanske.. Men alltså, det finns det som är väldigt mycket mindre logiskt än det Spel är inte logiska.


signatur
123
Skriv svar