Wolfenstein 3D till XBLA/PSN nästa vecka

Robot
Medlem
Wolfenstein 3D till XBLA/PSN nästa vecka

Allt över 15kr känns ovärt.

Medlem

Givet köp


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Trophies? Annars köper jag det inte

Medlem

har redan det på Iphonen


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Blir tiill att skaffa jo.

Medlem

800 ms-poäng kan jag alt tänka mig att slanta. antagligen ett spel som man känner lite på och konstaterar att allt minsann inte var bättre förr.

KoP
Medlem

Såg det hos en polare en gång men tyckte det såg lite väl risigt ut. Gick hem och lirade på Amigan istället. Men nu kanske man ska ge det en chans?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Allt över 15kr känns ovärt.

För någon som var två år när spelet släpptes så är det inte så konstigt. Själv så har man härligt nostalgiska minnen till detta spel dock och skulle lätt pynta en bit över hundralappen för det.

Smaken är som baken helt enkelt

/ LordDaimos

Medlem

LordDaimos: Samtidigt så brukar ju MS vara rätt bra att kränga gamla saker för mycket pengar.

Jag skulle nog max lägga 50kr på spelet. Känns inte som om det är "värt" mer, då det säkert inte varit många timmar att programmera och liknande.

KoP
Medlem
Skrivet av Håkan:

LordDaimos: Samtidigt så brukar ju MS vara rätt bra att kränga gamla saker för mycket pengar.

Jag skulle nog max lägga 50kr på spelet. Känns inte som om det är "värt" mer, då det säkert inte varit många timmar att programmera och liknande.

Tog säkert många timmar att programmera spelet på sin tid då tekniken var hyffsat banbrytande.

Medlem
Skrivet av Håkan:

LordDaimos: Samtidigt så brukar ju MS vara rätt bra att kränga gamla saker för mycket pengar.

Jag skulle nog max lägga 50kr på spelet. Känns inte som om det är "värt" mer, då det säkert inte varit många timmar att programmera och liknande.

Det var säkert en walk in the park att programera världens första 3D spel. ID software är ju kända för att vara lata och inte tillföra något till spel branschen (ironi)!


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av Håkan:

LordDaimos: Samtidigt så brukar ju MS vara rätt bra att kränga gamla saker för mycket pengar.

Jag skulle nog max lägga 50kr på spelet. Känns inte som om det är "värt" mer, då det säkert inte varit många timmar att programmera och liknande.

Det var säkert en walk in the park att programera världens första 3D spel. ID software är ju kända för att vara lata och inte tillföra något till spel branschen (ironi)!

Spelet var inte i riktig 3D och det var inte heller det första spelet av sin sort - ej heller det första av den typen som id jobbade med. Men det var bra för sin tid och utvecklades säkerligen inte på en eftermiddag.

Medlem

Blir nostalgisk så att det räcker och blir över:) ett givet köp, blev grymt nöjd när jag köpte doom till 360n och kommer garanterat bli lika belåten med detta...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

1
Skriv svar