Bara 3500 tigrar kvar?!

Medlem
Bara 3500 tigrar kvar?!

Idag när jag satt och läste lite i Expressen på nätet så kom det upp en annons från WWF om att bli tigerfadder. Bara 3500 tigrar kvar står det :S
Jag funderar seriöst på om man borde skänka ynka 100kr/månaden.
Vad säger ni om saken?

http://www.wwf.se/insamlingsportal/show.php?id=1190331


signatur

Rawr

Medlem

Tacka österländsk Hubbabubba medicin för denna utveckling.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Tacka österländsk Hubbabubba medicin för denna utveckling.

Va? :S


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av WWF:

På senare år har också användandet av malda tigerben i orientalisk medicin ökat kraftigt och tjuvskytte är vanligt.

Tror det är vad han menar. Läser du inte ens din egen länk?^^

Medlem

heh, jag typ glömmer en del saker lätt
Stackars tigrar


signatur

Rawr

Avstängd

Det är tråkigt. Det finns nästan inga spännande djur kvar längre.

Medlem

Hmm... Det är inte tigrarna man skall behöva justera för att de skall överleva, det är människorna runt omkring dessa djur.

Allt skall alltid vara så felvänt.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

varför ska reservat vara lösningen. jag kan betala 100kr i månaden om jag vet att pengarna går till att skjuta bollarna av tjuvskyttar och folk som handlar med "produkten"


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Det värsta med sådana här saker är ju att puckona som orsakar det inte fattar att när alla tigrar/elefanter eller vad det nu kan vara är borta, utdöda, så är det ju slut på business för deras del. De dödar ju sin egen inkomstkälla på det här sättet.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Skicka ner ett par tyska elitförband med dubbel lön till att skjuta ihjäl vartenda tjuvskytt.

Medlem

Äter tigrar pengar?

Nej om man verkligen vill göra något så ska man försöka påverka världen till att kunna samleva med djuren lättare. Inte betala lönen för någon naturvetare som läser på var tigrar ofta bajsar.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Slösa pengar på tigrar? Ha skulle inte tro det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

jag skulle kunna tänka mig att ge 100:- i månaden till förmån för tigrar, men jag kan också tänka mig tusen andra saker (i välgörenhetsväg) som jag hellre ger pengar till.

just nu ger jag till rädda barnen. det får räcka för att dämpa mitt dåliga välfärdssamvete...

Medlem

rädda dom


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Äter inte tiger osv, jag har ingen nytta av att dom finns, jag njuter även inte av att se på dom.

Synd att dom dör ut..
Det är ju också synd att dinosaurierna inte finns längre.
"Nature has a habit to go through"

Medlem
Skrivet av Crunchy:

Äter inte tiger osv, jag har ingen nytta av att dom finns, jag njuter även inte av att se på dom.

Synd att dom dör ut..
Det är ju också synd att dinosaurierna inte finns längre.
"Nature has a habit to go through"

Dem dör inte på ett naturligt sett. Det är en stor skillnad

Medlem

Tiger är ett av mina favorit djur, vore synd om dom utrotades :/


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av -vesslan-:
Skrivet av Crunchy:

Äter inte tiger osv, jag har ingen nytta av att dom finns, jag njuter även inte av att se på dom.

Synd att dom dör ut..
Det är ju också synd att dinosaurierna inte finns längre.
"Nature has a habit to go through"

Dem dör inte på ett naturligt sett. Det är en stor skillnad

Vad är ett naturligt kontra onaturligt sett att dö på ?
Vi människor är lika mycket en del av naturen som den påstådda kometen som utrotade dinosaurierna - vi är inte ens säkra på om det verkligen var en komet som utrotade dinosaurierna - alltså är det ett naturligt sett ifall tigrarna dör på grund av oss, det är bara en liten del av livets kretslopp(en helt fantastisk sak kan man tycka, i alla fall när man har läst Bill Brysons "En kortfattad historik över nästan allting", LÄS DEN!).
Visserligen är det sant att vi människor har utrotat fler djurarter än någon annan djurart lyckats med förr, men vi är som ras destruktiva och det är inget vi kan ändra på(människan har alltid varit destruktiv).

Se det från den ljusa sidan istället, vi kommer också dö ut någon gång, det är oundvikligt :)!

Medlem

Jag ger inte bort pengar.
Men jag hoppas att tigrarna kommer få leva, nått man kan göra, sjut alla idioter som sjuter dom.


signatur

R.I.P The_maxx

Avstängd
Skrivet av Oddman:

Det värsta med sådana här saker är ju att puckona som orsakar det inte fattar att när alla tigrar/elefanter eller vad det nu kan vara är borta, utdöda, så är det ju slut på business för deras del. De dödar ju sin egen inkomstkälla på det här sättet.

När tigrarna är slut är det ju bara att marknadsföra ett annat djur som dundermedicin. Efter tigrarna får vi väl höra om orangutangöron eller elefantsnablar. När de djuren tar slut är det bara att ta ett annat. Såna människor bryr sig helt enkelt inte.

Skrivet av IceMan:

Jag ger inte bort pengar.

Varför inte?

Medlem

1. jag vill ha dom.
2. det ger ingen skillnad änndå, tex .se har skänt bort miljarder igenom åren, men värden är lika mycket skit änndå.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

WWF och natumedicin är bara ett stort scam, att lägga på pengar på sådant är bara idiotiskt. Lägg pengar på cancerforskning istället eller rädda barnen, de behöver pengarna bra mycket mer än vad tigrarna gör.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

jag ger så mycket jag anser mig kunna på min studentpeng, men tyvärr inte till några tigrar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar