McCain VS Obama

Youtube-proffs
McCain VS Obama

Vad röstar ni på?
Jag är själv för Obama. Känns som han är lite mer vettig än krigsskadade gubben McCain!

Sedan måste ni även gå in och rösta här!

http://www.iftheworldcouldvote.com


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Obama, såklart.

Inaktiv

Barack Obama. Fast jag gillar McCains idé om en sammanslutning för demokratier. FN har tyvärr blivit ett forum att hävda sig för idiotstater (samt att två ytterst tvivelaktiga stater har vetorätt i dess permanenta säkerhetsråd, Kina och Ryssland).


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Obama får min värdefulla röst.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Barack Obama


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tryckte fel...

Egentligen gillar jag ingen av kandidaterna. Båda två lär sannolikt fortsätta med den universalistiska amerikanska imperialismen.

McCain hade företräde hos mig innan den första debatten. När jag fick höra att han, till och med mer än Obama, fullkomligt spydde ur sig trams om Rysslands påstådda aggression mot Georigen, klarade jag inte av att titta mer. Där uttryckte sig Obama betydligt mer adekvat, mer neutralt.
Vi har fortfarande inte fått någon förklaring av någon av herrarna vad som skiljer Serbiens aggression i Kosovo 1998-1999 och Georgiens aggression i Abchazien och Sydossetien. I det andra fallet attackerades dessutom sanktionerade fredsbevarande FN-trupper.

Nej, bevare oss amerikansk imperialism. Det var stundtals pinsamt att se hur ytlig typ av debatt "presidentdebatten" är. Båda två skulle framställa sig som några sorts fullkomliga krigsherrar vars gudabestämda uppgift är att skydda USA från resten av den onda världen.

Jag har nog svängt till Obama. Även om jag inte gillar många av hans uttalanden så tvivlar jag på att han skulle ägna lika mycket tid åt imperialism som McCain förmodligen skulle göra, vid närmare eftertanke.
Således hade jag önskat få min röst reviderad.

Medlem

McCain helt klart, erfarenhet, frihandel och stabil utrikespolitiker.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Obama verkar vara en sympatisk man, McCain vet jag inte så mycket om och tänker inte dra några slutsatser om han, men han har Palin vid sin sida och hon är ju en genomrutten människa (kristen fundamentalist) vilket direkt gör att det blir ett stort NO NO på den republikanska sidan.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Pest eller kolera?

Medlem

Jag håller med Greger. Och för att förstärka det du just sa om Palin


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

McCain såklart:up:

Inaktiv

Ni kan ju passa på å spana in den här förresten ^^

http://www.jibjab.com/originals/time_for_some_campaignin


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Obama, men inte för att jag gillar honom - jag bara föredrar kolera framför pest. som jag nämt nånstans tidigare: landet är och kommer förbli fubar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Kerberos:

Ni kan ju passa på å spana in den här förresten ^^

http://www.jibjab.com/originals/time_for_some_campaignin

Suverän video! Föredrar nog Obama, fast om han skulle sabba det kommer inga svarta få chansen igen på ytterligare 200 år ...


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Obama!!

Dags för Black Power!!!

Skämtåsido, Obama är den rätta enligt mig, McCain verkar vara ännu en krigstok!


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem
Skrivet av Oddman:
Skrivet av Kerberos:

Ni kan ju passa på å spana in den här förresten ^^

http://www.jibjab.com/originals/time_for_some_campaignin

Suverän video! Föredrar nog Obama, fast om han skulle sabba det kommer inga svarta få chansen igen på ytterligare 200 år ...

Om McCain kommer till makten (med Sarah Palin och hennes idéer om Guds plan) så kommer nog inte människan finnas kvar om 200 år...

(Klar överdrift självfallet)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Att McCain skulle komma till makten lider jag inte nämnvärt av, men om han skulle dö under sin presidentperiod...

Medlem

Fräckt att någon tagit sig tiden att göra detta. Kommer lätt att följa utvecklingen på den där sidan.

Skrivet av Oddman:
Skrivet av Kerberos:

Ni kan ju passa på å spana in den här förresten ^^

http://www.jibjab.com/originals/time_for_some_campaignin

Suverän video! Föredrar nog Obama, fast om han skulle sabba det kommer inga svarta få chansen igen på ytterligare 200 år ...

haha, ja den var go

Medlem

Hade jag bott i USA så hade jag röstat på Obama, men när jag nu är mer intresserad av utrikespolitiken så tycker jag nog att McCain har det mer rätt i många fall.

McCain får min röst.

Edit: Och jag hoppas sååååå att Palin inte tar hans plats.


signatur

I'm a snake, follow me!

Avstängd

Jag är lite splittrad. I många frågor står jag närmare McCain och
i många frågor står jag närmare Obama.

Obama har många bra punkter på sin agenda som jag tycker om, vilka kan sammanfattas med att samhället ska ta mer ansvar för sina medborgare.
Dessutom är han svart, vilket känns som ett plus, även om det egentligen är fel att lägga någon vikt vid en kandiderande makthavares hudfärg, eller något annat som är totalt irrelevant gällande dennes förmåga att styra.

McCain är konservativ, precis som jag och därför har jag många värderingar och åsikter gemensamt med honom, men han är så typiskt amerikansk: fritt med vapen, samhället ska inte hjälpa sina medborgare för mycket, osv.

Det bästa vore en blandning: en lite mer konservativ Obama, eller en lite mer liberal McCain. Om jag skulle rösta i valet skulle jag troligen lägga min röst på McCain.

Edit: Ska även tillägga att jag generellt sett gillar Republikanerna mer och att tycker jag att Palin verkar bra.

Medlem

Matt Damon sade en rolig och relevant sak om Palin. Nu kanske man inte ska värdera hans åsikt högre än någon annans för att han är känd, men det värt att tänka på.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Avstängd

Han tycker alltså att det är läskigt att det finns en chans att hon blir president för att han inte vet något om henne? Då tycker jag att han ska gå och lära sig något om henne och bilda sig en uppfattning efteråt. I stället för att sitta och säga att han verkligen behöver veta om hon tror att dinosaurier fanns för fyra tusen år sedan så är det väl bara att han gör det?

tgilleece skrev en kommentar och sa: "He's "terrified" that she may have the nuclear codes. I guess he feels much safer with those codes in community organizer Obama's pocket? Absurd indeed."

Medlem

EliasN ;

Det som är så skrämmande med Sarah Palin är att hon 'vet' att t.ex att folk väljs är "guds plan" och även att Irak skulle vara "Guds plan", det enda hon är är en kristen fundamentalist, och fundamentalister skrämmer mig, speciellt när dom har tillgång till några hundra kärnvapenspetsar...

Youtube länk där hon pratar om hur våra ledare skickar ut soldater i något som är "guds plan"

Om du vill ha lite mer läsning om det här så finns denna sida

Så, att en fundamentalist kan bli president är något som borde skrämma varenda människa på jorden, speciellt när det handlar om en av världens mäktigaste länder.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Avstängd

Hm, intressant. Får lite intrycket av att hon sätter likhetstecken med Guds plan och Min plan.

Jag skulle kunna säga en hel del tid, ur ett kristet perspektiv, men jag tror inte att ni är särskilt intresserade av att höra det.

Medlem

Kör på Elias. Det är alltid kul att läsa det du skriver även om jag inte håller med dig när det gäller religion;)

Sätter likhetstecken med Min och Guds plan måste väl klassas som hädelse va? Om inte Gud satte planen i verket måste hon själv gjort det och det måste väl då vara emot Guds vilja?

Att använda herrens namn för egen vinnings skull då.

Edit: Påfyllning.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Jag gillar både och men jag tar obama.
Mcain gillar jag ochså för han vill förbjuda totyr


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Det skrämmer mig att en så ignorant människa som Palin kan bli president i ett av världens mäktigaste länder. Att tro att jorden är 6000 år gammal är ungefär som att tro att det är några få meter mellan New York och Los Angeles... Sen är det skit samma om det handlar om kristendom, islam, ufon som skapade världen, scientologi eller Petter och hans fyra getter.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Hm, intressant. Får lite intrycket av att hon sätter likhetstecken med Guds plan och Min plan.

Ännu en orsak till att hoppas på att hon inte kommer till makten!

Citat:

Jag skulle kunna säga en hel del tid, ur ett kristet perspektiv, men jag tror inte att ni är särskilt intresserade av att höra det.

Skriv på bara!

Medlem

"men nu är jag mer intresserad av utrikespolitiken och där tycker jag definitivt att McCain har det rätt" hm...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skriv svar