Är du smart eller dum?

Medlem
Är du smart eller dum?

Om vi säger att man skulle dela upp hela mänskligheten i två. Den ena delen är de som är smartare, den andra hälften innehåller de som är dummare.

Genomsnittliga delas också upp, man behöver inte vara genialisk för att hamna med de smarta, eller Forest Gump för att hamna bland de dumma.

Tror ni att ni skulle tillhöra den smarta eller den dumma hälften?

Själv tror jag att jag skulle få vara med i den smarta.

Försök hålla diskussioner om definitionen på ordet smart någon annanstans.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Vet inte riktigt vad man ska gå efter. Så jag får tänka lite mer på det där...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Avstängd

Jag är väl som alla andra: strax över genomsnittet.

Edit: Nä, seriöst så skulle jag räkna mig till den smartare sidan. Har alltid haft lätt i skolan och så. Gillar teori.

Medlem

Durr Durr Hurr UH?


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem

Undrar om vi kommer få någon under genomsnittet... Subjektiva åsikter brukar vara ganska fördelaktiga för en själv.

Medlem

Matematiskt ligger jag väl lite över snitt, mitt minne är totalt piss, koncentrationsförmågan är ganska dålig etc. Jag tror det är för mig som för alla andra, inom vissa områden är jag smartare, andra dummare. På det stora hela är jag nog smartast.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Beror helt på i vilket sammanhang. Jag vet vilka svagheter samt vilka styrkor jag har men över lag så skulle jag definitivt hamna i den smarta hälften.

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Tror ni att ni skulle tillhöra den smarta eller den dumma hälften?

Ja.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av BULP:
Skrivet av HinduTimes:

Tror ni att ni skulle tillhöra den smarta eller den dumma hälften?

Ja.

:heart:

Medlem

Det beror ju på. Jag är t.ex väldigt bra att lära mig saker och har väldigt enkelt för i princip allt jag utmanas med, å andra sidan så har jag inte direkt världens bästa koncentrationsförmåga :D.

Jag skulle klassa mig som smart om jag jämför mig med ungdomar i min egen ålder, tycker att jag har en bra analytisk förmåga, att jag är väldigt källkritisk och att jag i allmänhet är rätt så klyftig.

Om man är smart eller inte är väl en tolkningsfråga också, finns säkert de som skulle säga att jag inte är smart.

Medlem

Jag brukar kunna spå vilken bas i bf2 som blir tagen härnäst, så smart fick det bli.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

smart nog för att knäcka mina polare


signatur

Rawr

Medlem

dum


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Helt klart det smarta sidan:)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:

Helt klart det smarta sidan:)

*host*


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Crawller:

smart nog för att knäcka mina polare

haha, jag med faktiskt.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

dum

Då är vi två!

Ignorance is bliss:D


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Jag är smart nog att inse att jag inte är särskilt smart, så jag antar att jag är ganska dum.

Eller hur blir det egentligen?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

smart såklart.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Greger:

Jag är smart nog att inse att jag inte är särskilt smart, så jag antar att jag är ganska dum.

Eller hur blir det egentligen?

Ja, nåt sånt.

Nä, jag tycker att jag är smart.

Avstängd
Skrivet av båtsman:

Undrar om vi kommer få någon under genomsnittet... Subjektiva åsikter brukar vara ganska fördelaktiga för en själv.

Det är ju så. Det är därför som nästan alla svenskar (åtminstone männen) är lite smartare än genomsnittet.

Medlem

Föreställ er hur dum genomsnittsmänniskan är, inse sedan att hälften är dummare...


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv

Den smartare delen. Sverige har väl inte slängt ut pengar på oss i skolsystemet för intet?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

det är inte speciellt smart att vara religös.
"when one person suffers from a delusion it is called insanity. when many people suffer from a delusion it is called religion."


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Stendum men inte dummast.

Inaktiv

80% på smart? Antingen är vi Gamers mycket smartare än allra andra eller så har någon ljugit.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Dum vad det gäller skol-smart. Smart vad det gäller annat


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

What Budo said.

Jag får jobba ganska hårt i skolan för att klara mig, så har det alltid varit, men jag ser massor av dokumentärer och läser wikipedia-sidor och sådant om jag hittar nått jag vill veta mer om, så det finns mängder av onödig information i skallen

Så gällande skolan ligger jag nog lite under genomsnittet i många ämnen, men vad det gäller utanför skolan ligger jag nog en bit ovanför.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av bjosarn:

det är inte speciellt smart att vara religös.
"when one person suffers from a delusion it is called insanity. when many people suffer from a delusion it is called religion."

Du har en skön stajl grabben... Vad heter du?

Jag skulle inte bara tillhöra den smarta halvan, jag skulle nog utgöra idealet för den gruppen. En rågblond fornnordisk gud vars skarpa humor endast toppas av ett bländande intellekt.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Cyr
Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag skulle inte bara tillhöra den smarta halvan, jag skulle nog utgöra idealet för den gruppen. En rågblond fornnordisk gud vars skarpa humor endast toppas av ett bländande intellekt.

What he said.

Tror det här pekar på en rätt skön detalj dock, inte att snittet på fz är högre än nån annanstans, men däremot att folk har en enorm övertro på sig själv. Det är iofs inte negativt, ett stort ego är positivt i väldigt många avseenden, men det är en skön observation.

Skriv svar