Ubisoft gillar DLC

Medlem
Ubisoft gillar DLC

Men suck. Har aldrigt köpt DLC och lär nog aldrig göra det heller för det är så jävla ovärt.

Medlem

Har köpt dom till fall-out 3. kan nog tänka mig att köpa fler tillägg om det är nått vettigt.

Medlem

Tycker det är löjligt. Släpp en ordentlig expansion för ett rimligt pris istället!

Medlem

Jag köper bara DLC då det innehåller tillräckligt med grejer annars får det va!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

DLC kan verkligen förhöja spelupplevelsen (crackdown, Army of Two) men också vara en rent girig fulmanöver av företaget (res 5). DLC är bra i grunden med vettiga priser och bra material är ett krav för att det ska fungera...

Inaktiv

Släpp det gratis. Kan väl inte ta så lång tid att göra till exempel en bana eller ett nytt skin. Det är en annan sak om det verkligen är en stor eller bra grej. typ shivering isles.

Inaktiv

Eftersom det är UBI lär dom försöka mjölka skiten ur oss med skräp, bara en vild gissning men jag är helt övertygad att det blir så.

Medlem

Ubisoft gillar $
"Vad är din inställning till spelutvecklare som börjar planera DLC långt innan spelen ens är släppta?"
Elakt mot köparna tycker jag att det är.

Inaktiv

Själv avskyr jag DLC, speciellt (som personen ovan redan sagt) DLC som börjar planeras redan innan det riktiga spelet är klart.

Man behöver ju iaf inte gå ut och säga "hej, vi låter er köpa spelet men sedan måste ni punga ut ännu mer för att få hela upplevelsen.
Jag har ju aldrig hört en utvecklare börja tala om en expansion till spelet innan vanilla är klart (pratar PC nu) men eftersom det fått ett nytt fancy ord, Downloadable Content, så är det ju helt okej.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

det e fett taskigt mot kunderna
meh vad ska man gora..a sucker is born every day

Medlem

Visst, DLC kan vara crap och pengamjölkning, men ni verkar inte riktigt förstå att bara för att man planerar för DLC innan spelet är färdigt är det inte säkert det hade kunnat vara med i produkten från början!

GTA hade glorious DLC, Fallout 3 helt ok.

DLC är ju tillägg till ett spel, de ska inte innehålla slutbossen eller dyl.

Inaktiv
Skrivet av rudeboystig:

Visst, DLC kan vara crap och pengamjölkning, men ni verkar inte riktigt förstå att bara för att man planerar för DLC innan spelet är färdigt är det inte säkert det hade kunnat vara med i produkten från början!

Det förstår väl jag med, men jag tycker det är fel att gå ut och säga att man tänker släppa DLC redan innan vanilla är släppt. Det känns bara fel att veta redan dag 1 att man inte köpt hela spelet.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

De tre kartpaketen som släpptes till GRAW2 på 360 (antagligen PS3 också) var och är väldigt bra, det bäst DLC-köpt jag någonsin har gjort. Hoppas de gör samma till Ghost Recon 4.

Medlem

Jag ser DLC som ett sätt att ge något tillbaks till spelaren om man får ett bra mottagande. DLC bör därmed komma från spelarens önskningar, inte ett sätt att göda spelaren med nonsens.

Medlem

Ifall man planerar i förväg som här, då kan det bli så att spelet blir strippat på vissa bra delar för att ha ngt att sälja senare. Det är utsugning.

Medlem
Skrivet av Sshaddoww:

Ifall man planerar i förväg som här, då kan det bli så att spelet blir strippat på vissa bra delar för att ha ngt att sälja senare. Det är utsugning.

The Orrery till Oblivion ploppar upp i mitt huvud.., inte för att det var en bra addon, utan för att den var uppenbart bortplockad för att tjäna extra pengar på det

Inaktiv

värdelös mjölkning på saker som borde funnits orginal


signatur

a"C"RED -

Medlem

Enda DLC:t jag köpt var till GTA IV. Men håller alla dlc samma innehålls-värde som den så... kanske. Men det lär det inte bli.

1
Skriv svar