Medlem
plånbok

Har tänkt att skaffa mig en plånbok, ska vara ltien o smidig rymma ett antal kort och sedlar/mynt. det jag letar efter är något originellt. En plånbok som står ut från mängden. Den kan se helt normal ut på utsidan men sedan ha någon fräck funktion eller något liknande. Vill ha något annorlunda, finns inga restriktioner förutom att den inte ska va för dyr och kunna köpas helst över internet från en svensk sida. Men ge mig nu något originellt så tackar jag så mkt!

Medlem

signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Släpp sargen och kom in i 2000talet, ditcha mynten och skaffa en FZ case som mig.

Medlem

bad motherfucker plånboken har brorsan så den blir det inte... vad är ett FZ case?

Medlem
Skrivet av RosT:

bad motherfucker plånboken har brorsan så den blir det inte... vad är ett FZ case?

Fanns FZ-korthållare när butiken var uppe.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

En sådan korthållare i metall, väldigt fin kvalitet , med FZ logotypen ingraverad u fetstuk med vinklar osv.

Sen märkte jag att den inte fanns längre att få tag på.

Medlem

ok... men ingen som har nått tips på nått riktigt innovativt o coolt?

Medlem

Tillverka din egen

Medlem

Eller så kan du köpa duct tape-wallet, tror också att den finns på cool stuff :D!

Medlem

signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Jag gjorde mig en egen i silvertejp en tråkig dag, nackdelen med den är att det hamnade tejprester på mina kort hela tiden.

Medlem

skaffar man en ordentlig blire inge sånt bullshit pliskin. Gick runt i ett stort stånd på en festival i USA som var fyllt med bara duct tape plånböcker. Riktigt fräcka, tyvärr var min plånbok hel då och jag pallade inte köpa.

edit: sjukt vad dyra dom är på coolstuff bara.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Rulla sedlarna i buntar. Vad är mynt för något förresten?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

sånt skit fattiga studenter räknar.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Läste precis en artikel i ny teknik om plånböcker. Kanske hittar du något där?

Medlem

Ja det var värst va de var dyra på coolstuff.
En rulle gaffatejp kostar typ 25spänn, samt att det är trevligt pyssel nån dag när internet är nere och det regnar.

Medlem
Skrivet av ScarFace:

Rulla sedlarna i buntar. Vad är mynt för något förresten?

Vad är sedlar för något? Finns det folk som fortfarande använder dom?

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av ScarFace:

Rulla sedlarna i buntar. Vad är mynt för något förresten?

Vad är sedlar för något? Finns det folk som fortfarande använder dom?

Skönt att ha i madrassen.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Youtube-proffs

Tråkigt sugen jag blev på en plånbok nu, får nog bli en Ducti. Kan behöva ha något att stoppa alla mina kvitton i, typ spara massa skit så man vet vad man köpt.

Bara man inte gör som George Costanza i Seinfeld när han har en överfylld plånbok =D


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Skulle iof vara lite häftigt med en plånbok á la Pulp Fiction...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

http://www.instructables.com/id/Wallet-made-from-a-computer-k...

Bara att riva isär tangentbordet.

Medlem

+

fix'd


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

bacon plnboken från ny teknik var inte dum... mera förslag, detta börjar ju arta sig!

Medlem

Inga mer förslag, var det slut på all fräcka plånböcker nu..

Medlem

Slängde ihop en ny plånbok i silvertejp igår, den vart faktiskt ganska bra

Medlem

Plånbok av silver tejp kanske inte är det jag letar efter direkt.. och isåfall köper jag en, orkar inte sitta o pilla själv

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Slängde ihop en ny plånbok i silvertejp igår, den vart faktiskt ganska bra

håller den pengarna och korten på plats?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag stormtrivs med min FZ-cardcase, synd att de inte går att köpa längre :<


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Dra ut en sväng och sen vidare till hötorget


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Tackar så mycket för alla svar. Har nu tatt mig en riktig funderare och kommit fram till lite mer vad jag vill ha av mn plånbok. Mer praktiskt än fräckt har det ändrat sig till.
Den ska inte vara mycket större än ett kreditkort.
Den ska ta mina kort (bankkort,körkort,busskort,plusnågon/några mer platser) så säg mellan 4-6 platser. Den ska ha, iaf ett litet fack, att lägga in om jag får några mynt i affären som växel. En design jag tyckte var fräck var när det är en plånbok med kortplatser inuti och så sitter det en sedelklämma fast så sedlarna sätts på utsidan. antar att du kan sätta fast dom på insidan också. detta är vad jag letar efter och nu undrar jag om någon har nått tips på var jag kan få tag på detta. ett andra alternativ är en plånbok som ser ut som ett kuvert/brev, såg en sån på amerikanske amazon.com, men det såg ju ut som ett amerikanskt brev, vill ju ha ett svenskt, och så känns det lite overkill att beställla från usa. Så detta är fokuset just nu, men helt crazy förslag (sådana som inte redan föreslagits,*host*silvertejp*host*) tackar så oerhört mvh undertecknat.

12
Skriv svar