Krysslådan lever!

Flakmonkey
Krysslådan lever!

Igår satt jag vid min Xbox 360 och spelade för första gången på jag vet inte hur länge. Ni som följer bloggen vet ju kanske att jag försökte göra detta redan för ett par dagar sedan men att jag då blev stoppad eftersom Microsoft tyckte att jag var skyldig dem pengar. Visserligen så var jag ju det, men jag frågade aldrig att få låna pengarna i första läget så jag tyckte ändå att det var lite lömskt. Hursom så kröp jag till korset igår och betalade för ännu ett år av Xbox Live Gold och sen var det ju bara att tuta och köra.

Vet faktiskt inte riktigt hur länge sen det var som jag spelade på maskinen, men den senaste gången som jag kan komma på med 100% säkerhet är när jag recenserade The Saboteur och det var ju i december förra året. Nu stämmer kanske inte det riktigt, men bara det att jag inte kommer ihåg någon gång under 2010 antyder ju att det var ett bra tag sen. Vet egentligen inte varför det blivit så. Det är ju inte som att jag inte har spelat någonting alls sedan dess, men av någon anledning har det alltid varit på PS3an. Självklart har det berott på många fantastiskt exklusiva spel till Sonys konsol, men jag har ju till och med köpt multiplattformsspelen till den trots att de kanske varit underlägsna på något (minimalt) sätt. Skulle väl tro att det har att göra med att majoriteten av mina kompisar har PS3 så då följer man väl helt enkelt strömmen.

Nåväl, vad satte jag mig ner för att spela? Jo #lego-indiana-jones-the-original-adventure-lego-indiana-jones-the-original-adventure|"LEGO Indiana Jones: The Original Adventure LEGO Indiana Jones: The Original Adventure" förstås! Knappast ett ett machospel eller något som man förväntar sig att en gamer ska sätta sig ner för att spela, men efter gårdagskvällens session står jag fast och nöjd med mitt val. Jag gillar att man bara kan spela det utan att behöva tänka alltför mycket utan du kan bara gå runt och samla prylar - litet avbrott från allt slaktande i andra mer "vuxna" actionspel som jag spelet tidigare i år. Fler utvecklare borde ta efter Telltale Games känner jag. De tycks inte ha som mål att visa sig på styva linan med häftig bakomliggande teknik eller banbrytande spelmekanism. De vill bara leverera ett kul spel som alla kan spela och därför är beståndsdelarna till synes väldigt enkla jämfört med andra spel till de kraftfullare maskinerna. Nu innebär inte det att det är välgjorda spel, utan kanske snarare tvärtom. Enkelheten gör att de kan finjustera och finputsa väldigt mycket vilket gör att spelen känns mycket genomarbetade och inte minst roliga och det är i min ringa mening viktigare än flashig grafik och innovation.

[ia=21880; large]
Den gröna ringen lyser igen!

#blogg

Medlem
Krysslådan lever!

Ah, LEGO: Indiana Jones är skitkul i coop. Men det är utvecklat av Traveller's Tales, inte Telltale. Fastnade aldrig riktigt för LEGO: Star Wars-spelen på samma sätt, vet inte varför.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Flakmonkey

Damn it, inte första gången jag blandar ihop dem. Gjort det i nyheter flertalet gånger och så har man varit tvungen att ändra... nåja, det får stå kvar som ett bevis på att alla kan fela

Lego: Star Wars diggade jag riktigt rejält. Tycker det är grymt underskattade spel som trots utseendet passar alla åldrar. Kan tänka mig att det är perfekt att spela med sina barn också.

Batman o Harry Potter är inte fel heller :)... Väntar på Lego sagan om ringen hähä


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

KoP
Medlem

Limbo, Limbo.. du måste köpa Limbo. Underbart.

1
Skriv svar