Den enes skräp, den andres skatt!

Medlem
Den enes skräp, den andres skatt!

Jag har vikarierat på Finspångs Återvinningsstation nu under sommaren. Det är ett lite småsegt jobb, men det är bättre än ingenting.
Idag när jag kom ut från fikarummet så stannade jag till vid lådan för elavfall för att se om det fanns något småkul, vilket det aldrig brukar göra. Till min stora förvåning så låg där ett NES med 2 kontroller och 6 spel. Jag lyfte upp det för att kolla lite närmare på det och under det låg det även ett gammalt GameBoy med 7 spel. Jag tog en rövare och tog hem allting i hopp om att någonting kanske skulle kunna fungera, och gissa om jag blev glad över att allting fungerar!
Så nu sitter jag här och småmyser med Super Mario Bros och Rescue Rangers. Vilken härlig nostalgi det är att hålla i de gamla grå kontrollerna igen=)

Så är det någon som kan tipsa om en bra sida där man kan köpa NES-spel? Jag letar bland annat efter SMB3 och Megaman 2 bland annat, som var mina favoritspel när jag var liten.

Nu ska jag starta upp Gameboy(et?) och lira lite Pokémon Red eller Gold ^^

#blogg

Den enes skräp, den andres skatt!

Härligt, vem är så korkad att de slänger fungerande grejer!?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det är väl säkert något gammalt par som har röjt vinden/sommarstugan och hittat sitt barns gamla konsoll och trott att det var skräp.

Eller också är det bara något pucko, man kan aldrig vara säker

Medlem

Skulle personligen aldrig slänga spel men det är väl rätt förståeligt ändå, vad får man för ett nes och 6 spel, 200kr? finns säkert många som inte tycker att det är värt besväret- :/

Skägg.
10 Chambers

Kolla Blocket, ibland år det folk som rensar sina förråd även där.


signatur
Antikvitet

Vem i helvete slänger bort ett NES? Det är som att dumpa ett spädbarn på tippen.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Haha, jag håller banne mig med dig John

Medlem
Inaktiv

Fan va sjukt lol!

Slängde faktiskt ett sega mastersystem II med nåt Shinobi spel som inte funkade (alternativt konsolen funkade inte) blev lite sentimental själv men kommer aldrig engagera mig i det efter att ha spelat wonderboy på emulator Vissa spel görs best i minnet


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar