Man är fan inte säker ens i sitt eget hem...!

Medlem
Man är fan inte säker ens i sitt eget hem...!

Jösses vad arg jag är.

Sitter och småspelar vid datorn då jag märker att hunden börjar bli orolig. Då jag också lyssnar så hör jag det han hör. Någon står och mixtrar med dörren. Känner på handtaget, men slutar illa kvickt då hunden börjar skälla.

Jag hinner bara se en rygg som försvinner ner för brandtrappan, så jag sliter med mig en kamera och tar hissen ner (Jag bor i ett stort hus) och möter upp både fridstöraren och en av hans vänner som väntar nere gården.

Det visar sig hör och häpna varandes gubbar i 50-60 års åldern, den ene flyr på sin cykel illa kvickt och den andre försöker försvara sig med att han är Jehovas vittne. Först så vill han inte veta av att han varit uppe i huset, sedan börjar han komma med undanflykter men vill absolut inte vänta på Polis för att förklara sig utan piper iväg på sin cykel.

Det här är andra gången på två år som någon försöker ta sig in i min lägenhet. Den förra påstod sig vara reklamutdelare när jag öppnade dörren och undrade vad det var frågan om. Troligen går de runt i området som är ett av Malmös mest pensionärstäta och kollar läget.

Otur för dem att jag inte är en 80 årig tant med rullator men likväl blir jag förbannad för att något här skall kunna hända mitt på eftermiddagen.

Någon som har liknande erfarenheter?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Avstängd

Hoppsan, låter inte bra. Du fick kort på dem va?

Jag har inte varit med om något liknande, men då bor jag också i en villa i lugnt område utanför en lugn stad uppe i lugna Norrland.

Medlem

Han var snabb och fick upp handen tyvärr så det blev inget. Däremot ett hyfsat signalement, men de kan ju byta kläder till nästa gång de skall gå husesyn så klart.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Herre gud, har dom inte hört talas om vandrarhem.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Det visar sig hör och häpna varandes gubbar i 50-60 års åldern, den ene flyr på sin cykel illa kvickt och den andre försöker försvara sig med att han är Jehovas vittne.

Som om det skulle vara något försvar:P

Medlem

lås!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

lås!

Synnerligen bra idé. Nästa steg blir väl säkerhetskedja och kamera på dörren men det får vänta några år till.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Fan vad läskigt. Vilken del av Sverige är det vi pratar om(inte allt för nära mig hoppas jag)?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Medlem

Kasst att sådant folk finns. Tjuvlarm eller hund är egentligen det enda som verkligen gör en helt säker. Inte för att de gör dig immun emot inbrott men för att tjuvar ofta är lata och/eller paranoida när de gör inbrott. De tar helt enkelt grannen istället.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Synd att du inte fick kräken på bild.

Malmö är fan en härligt stad ja! Ett riktigt paradis för kriminella.

Sådana situationer får en också att fundera på om man våga sitta med lurar vid datorn då man kan missa att någon tar sig in i lägenheten :/

Inaktiv

Jag hade cp lackat om någon hade snott min spelsamling när jag var på semester.

Min vän har han som startade dustin.se som granne. Han har dels en bently en bmw och en range rover och ca 5 övervaknings på sitt hus.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

hade garranterat langat ett baseboll trä i huvet på dem, inga ursäkter

kör med amerikansk moral, my property my law, my shotgun your blood on the wall

Medlem

Jag tycker det blir mer och mer sånt här. Sedan all onödig skadegörelse man hör om och dessutom kids som kastar sten på bussar och ambulanser?! Vad i helvete är det för fel på kidsen idag? Äckliga små äckel - Be att ert öde aldrig hamnar på min planhalva.

Ravenknight - Jag hade ALDRIG släppt iväg nissen innan polisen kom. Inte en chans. Nästa gång så göm dig och låt dem ta sig in...

Om man ger en inbrottstjuv en läxa på plats är ju nackdelen att de vet precis vart du bor - Det är ganska lätt att tända eld på ett hus eller hämnas på annat sätt. Jag skulle nog slå ihjäl personen i fråga och gjuta in honom i betonggolvet i källaren. I självförsvar.

Jag är medveten om att jag tar i men jag blir så jävla förbannad av folk som inte fattar vad som är ok och inte, folk som inte har någon respekt för vart gränsen går.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

tur att det gick bra änndå, men fasen så arg man blir, idioter som inte kan respektera andras egednom, och dessoutom ens egen "borg" Vi behöver säkrare sammhälle.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag tycker det blir mer och mer sånt här. Sedan all onödig skadegörelse man hör om och dessutom kids som kastar sten på bussar och ambulanser?! Vad i helvete är det för fel på kidsen idag? Äckliga små äckel - Be att ert öde aldrig hamnar på min planhalva.

Ravenknight - Jag hade ALDRIG släppt iväg nissen innan polisen kom. Inte en chans. Nästa gång så göm dig och låt dem ta sig in...

Om man ger en inbrottstjuv en läxa på plats är ju nackdelen att de vet precis vart du bor - Det är ganska lätt att tända eld på ett hus eller hämnas på annat sätt. Jag skulle nog slå ihjäl personen i fråga och gjuta in honom i betonggolvet i källaren. I självförsvar.

Jag är medveten om att jag tar i men jag blir så jävla förbannad av folk som inte fattar vad som är ok och inte, folk som inte har någon respekt för vart gränsen går.

Låter ganska mesigt att gjuta in dom i betonggolvet.

Bygg en mur istället, har hört att det är riktigt bra murbruk, bara att kolla på 300 så förstår man.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

RavenKnight, jag bor i ett radhusområde i Malmö, vi har också haft inbrottstjuvar, dem snodde i princip allt som var värt mycket. I princip hälften av alla på gården har haft inbrottsförsök =/.

Berätta gärna var i Malmö du bor i PM, man blir alltid lite mer intresserad och rädd när det gäller ens egen hemstad :(.

Medlem

Om er dörr öppnas utåt vilket de flesta gör finns det en enkel grej ni kan göra.
Försäkra er om att det verkligen rör sig om en inbrottstjuv eller likande pack. Lås hastigt upp dörren och tryck ner handtaget samtidigt som ni sparkar upp dörren med all kraft. Den som försöker lirka upp dörren står antagligen koncentrerad och med huvudet fram för att lättare se.
Lyckas ni kommer dem inte tillbaks, det kan jag lova
Lycka till!

Medlem
Skrivet av -vesslan-:

Om er dörr öppnas utåt vilket de flesta gör finns det en enkel grej ni kan göra.
Försäkra er om att det verkligen rör sig om en inbrottstjuv eller likande pack. Lås hastigt upp dörren och tryck ner handtaget samtidigt som ni sparkar upp dörren med all kraft. Den som försöker lirka upp dörren står antagligen koncentrerad och med huvudet fram för att lättare se.
Lyckas ni kommer dem inte tillbaks, det kan jag lova
Lycka till!

Fungerar även på folk som kommer för att missionera!:up:

Medlem

[quote=-vesslan-]Om er dörr öppnas utåt vilket de flesta gör finns det en enkel grej ni kan göra.
Försäkra er om att det verkligen rör sig om en inbrottstjuv eller likande pack. Lås hastigt upp dörren och tryck ner handtaget samtidigt som ni sparkar upp dörren med all kraft. Den som försöker lirka upp dörren står antagligen koncentrerad och med huvudet fram för att lättare se.
Lyckas ni kommer dem inte tillbaks, det kan jag lova
Lycka till![/quote

Det är en smått lysande ide. Hoppas bara att det inte är frugan som har glömt nyckeln. Det hade kunnat leda till komplikationer i samlivet.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Det är en smått lysande ide. Hoppas bara att det inte är frugan som har glömt nyckeln. Det hade kunnat leda till komplikationer i samlivet.

Skaffa ett titthål då;) Det kostar inte många kronor. Ha ett bollträ precis vid dörren också.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av ghoül:

hade garranterat langat ett baseboll trä i huvet på dem, inga ursäkter

kör med amerikansk moral, my property my law, my shotgun your blood on the wall

Amerikansk moral ftw!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Dra igång motorsågen och vråla sådär lagom psykopatiskt.

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Dra igång motorsågen och vråla sådär lagom psykopatiskt.

Har gubbarna sett Motorsågsmassakern så skulle det vara grymt effektivt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Om man ska gå efter vad folk är rädda för enligt fobitråden, då är det bästa sättet att få bort inbrottstjuvar att klä ut sig till mörkt och djupt vatten!

Medlem

HAHAHA. Ja den förklädnaden hade jag betalat för att se


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Pliskin:

Dra igång motorsågen och vråla sådär lagom psykopatiskt.

Har gubbarna sett Motorsågsmassakern så skulle det vara grymt effektivt.

Jag tror det skulle funka ganska bra i alla fall


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av båtsman:

Om man ska gå efter vad folk är rädda för enligt fobitråden, då är det bästa sättet att få bort inbrottstjuvar att klä ut sig till mörkt och djupt vatten!

Dagens garv alltså, kunde inte sluta skratta när jag såg det :heart:!

Medlem
Skrivet av Famest:
Skrivet av båtsman:

Om man ska gå efter vad folk är rädda för enligt fobitråden, då är det bästa sättet att få bort inbrottstjuvar att klä ut sig till mörkt och djupt vatten!

Dagens garv alltså, kunde inte sluta skratta när jag såg det :heart:!

Ett akvarium vid dörren storlek XXXL:P


signatur

SNAFUBAR - Situation Normal: All Fucked Up Beyond All Repair/Recognition

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag tycker det blir mer och mer sånt här. Sedan all onödig skadegörelse man hör om och dessutom kids som kastar sten på bussar och ambulanser?! Vad i helvete är det för fel på kidsen idag? Äckliga små äckel - Be att ert öde aldrig hamnar på min planhalva.

Ravenknight - Jag hade ALDRIG släppt iväg nissen innan polisen kom. Inte en chans. Nästa gång så göm dig och låt dem ta sig in...

Om man ger en inbrottstjuv en läxa på plats är ju nackdelen att de vet precis vart du bor - Det är ganska lätt att tända eld på ett hus eller hämnas på annat sätt. Jag skulle nog slå ihjäl personen i fråga och gjuta in honom i betonggolvet i källaren. I självförsvar.

Jag är medveten om att jag tar i men jag blir så jävla förbannad av folk som inte fattar vad som är ok och inte, folk som inte har någon respekt för vart gränsen går.

Alla kids gör dumma grejer men jag förstår inte hur du kom in på kids, du är medveten om att det var 50åringar som pillade runt?

12
Skriv svar