ArmA 2 - svårt buggigt

Robot
ArmA 2 - svårt buggigt

Ojoj, och de som flyttade fram releasen en vecka i resten av Europa också. Inte för att jag kommer kunna köpa det direkt, får inte nog pengar till en datoruppgradering förrän tidigast augusti.

Medlem

Låter ju precis som ett vanligt Bohemiaspel.. Blir nog ett köp om ett eller två år, för spelet i sig tror jag verkligen på.


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

Alltså.. har dom några betatestare i huvudtaget? och om dom har det verkar dom vara ordentligt kassa

Medlem

Inte förvånad då det gäller Behemians

Inaktiv

Vad skall dom med betatestare till dom inte ens gör alfatest.

Medlem

ääh, blir definetivt ett köp i vilket fall som helst! hela klanen ska ju flytta över till arma 2! men visst är det synd, Bohemia har ju värsta trenden att släppa buggiga spel tyvär

Medlem

Med lite patchande och moddande så blir det ett spel i världsklass.

Medlem

Operation Flashpoint 2 Dragon Rising kommer spöa skiten ur det här som fan. Jag väntar på det spelet. Inte detta.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Usch, det här var läskig läsning. Men det är väl som vanligt. De har blivit stressade av utgivaren och inte hunnit med sina deadlines kan man tänka sig.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Orkade inte med ArmA pga av buggarna så jag sålde det.

Förhoppningsvis är ArmA 2 bättre inför Sverige-releasen, men jag är högst tveksam.

Medlem

Förutom buggar pratar många fans om att det är riktigt jävla roligt, för övrigt.

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Med lite patchande och moddande så blir det ett spel i världsklass.

OT: Överlägsen avatar :D:D
Context?

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Med lite patchande och moddande så blir det ett spel i världsklass.

helt sant, finnsi nget spel som släpps buggfritt krävs nån månad kanske flera innan det blir buggfritt efter några patcher sånt, men hoppas att det blir bra vid realse här med arma2 allefall.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

det var den tyska publishern som fuckade upp o ville release spelet sa tidigt som mojligt..
den versionen som kmr ut den 19:e kmr vara battre o stabilare.

Har preordered Arma 2 fast det e den versionen som krm senare , den 19:e juni.

Manga av forhands rapporterna fran dem tyska fansen e overlag positiva, dem har sagt att spelet i sig ar mkt roligare an Arma 1. :heart:

Medlem
Skrivet av ace84:

det var den tyska publishern som fuckade upp o ville release spelet sa tidigt som mojligt..
den versionen som kmr ut den 19:e kmr vara battre o stabilare.

Har preordered Arma 2 fast det e den versionen som krm senare , den 19:e juni.

Manga av forhands rapporterna fran dem tyska fansen e overlag positiva, dem har sagt att spelet i sig ar mkt roligare an Arma 1. :heart:

Kan du inte skilja på när man använder de eller dem, håll dig till dom ... pls.

Medlem

"Man kan inte testa allt"... ^^


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Okej, ska inte racka ner på spelet alltför mycket, det kan mycket väl bli bra. Men som andra här är jag inte förvånad, Bohemia har ett uselt track-record när det kommer till buggar.

Det som jag dock finner oerhört roande är hur fansen reagerar. I fall med andra spel som lidit av mer eller mindre buggiga releaser så har reaktionerna här varit oförlåtande. "Skitutvecklare", "ska inte köpa så de lär sig!" osv. Men i Arma2s fall så tycks fansen ha sina läppar så tätt intill Bohemias skinkor att de inte får fram ett ord.

Dessutom måstge jag bara tillägga att det är lamt att skylla på utgivaren. En utvecklare har fan ett ansvar att säga nej om man blir rushad att släppa något man inte kan stå för.

Medlem

Är det ett bra multiplayer spel? är sugen på ngt nytt men är ingen SP lirare.

Inaktiv

Noshit att det är buggigt! Arma 1 gick knappt att spela första 6 månaderna, men efter 3 gig patch så är det kanon! "This patch may seam to take a long time to install"


signatur

Please be patient. This update may appear to take a long time to complete. It is updating and installing very large data. <OFP, ARMA & ARMA II

Medlem
Skrivet av LeeWander:

Är det ett bra multiplayer spel? är sugen på ngt nytt men är ingen SP lirare.

Det är det bästa, om du gillar svåra och taktiska strider.

Medlem

Kommer med 100% säkerhet bli samma ospelbara skit som dess föregångare var. Visste man ju dock redan innan denna nyhet. En gång värdelösa kodare, alltid värdelösa kodare.

Medlem

buggigt... som vanligt med deras spel. Vänta ett år efter release så kanske det har blivit bättre.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Buggar betyder INGENTING när det gäller OFP/ArmA-serien. Detta kommer bli hur bra som helst! Ni kritiker kan ju skaffa "OFP"2 och glassa runt i BF2-miljöerna

Jag får min tyska kopia av ArmA 2 (1.00) på onsdag, samtidigt med min nya PC Blir grymt! Det är fan svårt att vänta nu när det är såå nära

P.S. Du som skrev om "de/dem/dom" - jag är på din sida all the way D.S.


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem
Skrivet av Fisse:

Kommer med 100% säkerhet bli samma ospelbara skit som dess föregångare var. Visste man ju dock redan innan denna nyhet. En gång värdelösa kodare, alltid värdelösa kodare.

Ja, Operation Flashpoint var jättedåligt. Det var därför det INTE vann Game of the Year.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Arma hade ruskigt många buggar när det släpptes och dom lyckades aldrig riktigt ta itu med alla fusk.

Det var löjligt lätt att fuska i Arma, allt man i princip behövde göra var att skriva en egen config fil och göra ett addon av den. Med sitt addon kunde man i princip göra vad som helst, döda alla NPCs på kartan, vända världen upp och ner, ge sig själv alla vapen, göra sig odödlig mm. Det värsta var att vem som helst kunde skriva scriptet som behövdes utan några problem, så antalet fusk som fanns att ladda ner blev bara förmycket.

Trots detta var spelet fantastiskt roligt i alla spellägen och buggarna försvann snabbt efter ett par patches. Längtar till att få hoppa in i blackhawken och flyga runt igen.

Inaktiv

so what....?

Dom släpper ju patchar iaf, till skillnad ifrån en del andra företag.

Medlem

Inte så farligt som de låter. ( ja jag har spelet )
Ni får ju tänka på att de inte är något jävla cod där Ain kan vara path-programerad in i centimeter rörelserna.

Tyska versionen av spelet saknar patchen som redan är färdig som kommer att vara inkluderad i internationella versionen. Spelet är grymt mycket bättre än Arma 1 och mer av en värdig uppföljaren mot OFP än vad 1an var.

OFP2DR har inte en chans mot detta i realismen, sen i rolighetsfaktorn det kan jag inte avgöra men jag älskar simulatorer så..

Sen kan man ju undra om PC gamer tyskland bara är en bunt snorungar eller om dem fått fel recensions utgåva då spelet redan testats av sidor som Eurogamer, m.m och fått grymt bra betyg.

Medlem

Tyvärr verkar röst-systemet (där gubbarna säger vart fienden är osv) vara lika extremt dåligt som i 1an. i Operation Flashpoint så var det bra, men som det är nu i arma 1 och 2 så kommer man inte klara av att spela för man kommer bli förbannad på alla gubbar som säger varannat ord lugnt och skriker nästa.

12
Skriv svar