Medlem
Fobier?

Angående spindeltråden så frågar jag er..

Har ni några fobier?

Jag har fobi för djupa vatten. T ex öppet hav eller mörka djuphavsgrottor skrämmer skiten ur mig.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Brrr, det tror jag skrämmer alla.

Insekter som hoppar är jävligt obehagliga.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Höjder kan vara lite jobbiga, och i vissa fall spindlar.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Lider av agorafobi, det var värre förr då jag fick panik bara av att vara i stan när det var mycket folk. Har fått en del hjälp så det är inte så farligt, men Malmöfestivalen en fredag kväll är inte direkt något jag längtar efter ^^.

Edit : Har haft hormonproblem hela mitt liv och det beror troligtvis rätt mycket på det.

Avstängd

När jag var yngre var jag väldigt rädd för djupt vatten. Jag gillar det fortfarande inte, men jag är inte rädd för det på samma sätt.

Förutom det djupa vattnet tycker jag att stora öde ytor och vildmark är lite obehagligt. Något jag skulle tycka vore väldigt hemskt vore att bli fast ensam i vildmarken, men det är ju mest en tidstypisk grej. Vägarna är broar över avgrunden vi kallar vildmark.

Edit: Ovan skulle jag kunna prata väldigt mycket om. Tycker det är mycket intressant.
En gång när jag körde hem från skolan så gjorde jag ett experiment. Nu när det inte är någon snö så kör jag moped och eftersom jag inte kör snabbare än 50 så håller jag mig undan från snabbleden och kör därför på en ganska liten väg på södra sidan av Skellefteåälven.
Jag låtsades då en gång att bebyggelsen på norra sidan av älven inte fanns utan att jag var långt utanför stan och körde. Det var lite obehagligt.

Stora insekter tillhör inte heller mina favoriter direkt. Särskilt inte de som finns överallt och är så små att man inte ser dem, dvs kvalster.

Medlem

Ignorofobi.

"I see stupid people. They're everywhere..."

Gissa om det är jobbigt.

Medlem

Har fobi för

Djupa vatten, hav, sjöar, jag vågar inte simma ut långt, vill gärna håll mig nära stranden annars får jag totalflipp

Hajar, hajarna som gjort att jag blivit rädd för havet, även fast det ej finns hajar här i sverige, förutom dem där mindre varianterna, så blir jag helt sjukt rädd då jag hela tiden tänker, nää nu jävlar kommer en haj

spindlar och dem flesta krypen/insekter, usch skriker som en liten flicka så fort jag ser en... och jag ser dem ofta.. så då kan ni tänka er

Bli bortförd av äckliga aliens, men har inget problem om det är en snygg humanoid sexual freak kvinnligt kön alien som bortför mig för göra sjuka sexiga experimenter dock

Klowner.. tack vare filmen ¨det¨

Youtube-proffs

Djupa hav, höga höjder och insekter och spindlar.

Thats sums it up.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av ghoül:

Har fobi för

Djupa vatten, hav, sjöar, jag vågar inte simma ut långt, vill gärna håll mig nära stranden annars får jag totalflipp

Hajar, hajarna som gjort att jag blivit rädd för havet, även fast det ej finns hajar här i sverige, förutom dem där mindre varianterna, så blir jag helt sjukt rädd då jag hela tiden tänker, nää nu jävlar kommer en haj

spindlar och dem flesta krypen/insekter, usch skriker som en liten flicka så fort jag ser en... och jag ser dem ofta.. så då kan ni tänka er

Bli bortförd av äckliga aliens, men har inget problem om det är en snygg humanoid sexual freak kvinnligt kön alien som bortför mig för göra sjuka sexiga experimenter dock

Klowner.. tack vare filmen ¨det¨

Den clownen skadade även mig vilket får en att undra hur stor påverkan filmer egentligen har... Jag menar imse vimse spindel och hajen filmerna gjorde inte gott för psyket de heller. Har alltså också problem med djupa vatten. Fast det är inte bara det lodräta djupet som är läskigt utan även om man dyker ner och tittar rakt ut mot havet. Där finns heller inget slut.
Höjder gör mig snurrig men inte rädd om jag är fastspänd i något eller sitter i ett plan (eller i.o.f. har jag lyckats utveckla en halvfobi för det med nu på senare år... gah. )
Mitt problem med spindlar är egentligen att man inte kan veta om de är giftiga eller inte. Det stör jag mig på... och att plugga in alla Sveriges/världens arter känns ju också jätterimligt att göra.

Medlem

Jag har blivit extremt sugen på att se It nu när alla snackar om den! Har en till kompis som har clownfobi på grund av den. Ska försöka få tag på den i morgon, hoppas det inte blir för svårt.

Medlem

Vet inte om man upplever filmen på samma sätt. Jag var kanske 12 när jag såg den och då ser man på världen på ett annat sätt. Fast sedan så är ju skräckfilmer skräckfilmer och vuxna blir till en viss grad också påverkade.
Återkom gärna och berätta om du tror att du kommer att återhämta dig.

Inaktiv

Jag tror jag har en ganska ovanlig fobi. Jag tycker att det är sjukt obehagligt att vistas i ett rum med många efterblivna i. Då menar jag alltså efterblivna på riktigt och ingen som bara är dum i huvet. Vatten, höjder och clowner kan ta sig. Det här är värre


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Stora insekter och håriga spindlar.... usch!

Medlem
Skrivet av erge:

Ignorofobi.

"I see stupid people. They're everywhere..."

Gissa om det är jobbigt.

Fan, det måste va ett helvete med alla speglar hemma?;)

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Vet inte om man upplever filmen på samma sätt. Jag var kanske 12 när jag såg den och då ser man på världen på ett annat sätt. Fast sedan så är ju skräckfilmer skräckfilmer och vuxna blir till en viss grad också påverkade.
Återkom gärna och berätta om du tror att du kommer att återhämta dig.

Jo det förstår jag med, men ändå kul att se hur den påverkar. Tycker skräckfilmer brukar vara så löjliga, var flera år sedan jag blev rädd sist, vilket är lite tråkigt med tanke på att man ser filmerna för att bli rädd... Men jag återkommer när jag sett den, om jag vågar.;)

Medlem

Fobi är väll att ta i, men jag är ganska rädd för att flyga. Att inte ha något egen kontroll får mig att känna väldigt utlämnad.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Jag är helt jävla skadat rädd för ormar. Flippar verkligen över om jag ser en. Ser jag en på tv byter jag jävligt fort kanal etc etc. Även grodor/paddor har jag väldigt svårt för.

Sen att himlen ska falla ner över mig, givetvis!


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Vet inte om man upplever filmen på samma sätt. Jag var kanske 12 när jag såg den och då ser man på världen på ett annat sätt. Fast sedan så är ju skräckfilmer skräckfilmer och vuxna blir till en viss grad också påverkade.
Återkom gärna och berätta om du tror att du kommer att återhämta dig.

jag var runt 5-6 år när jag såg den, såklart jag blev vettskrämd vid den åldern, var helt ensam i syrrans rum I käll våningen i vårt förra place när jag hittade vhs kasseten, startade den och satt där helt paralyzerad av skräck tills hon kom hem och hittade mig, haha

om jag hade varit några år äldre så hade jag nog inte blivit lika skrämd, men det varierar väl från person till person, kan ju endå tacka filmen för enda sen dess har jag fått en fetish för skräck filmer

Medlem

Angående skräckfilmer såg jag i 8-9-årsåldern början på en varulvsfilm hemma hos en kompis. Vi stängde av efter de första 10 minuterna och sprang och gömde oss under täcket. Det tog flera år innan jag släppte tanken att det var en varulv bakom mig när jag gick hem om nätterna. Jag skulle så gärna vilja se den igen, men jag har verkligen ingen aning om vad den heter...

Medlem
Skrivet av SwedishChaos:
Skrivet av erge:

Ignorofobi.

"I see stupid people. They're everywhere..."

Gissa om det är jobbigt.

Fan, det måste va ett helvete med alla speglar hemma?;)

HEHE nu fick du allt till det!

Inaktiv

Som många andra här tål jag verkligen inte clowner, ryser bara jag tänker på dom. Andledningen till det är även för mig filmen "It". Ramlade faktiskt över filmen för några veckor sedan när jag inhandlade månadens filmranson, blev överlycklig och tänkte "Aah, minnen!", tji fick jag. Flickvännen och jag kikade på den samma kväll och jag skrek som en liten flicka, kände riktigt hur manligheten hamnade under sängen

Men min absolut värsta skräck är dockor, helt klart. Dockor av alla slag, stora som små, i tyg eller porslin, skrämmer helt enkelt vettet ur mig. Som barn, ja hur gamla kan vi varit, skulle nog tippa på runt 5-6 år kanske, vi gick fortfarande på dagis vet jag. Iaf så en kväll när vi hade "sova-överkväll" fick vi den brillianta idéen att vi skulle titta på film, men vilken? Killen som bodde i huset tyckte vi skulle kolla hos hans bror, som skulle ha jääättemånga bra filmer. Så vi smög upp, tysta som möss och tog oss till filmhyllan. Av nån anledning fick vi med oss "Child´s Play" ner, vilken utav dom minns jag inte. Vi väntade till alla hade lagt sig för att sova och satte sedan i filmen i videospelaren, det var ju hur häftigt som helt, en vuxenfilm liksom!
Den natten sov ingen utav oss, eller ja, jag sov nog inte bra på flera år. Drömde om den där förbaskade dock****** varje natt, skrek mig hes så många gånger att det inte skulle kunna gå att hålla räkningen:P
Kan fortfarande inte sitta själv i samma rum som en docka, om det finns andra människor i rummet hjälper inte speciellt mycket heller, obehag är ett faktum.

Några år senare, när vi allihopa börjat skolan hade vi en "sova-överkväll" hos mig istället. Även då fick vi samma bra idée, den här gången var det min systers filmer som var målet. Vi hittade en med något hårigt på framsidan och ordet "Wolf", fränt tyckte vi! Stoppade i filmen och kollade. När filmen var slut hittades en utav vänner ihopkrupen under en filt (samma vän som visade Child´s Play för mig), han såg ut ungefär som om han sett ett spöke.

Det stog nu 1-1, både två lider nu av en fobi tack vare den andra, jag mördande dockor och han ilskna varulvar.

Mycket text blev det, men vad gör det!


signatur

Is it a bird? Is it a plane? No, it´s Superman!

Medlem
Skrivet av Rerk:

Mycket text blev det, men vad gör det!

Medlem

Som många andra här har jag svårt för djupa vatten. Vet inte om man kan kalla det fobi men jäkligt obehagligt är det iaf. Det är okej om man befinner sig i en båt men jag undviker att simma där.

Medlem

Inälvor och liknande. Att hålla i inälvor eller kolla när någon skär upp någon annan, fyyyyy!

T.ex. dissektion som man hade i biologi, fy fan det var rena helvetet och när de obducerar någon i CSI eller liknande...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Vatten och Vit Hajar(Ja enbart dom konstigt nog), blev till och med rädd ibland för att bada i en pool eller en sjö när jag var yngre. Har bara blivit öppna hav nu på äldre dar dock. Kan tacka alla Hajen filmerna och andra mördar-haj filmer.

Medlem

Spindlar. Jag får nästan panik när jag ser en - hur liten och "oskyldig" den än må vara hehe. Jag kan inte se på bilder eller tv program om spindlar utan att må illa heller. Fan knappt så jag kan skriva ordet utan att snegla på golvet vid mina fötter.

Och så är jag helt galet flygrädd. Folk kan säga att det är det säkraste sättet att resa tills dom blir blåa i nyllet. Med samma typ av "statistik" kan jag bevisa att vatten är farligare än T-Röd. Om man faller från 10000 meters höjd så är man fan rökt. Om man krashar sin bil har man i alla fall en sportslig chans om man är vaken nog att använda bälte och köra en bil med kuddar och annat.

Och så är jag tokrädd för tandläkaren. Sist jag gjorde ett större ingrepp än bara en undersökning så betalade jag 5000 spänn extra för narkos. Jag klarar det inte annars. Kanske om jag får morfin eller nåt hehe.

Det skumma (eller det kanske inte är så skumt) är att ju äldre jag blir detsto "fegare" blir jag. Saker som inte bekom mig för 20 år sedan gör mig otroligt ängslig idag. Men som sagt - det kanske inte är så märkligt med tanke på att kroppen klarar mindre och mindre ju äldre man blir. Även om jag inte är SÅ jävla gammal ännu... =/


signatur
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Inälvor och liknande. Att hålla i inälvor eller kolla när någon skär upp någon annan, fyyyyy!

T.ex. dissektion som man hade i biologi, fy fan det var rena helvetet och när de obducerar någon i CSI eller liknande...

Har väl nå liknande... Dock är det ingen fara på film. Såg en film förut dock där en kille fick en smal tråd runt halsen och inte kunde göra något, ströp blodflödet och massa sånt, hatar sånt Så det var obehagligt. Annars är det IRL som jag har problem med blod. Jag kan göra illa mig, men när jag ska köra blodprov eller spruta börjar jag bli konstig och tar överdjupa andetag. Biologilektioner har jag nästan svimmat på ett ental gånger. Sist var när dem sa hur man skulle fixa något i hjärtat genom att gå in i en artär i benet Vid det laget låg jag på bordet och mådde urdåligt, vinglade ut ur klassrummet.

Sen höjder. Vet inte om det är en fobi. Jag tycker om höga höjder, dock är det något som håller mig tillbaka när jag ska titta över kanten

Långt och aningen oproffsigt skrivet men jag är okoncentrerad. Hej!

Medlem
Skrivet av båtsman:

Angående skräckfilmer såg jag i 8-9-årsåldern början på en varulvsfilm hemma hos en kompis. Vi stängde av efter de första 10 minuterna och sprang och gömde oss under täcket. Det tog flera år innan jag släppte tanken att det var en varulv bakom mig när jag gick hem om nätterna. Jag skulle så gärna vilja se den igen, men jag har verkligen ingen aning om vad den heter...

är det en scen med i filmen där folk går på varulvsjakt i en sorts märklig dimma som bara når dem upp till midjan? den filmen såg jag som liten knatte. ensam. varulvar har varit det mest läskiga filmmonstret för mig sedan dess....

för övrigt är jag rädd för höjder (får handsvett av att lira a:creed och kolla på mirrors edge filmer) och spindlar (usch fy och fan..).

Medlem
Skrivet av lave:

för övrigt är jag rädd för höjder (får handsvett av att lira a:creed och kolla på mirrors edge filmer) och spindlar (usch fy och fan..).

Ibland när jag spelar nåt spel där man ska falla från en hög höjd så måste jag blunda hehe. Och trots det så känns det som att magen vill klättra upp genom halsen på en.


signatur
Medlem

Insekter, Insekter och Insekter. Främst spindlar... usch!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Skriv svar