Missa inte vår Aion-tävling

Robot
Medlem
Missa inte vår Aion-tävling

Spela den kinesiska betan. o de va inte så bra så jag vill spela betan igen precis.

Medlem
Skrivet av Sundance83:

Spela den kinesiska betan. o de va inte så bra så jag vill spela betan igen precis.

Det här spelet har inte visat någon som helst potential enligt mig jag fattar inte varför folk är så intresserade av det här spelet. Spelet känns jäkligt standard det finns ju F2P mmo spel med fler unika funktioner än vad Aion har det säger ju en hel del. Kolla bara på spelet Perfect World där kan alla karaktärer flyga och ändå så håller NcSoft på med att säga att det är en unik funktion som bara Aion har men det stämmer inte alls.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Spelet är gjort för de som vill spela PVP, inte PVE, för att komma åt PVP delen så kräver du att du blir lv 25. Vist finns det många gratis MMO's där ute, men jag vet inte en enda som t.ex. har Fortress/Castle Sieges o.s.v och ganska PVP fokuserad. Vist Aion handlar inte heller enbart om PVP. De kallar deras system PVPVE. Du behöver med andra ord PVP'a för att komma åt vissa PVE element. Bland annat om du håller vissa territorium kommer du åt vissa dungeons samt andra olika fördelar samt nackdelar mot motståndarna.

Flyg delen är inte så unik men vill dock påstå att jag inte känner till ett MMO där du kan slåss samtidigt som du flyger, ( förutom vissa quest i olika MMO's )

Men som sagt va Aion är ett ganska stort PVP inriktat MMO.

Medlem

Jag måste säga att (speciellt efter att precis ha spelat WAR) ingen low-level PVP var rätt dåligt. spelet i sig kändes väldigt linjärt och inte direkt nyskapande. det är ett " wow 2.0" allt some har hänt de senaste åren inpackade i ett snyggt paket.

Medlem

varför säger alla wow kopia eller något liknande, wow var inte det första mmo som kom ut och det lär bara komma fler... När det gäller Aion det ser väldigt bra ut och verkar roligt

Medlem
Skrivet av evilsanta:

varför säger alla wow kopia eller något liknande, wow var inte det första mmo som kom ut och det lär bara komma fler... När det gäller Aion det ser väldigt bra ut och verkar roligt

Faktum är väl snarare att Aion inte ser särksilt bra ut (allt ser stelt ut och trots att hela färgskalan använts ser det rätt livlöst ut). Roligt är det inte heller, enligt mig iaf. Jobbigt upplaggt och dåligt designat på väldigt många ställen.
Sen är den FFXI inspirerande växt och fiendefaunan väl en smaksak att tycka om. Men att gå runt o slakta svampar, runda/gulliga och färgglada djur är iaf inte min grejj...
Att slåss i luften va visserligen lite småcoolt, men tyvärr inte mycket mer.
Tack men nej tack.

Har spelat det ett bra tag fram tills nu, avinstallera förra veckan.

1
Skriv svar