Varför får jag inte spela med min profil Microsoft?!

Flakmonkey
Varför får jag inte spela med min profil Microsoft?!

Jag är inte särskild glad på #Microsoft just nu, de eller snarare deras Xbox-division tycks inte vilja att jag ska spela på min Xbox 360.

Jag märkte detta i helgen då jag för första gången på rätt länge satte igång min krysslåda för att spela lite Lego Indiana Jones i ett försök att slappna av lite. Allting började bra med lite konsoluppdateringar av konsolen som jag givetvis var tvungen att ta mig igenom - det hängde sig bara en gång(!) - men när jag sen skulle gå in på min profil så sparkade den bakut. Anledningen till detta tycks vara att jag inte har förnyat mitt Xbox Live Gold-medlemskap som jag har haft sedan 2003 eller något liknande - ja till och med innan Xbox 360 släpptes. Självklart vet jag om att jag inte förnyat det, jag har fått varningar om det på mailen sedan en bra tid tillbaka eftersom jag bytt VISA-kort och automatförnyelsen därför inte gått igenom så jag köper fullt ut att jag måste ändra uppgifter för att jag ska få fortsätta ha Xbox Live Gold. Det jag däremot inte förstår är varför jag inte kan få spela offline dvs låta profilen bli en vanlig Xbox Live-profil utan möjligheten att spela online och de andra saker som Gold ger.

Jag spenderade bra mycket tid med att först försöka hitta ett sätt att "demota" mitt konto via konsolen och sen online men hittade ingenting. Det enda jag kunde hitta var instruktioner på hur man stänger av autoförnyelsen av Gold, men för att kunna komma åt de inställningarna var jag givetvis tvungen att logga in och det kunde jag ju inte göra förrän jag ändrat mina uppgifter så att de kan dra pengarna. Till slut blev jag så less att jag helt enkelt gav upp och satte mig och såg på något meningslöst på TV och jag kan verkligen inte påstå att jag var mer avslappnad efter min tid med konsolen än innan, snarare tvärtom.

Det lustiga i det hela är att det verkligen inte handlar om pengarna. Jag har alltid tyckt att man fått rätt mycket för pengarna när man betalar för XBL men nu har det ju blivit en principsak. Jag måste väl ändå kunna få välja om jag vill gå från att betala för det eller inte utan att bli av med min profil? Varför inte bara ha ett enkelt alternativ vid såna här situationer där man kan trycka på "Turn off my gold subscription" eller något liknande? Så jävla svårt kan det ju inte vara. Förmodligen kan jag ringa till kundtjänsten, men det har jag verkligen inte lust med. Fast å andra sidan är det ju surt att bli av med 20 000 i Gamerscore bara sådär så jag kommer väl krypa till korset som alla andra och antingen betala eller ringa och känner jag mig själv rätt så lär jag betala... Fast då har ju Microsoft vunnit för det är ju precis så de vill att folk ska reagera. De ska bara inse att de inte orkar tjaffsa och betala.

Jädra fasoner är det iaf!

#blogg

Medlem
Varför får jag inte spela med min profil Microsoft?!

Kan det ha varit så att de försökte dra pengar från kortnr och gett dig en månad, men sen en vecka senare fått rebound på försöket och vill därför nu ha betalt för den månaden?

Så kunde man göra på Everquest när det var inne!

Medlem

Jag tror att Microsoft känner sig svikna (ni var ju så goda vänner tidigare) och nu hatar dig!

Medlem

And now for something completly different:
Varför har min krysslåda fått RROD för andra gången :C
Damn you Microsoft!

Medlem

Du är skyldig dem pengar, samma sak har hänt mig, ring support och ha ditt Visa redo så bör det fixas rätt snabbt så fort de får sina pengar bör du vara igång. Det gick smärtfritt för mig och efter någon kvart var jag igång igen.

Flakmonkey

Det är så alltså... ja då får man väl slanta lite då... men kunde de inte avbrutit abonnemanget istället för att "ge mig" en månad? Fast då hade de nog inte fått några pengar från mig å andra sidan, så på så vis var det ju smart ^^

Inaktiv

Turtle_droid jag fick det 4 gånger på min. slutade med att jag köpte en elite.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Lite lustigt, samma sak hände mig idag... fast jag kunde logga in, fast inte på själva live. Oxå fått varningar om att mitt mastercard var gammalt etc men likt förbannat fortsatte dom dra pengar ändå


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Flakmonkey

Är inne på min andra 360. Köpte första på releasedagen och höll faktiskt rätt länge med tanke på det... men jag undrar hur många det egentligen är som köpt en till maskin, lär vara en rätt betydande summa med tanke på hur många det är som har haft en som pajjat

Medlem

Åh, detta hände mig en gång när jag missat en betalning. Löste sig när jag betalade av skiten efter en mycket komplicerad resa genom Microsoft.com.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

1
Skriv svar