The Lord of the Rings Online uppdateras

Medlem
The Lord of the Rings Online uppdateras

Jag la ner för gott efter att ha testat Mines of Moria. Sämre och tråkigare expansion får man nog leta efter.

Medlem

har funderat o köpa detta spel, är de värt pengarna? hur är de och spela?

Medlem

beror ju på vem som svarar hur bra eller dåligt det är.

har försökt o fastna för det men omöjligt tappar intresse hela tiden.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Newguy:

har funderat o köpa detta spel, är de värt pengarna? hur är de och spela?

Jag skulle nog om jag var du spara pengarna och köpa något annat mmorpg. Jag spelade detta i kanske 3 månader när spelet släpptes och man tröttnar. Det ända som är intressant med detta spel är att man kan spela instrument men det dog ju ut när folk började använda en form av midifiler för att spela upp en truddelutt av sig själv.

Medlem
Skrivet av Guzilla:
Skrivet av Newguy:

har funderat o köpa detta spel, är de värt pengarna? hur är de och spela?

Jag skulle nog om jag var du spara pengarna och köpa något annat mmorpg. Jag spelade detta i kanske 3 månader när spelet släpptes och man tröttnar. Det ända som är intressant med detta spel är att man kan spela instrument men det dog ju ut när folk började använda en form av midifiler för att spela upp en truddelutt av sig själv.

Men snälla du kan inte jämföra ett spel vid launch med ett spel 2 år efter laynch, det finns en 14-dagars trial att ladda ner, pröva och se själv, spelet är annorlunda.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Underbart spel. Förmedlar stämning på ett oslagbart sätt, samtidigt som det är ett rent nöje att bara vandra omkring och upptäcka nya platser i det fantastiska landskapet. Communityn är den överlägset mest mogna jag någonsin upplevt i ett MMO. Förmodligen inget för action orienterade spelare, men perfekt för RP folk. Slutade spela World of Warcraft i våras efter att ha spelat sen beta, till förmån för LotRO. Ett av de bättre besluten jag tagit.

LotRO rekommenderas varmt.

För er som är nyfikna rekommenderar jag följande ingame video. Glöm inte att titta på den i "HD" läge:
http://www.youtube.com/watch?v=2MkqPxjvGts


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Håller med om communityn, både mogen och väldigt trevlig. Spelar inte längre men var helt fast där under hela betan och ett halvår-år efter det gick live!


signatur
Medlem

Newguy, jag har spelat spelet tidigare. Hade inte WoW funnits så hade jag garanterat spelat Lotro på fulltid. Miljöerna är dom vackraste jag sett i ett mmorpg, ögonen nästan smälter framför ögonen.

Men alla har inte samma smak, ta och ladda ner trialversionen av spelet så får du en rättvis bild av spelet.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Undervart spel.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Jag lirar spelet och har gjort det sedan release. Jag har fått frågan "hur är spelet nu i jämförelse mot hur det var när det kom ut?" och varje gång har jag kunnat svara "mycket bättre".

Spelet har uppdaterats många gånger sedan dess och det har tillkomit många saker. Allt från nya områden, nytt leveltak (iom expansionen), reputation-system, ny quest-logg, förbättrad crafting, nya skills, nya klasser, buggfixar (såklart), listan kan göras lång.

(Fin svengelska det blev )

Trailen som går att ladda ned är bara på 14 dagar (vlket är litet för ett MMORPG) och har sina begränsningar (ingen ingame mail och trading/AH är inaktiverat), men för de som inte är villiga att lägga ned spänn på fullversionen i en månad (150-200kr beroende på om ni redan har spelet och bara köper månadskort eller om spelet köps med sina 30 fria dagar inkluderade) så är trailen ändå att rekommendera.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Gillar man pve så ska man väl spela det här, det är vad jag hört.

Medlem

Jag började spela för 2 månader sedan, blev aldrig av att jag testade det tidigare fast jag vart sugen på det när jag hörde om det innan det släpptes. Jag är Tolkien-fanboy, så för mig är det underbart. Jag spelar för att uppleva miljöerna/questerna etc, inte för att min/max:a eller powerlevla som jag brukar göra i de flesta andra MMOs. Jag är öppen för att jag kanske lessnar efter ett tag, men det gör inget eftersom det är vägen som är underhållande, inte målet.

Medlem

Har 90 dagar gametime som jag aldrig använder. Blir aldrig sugen på att spela. Fan, har inte ens använt spelkoden för att registrera spelet.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av Newguy:

har funderat o köpa detta spel, är de värt pengarna? hur är de och spela?

Det finns som sagt en trial om du vill prova själv, annars så är det ingen större förlust i pengar då det typ kostar 100 spänn på valfri webshop. Då tänker jag på Webhallen eller Spelbutiken.

Med det priset så är det definitivt värt det

Medlem

Jupp, många går på en biofilm för 90kr som varar i 1,20h. Varför inte lägga 100+frakt för 30 dagars speltid.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag körde lotro i ca 1 år och jag var helt fast i det men sen då de slutade med gamecards blev det problem angående betalningen eftersom man inte får handla med sitt kredit kort om man är under 18 år men nu finns det gamecards igen och jag funderar på att börja igen det är det överlägset bästa mmo spelet enligt mig.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

skulle helst gärna vilja köpa mines of moria och börja spela igen...och om man jämnför europeiska servrar med amerikanska så funkar spelet mycket bättre samt mycket mindra buggar och vettiga server namn....men ja, borde köpa expansionen snart

och det där med gamecards, dem finns ute igen, de har släppt nya nu, så det är ingen fara om det nu


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Kul spel faktiskt, det ända som drar ner mitt betyg är dom satans transportsträckorna. Tar ju 10 minuter att ta sig till ett bra område och då är jag ändå bara lvl 26. Annars får man ju hjälp med exakt allt.

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Guzilla:
Skrivet av Newguy:

har funderat o köpa detta spel, är de värt pengarna? hur är de och spela?

Jag skulle nog om jag var du spara pengarna och köpa något annat mmorpg. Jag spelade detta i kanske 3 månader när spelet släpptes och man tröttnar. Det ända som är intressant med detta spel är att man kan spela instrument men det dog ju ut när folk började använda en form av midifiler för att spela upp en truddelutt av sig själv.

Men snälla du kan inte jämföra ett spel vid launch med ett spel 2 år efter laynch, det finns en 14-dagars trial att ladda ner, pröva och se själv, spelet är annorlunda.

"Vid launch"? Jag levlade upp en minstrel till level 38. Dessutom syftade jag inte på bugs osv. Jag syftade på att spelet blev tråkigt efter ett tag.

Medlem

Är en av de lyckliga ägarna av ett livstids prenumeration på spelet, den bästa investering jag gjort. Turbines fortsatta utveckling och ett av de vackraste och mest omfattande MMORPG-spelen på marknaden gör det oslagbart i mina ögon. Spelade WoW en tid men det förlorade sin charm rätt fort.


signatur

- r4z0r -

Medlem
Skrivet av r4z0r:

Är en av de lyckliga ägarna av ett livstids prenumeration på spelet, den bästa investering jag gjort. Turbines fortsatta utveckling och ett av de vackraste och mest omfattande MMORPG-spelen på marknaden gör det oslagbart i mina ögon. Spelade WoW en tid men det förlorade sin charm rätt fort.

Samma här


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar