Blodig Left 4 Dead-dödare utannonserad

Robot
Medlem
Blodig Left 4 Dead-dödare utannonserad

Hur ska de kunna döda l4d med ett wii exklusivt spel? GL HF.

Medlem

Lycka till att göra en L4D "dödare", spelet finns inte ens till Wii.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag gillar Wii men de får kämpa bra för att få samma täta känsla på Wii's knappa maskinvara som man får i L4D på PC eller xbox. Så här på förhand med den knappa information som finns så tror jag de är chanslösa men jag önskar utvecklarna lycka till iaf

/ LordDaimos

Jag har inte någonstans sett att det marknadsförs eller hypas som en L4D-dödare, kanske inte sett allt. Men de erkänner villigt och entusiastiskt att de älskar spelet och att de vill skapa något liknande, fast till Wii. Jag vill inte gå fanboy på studion, The Conduit ser ut som blandad dynga, men jag tycker det är föredömligt att erkänna vad som inspirerar en ifall det blir alltför uppenbart. Andra ser det som tecken på svaghet av någon anledning.

Det låter roligt och ser hyfsat ut på bilderna i intervjun.

Inaktiv

Att använda sig av "Left 4 Dead-dödare" i marknasföring, kunde lika gärna sagt "Vi har absolut ingen som helst fantasi så vi kopierer rakt av allt från ett annat spel och hoppas att vår skit säljer bättre".

Medlem

Finns redan en "left 4 dead-dödare"

Killing Floor heter det

Medlem
Skrivet av Desmin:

Att använda sig av "Left 4 Dead-dödare" i marknasföring, kunde lika gärna sagt "Vi har absolut ingen som helst fantasi så vi kopierer rakt av allt från ett annat spel och hoppas att vår skit säljer bättre".

Haha, precis. Speciellt när dom släpper det till Wii, den populäraste konsollen just nu.


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

*LOL* kissade nästan på mig av skratt. En "L4D dödare", endast till Wii *puuh* var får Nintendo allt ifrån?

Låter mer som att det är ännu ett Wii-dödare.. dvs ännu ett sunkigt spel, vänt mot tolvåringar, som kommer vara fult, ha dålig kontroll och bara finnas till Wii för att de vet att ingen som äger en PC, Xbox360 eller PS3 skulle köpa skiten

Verkar som att Valve-fanboys saknar läs- och/eller tankeförmåga.

Medlem

Haha, L4D dödare till wii. Alla kommer sluta spela l4d, köpa ett wii och spela det där istället? ^^

Medlem
Skrivet av Desmin:

Att använda sig av "Left 4 Dead-dödare" i marknasföring, kunde lika gärna sagt "Vi har absolut ingen som helst fantasi så vi kopierer rakt av allt från ett annat spel och hoppas att vår skit säljer bättre".

Har du läst intervjun? Om inte, läs & återkom.

Skrivet av ForrestFox:

*LOL* kissade nästan på mig av skratt. En "L4D dödare", endast till Wii *puuh* var får Nintendo allt ifrån?

Låter mer som att det är ännu ett Wii-dödare.. dvs ännu ett sunkigt spel, vänt mot tolvåringar, som kommer vara fult, ha dålig kontroll och bara finnas till Wii för att de vet att ingen som äger en PC, Xbox360 eller PS3 skulle köpa skiten

*LOL* kissade på mig av skratt. Ännu en som inte läst intervjun & slänger ut dynga. Tur att det inte ens är Nintendo som gör spelet. *puuh*
Var får Desmin allt ifrån?

Skrivet av peak_performance:

Verkar som att Valve-fanboys saknar läs- och/eller tankeförmåga.

Oh ja. Fast nu ska vi inte vara sådana. Det var trots allt FZ som skrev att det marknadsförs som en L4D-killar. Fy på er FZ!


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem
Skrivet av Herbert:

*LOL* kissade på mig av skratt. Ännu en som inte läst intervjun & slänger ut dynga. Tur att det inte ens är Nintendo som gör spelet. *puuh*
Var får Desmin allt ifrån?

Det är ju ändå Nintendo som bestämmer vilka som får göra spel till deras konsol, och i det här fallet tyckte de ju att det var ju en riktigt asbra idé att låta någon göra en "L4D killer".
Orkade bara läsa överskriften, det är förvisso sant, tyckte det lät så otroligt ironiskt med ett splatterspel till Wii som blivit så gulligull-barnvänligt.

Ska för övrigt bli intressant o se om allt "blod" kommer vara grönt eller rött, eller om de ens har med blod överhuvud taget.
*har inga förhoppningar alls på en Wii produkt*

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

Finns redan en "left 4 dead-dödare"

Killing Floor heter det

det är ju "sååå" bra
Sämre spelröster får man leta efter


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

fan fz ;o bli inte som aftonbladet nu.
"Se Duke Nukems UTRBROTT efter nyheterna om 3D Realms öde"

.. om nån skulle göra den sketchen i cg hade det förvisso vart awesome! DO IT!

Medlem

Ser coolt ut!

Medlem
Skrivet av Fenix:
Skrivet av Hero_Swe:

Finns redan en "left 4 dead-dödare"

Killing Floor heter det

det är ju "sååå" bra
Sämre spelröster får man leta efter

Det är ju så jävla mycket mer röj i killing floor än left 4 booring, vad spelar rösterna för roll är du får döda kopiösa mängder zombies?

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Det är ju ändå Nintendo som bestämmer vilka som får göra spel till deras konsol, och i det här fallet tyckte de ju att det var ju en riktigt asbra idé att låta någon göra en "L4D killer".
Orkade bara läsa överskriften, det är förvisso sant, tyckte det lät så otroligt ironiskt med ett splatterspel till Wii som blivit så gulligull-barnvänligt.

Ska för övrigt bli intressant o se om allt "blod" kommer vara grönt eller rött, eller om de ens har med blod överhuvud taget.
*har inga förhoppningar alls på en Wii produkt*

Du måste verkligen gått på propagandan från PS3 & X360-fansen om att Wii skulle vara en barnkonsoll med endast cocking mamma-spel för enligt det sista stycket du skriver så får man en känsla av att du aldrig har spelat lite våldsammare spel till Wii.

Visst är det Nintendo som bestämmer i slutändan men jag tror inte att Herr Iwata satt på sitt kontor & fnittrade när han fick höra att HVS vill göra en "L4D-killar". Det finns bara inte.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Skrivet av Mikzarn:

Hur ska de kunna döda l4d med ett wii exklusivt spel? GL HF.

Exakt vad jag tänkte. Vilka jönsar. Inte för att det är svårt att hitta ett bättre spel än L4D.


signatur
Medlem

L4D-dödare på Wii?! Ha ha ha ha! Man kan ju tro att det är första april


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

Hur ska de kunna döda l4d med ett wii exklusivt spel? GL HF.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

hur skulle ett wii spel kunna "döda" något annat spel överhuvudtaget? löjligt

Inaktiv
Skrivet av Herbert:
Skrivet av Desmin:

Att använda sig av "Left 4 Dead-dödare" i marknasföring, kunde lika gärna sagt "Vi har absolut ingen som helst fantasi så vi kopierer rakt av allt från ett annat spel och hoppas att vår skit säljer bättre".

Har du läst intervjun? Om inte, läs & återkom.

Nej och jag kommer inte göra det heller. Vad jag försökte säga med min post, med ett sarkastiskt tonfall, var att lägga till "-dödaren" som sälj argument inte alltid fungerar vidare bra. Eller hur gick det med spel som AoC och WAR som båda skulle bli så kallade "WoW dödare"?

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

Finns redan en "left 4 dead-dödare"

Killing Floor heter det

Håller med. Fast modden var bättre iom att det fanns många roliga banor, men förhoppningsvis så kommer många att konverteras över..


signatur
Inaktiv

Att säga att Killing floor är en left4 dead dödare är som att jämföra Quake med CS.
Zombie slakt till wii är kul, hoppas bara det är över nätet man spelar då o inte på samma wii.

Medlem
Skrivet av meskalin:

Att säga att Killing floor är en left4 dead dödare är som att jämföra Quake med CS.

Larv. Har spelat båda rätt mycket och båda är relativt lika, båda kräver samarbete.. även om KF var först/bäst.


signatur
Medlem
Skrivet av Desmin:

Nej och jag kommer inte göra det heller. Vad jag försökte säga med min post, med ett sarkastiskt tonfall, var att lägga till "-dödaren" som sälj argument inte alltid fungerar vidare bra. Eller hur gick det med spel som AoC och WAR som båda skulle bli så kallade "WoW dödare"?

Högstadieelev utan krav på källförteckning?
Det är FZ.se själva som myntat det uttrycket. Varken utvecklarna eller Nintendo har sagt något om det.

Btw, du behöver öva på din sarkasm.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Inaktiv

Låter lika bra som att blanda sin sprit med... ja säg fiskleverolja.

Medlem

Men varför skriver man L4D-dödare i nyheten då? Does NOT make sense. Spelen finns på två helt skilda system, de utmanar inte varandra. Så onödigt att skriva sånt... snusk.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Men varför skriver man L4D-dödare i nyheten då? Does NOT make sense. Spelen finns på två helt skilda system, de utmanar inte varandra. Så onödigt att skriva sånt... snusk.

Kallas Aftonbladet-journalistik = man får fler läsare.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

12
Skriv svar