The bitches of gameindustry...

Medlem
The bitches of gameindustry...

...Är vi!

Jag behöver lätta på hjärtat lite om hur vi konsumenter behandlas som idioter, och beter oss därefter.

Det var ett tag sedan jag köpte ett spel nu. Jag håller koll på nya filmer på gametrailers, och har en bra pejl på vad som är på väg. Jag ser stora titlar annonseras, blir intresserad, och håller koll på det tills det släpps. Då är jag plötsligt inte intresserad längre.

För mycket hype? Naej, många av de hyfsat nya spel jag älskar hade enormt med hype. Något annat måste det vara!

Då tänker man den där tråkiga tanken. Har jag tröttnat? Är spel inte lika roligt längre? Efter att återigen ha kört en cup i Pro Evolution Soccer med en polare, spendera 2 timmar i GTA 4 utan att göra ett skit, eller sitta fastklistrad framför en cutscene i MGS4 avfärdar jag denna tanke.

Har jag blivit kräsen? Kanske lite, men det räcker inte. Har spelen blivit sämre? Verkligen inte!

Men den tidigare frågan; Har jag tröttnat omfattar mer än att ha tröttnat på hela mediet spel. För jag har tröttnat! Jag är äckligt trött på att behandlas som en dum Halo-addict till fjortis som får ett utbrott varje gång någon snor en warthog framför ögonen på honom. Eller att man tror att jag tänker köpa det där nya turbaserade rollspelet för att det har mitt favoritstrids-system. Eller att jag ska betala 600 kr för ett hockeyspel där jag nu kan lyfta andras klubbor och välja att spela som EN spelare på planen! Det kunde man iofs förra året också, men denna gång kan du starta en karriär med honom. Jiippiii!! Då får jag ju spela tusentals matcher på samma position med samma spelare!

Bottom line är ju som ni säkert förstod av rubriken att jag är trött på den nedåtgående spiralen som skapas av det idiotiska meningsutbyte mellan pengahungriga spelföretag och fördummade konsumenter. Företagen inser utan större eftertanke att de faktiskt kan göra mindre och få mer, något som blir tydligare för varje år. De så kallade next-gen konsolerna förde endast med sig bättre teknik och möjligheten att mjälka oss på pengar genom onlinetjänster. Problemet är att vi sväljar allt bajs som kastas i våra munnar. Vi köper NHL 09, Gears of War 2 och fan och hans fula moster.

Har egentligen inte så mycket mer att säga. Jag har inget förslag direkt på vad man kan göra eller hur man påverkar. Som sagt behövde jag bara lätta lite på hjärtat med detta. Dessutom är vi ju på FZ, så det kan säkert bli en diskussion av detta också.

Lite hjälp på traven: Vad? Vem? Hur? När? Vart? Varför? Vilka?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Företagen inser utan större eftertanke att de faktiskt kan göra mindre och få mer, något som blir tydligare för varje år. De så kallade next-gen konsolerna förde endast med sig bättre teknik och möjligheten att mjälka oss på pengar genom onlinetjänster. Problemet är att vi sväljar allt bajs som kastas i våra munnar. Vi köper NHL 09, Gears of War 2 och fan och hans fula moster

Vad skulle de fört med sig då?

Jag tror mycket handlar om att vi blivit kräsna, det är bara att se på alla spelsläpp som gjorts, det kommer väldigt mycket bra. Dock kommer det riktigt mycket skit däremellan.

Sen tycker jag spel är roligare om man köper dem - man uppskattar dem mer eftersom man lagt ut pengar för att få spela.

Medlem

Jag vet precis hur du känner dig Hindu. Man blir matt och frustrerad.


signatur
Medlem

Nej, det tror jag inte att vi är. Vi kan sluta konsumera när vi vill. Tyvärr kommer detta nog inte påverka spelutvecklarna nämnvärt då massan är större och ger mer pengar som sagt.

Samtidigt tycker jag att spelen ändå hållit god kvalitet och än så länge har jag inget att klaga över... Kanske för att jag lyckas sålla bort det som är dåligt.

Medlem

Oavsett vad man pysslar med har man perioder av mer eller mindre engagemang, inget konstigt i det.

En anledning till att någon som "varit med" ett par år eller mer i spelsvängen kan ju vara att den lavinartade utveckling som löpte under flera år faktiskt har stannat av - Kliven mellan de olika "nyheterna" är inte lika stora längre eller de kanske inte syns eller känns lika mycket.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

För mig är spelen inte problemet, jag njuter i stort sätt lika mycket av spel nu som för 10 år sedan, kanske inte samma pirriga kännsla när man ska spela ett nytt spel nu för tiden.

Mitt största problem... eller problem låter väl som ett typiskt I-lands problem, snarare dilemma kanske, är att jag har inte tid att spela så mycket jag skulle vilja... jag kan aldrig vara med och konkurera eller vara en stor personlighet i mmo'n pga att jag inte har tid att lägga ner massor av timmar på spelen...

Så för mig är "The bitches of gameindustry" VUXENLIVET!!!

Medlem

Skumt - jag har aldrig spelat så mycket som nu hehe. Och jag får väl anta att jag anses vara "vuxen". När jag var yngre hade jag fan ingen tid över - nu har jag gott om det.


signatur
Medlem

Nej jag hinner inte ett skvatt... men det handlar ju såklart om prioritering, men jag tykte ändå jag hade ledig tid över oftare på yngre dagar än nu.

Medlem

Bitches of the game industry?

Alla spelföretag som lägger in s.k. kopieringsskydd som bara ställer till det för oss lagliga användare, och som piraterna kringgår ändå. Ofta någon vecka eller två innan spelet officiellt släpps.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Gortie:

Skumt - jag har aldrig spelat så mycket som nu hehe. Och jag får väl anta att jag anses vara "vuxen". När jag var yngre hade jag fan ingen tid över - nu har jag gott om det.

Jag spelar hellre som vuxen också.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Skulle folk konsumera som jag så skulle 99,999% av världens bolag gå i konkurs.

Jag spenderar mycket men det är mest placeringar.

Håller med Båtsman. En av få saker jag lägger slantar på är spel.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar