Nyfiken på Grudge-liret?

Robot
Medlem
Nyfiken på Grudge-liret?

das grååse nyckel jaaaah! x?
http://www.fz.se/bilder/?id=94943


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Oh shiet! Fyfan va äckligt! xD


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Den där tjejen ger mig alltid kalla kårar, usch läskig.

Medlem

till Wii fan va ghey.. Detta skulle säkert kunna göras mycket bättre på PC eller PS3/360..

Fattar inte varför sånna spel kommer till Wii wii ska vara partyspel.. enbart

Medlem

Om man ska spela detta med WII kontrollen lär det nog bli en Helt annan upplevelse. Men att våga stå framför tv:n o röra handen som ficklampan så kommer man nog springa fort därifrån när hon kommer fram:P

Medlem
Skrivet av Tobbe:

das grååse nyckel jaaaah! x?
http://www.fz.se/bilder/?id=94943

Tänkte precis samma sak. Men jag tror att han har plockat upp den så att den svävar (han håller i den) och inte att den ligger ner. Därför större.

Medlem
Skrivet av reVVe:
Skrivet av Tobbe:

das grååse nyckel jaaaah! x?
http://www.fz.se/bilder/?id=94943

Tänkte precis samma sak. Men jag tror att han har plockat upp den så att den svävar (han håller i den) och inte att den ligger ner. Därför större.

haha ja verkligen, men tror det jag med rewe


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Tycker hon ser ut som Alma från Fear,
resten av spelet påminner om Penumbra.
Kommer nog floppa som alla andra filmspel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det skriker Fear och inget annat. Hade jag varit producent för detta spel hade jag lagt ner det för det blir inget annat än en twistad remake på Fear.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Hur fan ser ni Fear i det här mer än det som Fear snott från genren?

Om inte annat ser det välproducerat ut. [http://www.youtube.com/watch?v=XkmxT0Bl7Dg]

Medlem

Får Penumbra vibbar...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Tycker det verkar likna Penumbra lite, hade säkert blivit lite nervös av spelet om grafiken varit bättre.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Lightweight:

Det skriker Fear och inget annat. Hade jag varit producent för detta spel hade jag lagt ner det för det blir inget annat än en twistad remake på Fear.

Vars tror du FEAR fått hela sitt koncept ifrån?

Knasboll.

Inaktiv

Take that wii haters that love horror movies!
Haha, skoja bara. Nice, kommer inte att köpa det.
Pga. Det är för läskigt

Inaktiv
Skrivet av Pyttlock:

till Wii fan va ghey.. Detta skulle säkert kunna göras mycket bättre på PC eller PS3/360..

Fattar inte varför sånna spel kommer till Wii wii ska vara partyspel.. enbart

Bara partyspel till Wii'n? Varför då? :\

Tycker de ska bli kul med lite skräck dock till Wii'n, Resident Evil 4 kan ju inte klassas som skräck precis, sen när Wiinter inte troligen släpps, samt Fatal Frame 4 (Project Zero) inte kommer till europa så finns de inga skräck spel till Wii'n, (Även om Silent Hill "Remaken" kommer någongång) ska bli gött med lite skräck på den

Medlem
Skrivet av Lightweight:

Det skriker Fear och inget annat. Hade jag varit producent för detta spel hade jag lagt ner det för det blir inget annat än en twistad remake på Fear.

Filmen The Grudge kom ju ut före spelet FEAR, få dina fakta raka

Medlem

Är tyvärr lite tveksam till hela upplägget, men det kan bero på att skräckspel generellt sett brukar vara mer löjliga än skrämmande (Bioshock är fortfarande läskigare än FEAR 1/2, Dead Space etc.). Sen är väl vitsminkade tjejer som "får folk att försvinna" inte heller något som direkt skrämmer byxorna av mig, värre med osaliga andrar som blir fysiska, manglade lik och depraverade gengångare (typ besatta personer som ser normala ut till du kommer nära) etc. Sen får man hoppas att de pressar lite grafik ut konsolen också, då kan det bli helt okej med lite tur

Inaktiv

Fear 2 gav jag bort för det var så läskigt så det här är inget för mig.

Mjaaa... undrar hur pajjigt spelet blir egentligen. Iofs är ju The Grudge asläskig, men frågan är om det funkar som spel.

Så vitt jag vet var fear ett spel före grudge (i alla fall om det inte finns japanska versioner eller brädspel/whatever). Att ett spel sedan lånat från en film är inte samma sak eftersom de i grunden bygger på olika saker (film skall man visa något med, ett spel skall någon kunna interagera i) även om båda är gjorda för att förmedla känslor. I så fall är det grudge som är likt fear (som spel) men för de nissarna som inte är så noga så är det självklart inte fel att säga att fear tagit allt ifrån "skräckhistoria", inklusive grudge och alien (å andra sidan är skräck den mest fantasilösa genre ever med dead space som potentiell banbrytare men som grävde ner sig själv i pladder). Det är min åsikt, sedan kan ni flamea hur mycket ni vill, jag kommer antagligen inte läsa i denna tråd igen :P. Vad hände med spelen som inte är skräck men ändå har sådana moment?
btw sög fear2 och alla tillägg till 1:an.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Så vitt jag vet var fear ett spel före grudge (i alla fall om det inte finns japanska versioner eller brädspel/whatever). Att ett spel sedan lånat från en film är inte samma sak eftersom de i grunden bygger på olika saker (film skall man visa något med, ett spel skall någon kunna interagera i) även om båda är gjorda för att förmedla känslor. I så fall är det grudge som är likt fear (som spel) men för de nissarna som inte är så noga så är det självklart inte fel att säga att fear tagit allt ifrån "skräckhistoria", inklusive grudge och alien (å andra sidan är skräck den mest fantasilösa genre ever med dead space som potentiell banbrytare men som grävde ner sig själv i pladder). Det är min åsikt, sedan kan ni flamea hur mycket ni vill, jag kommer antagligen inte läsa i denna tråd igen :P. Vad hände med spelen som inte är skräck men ändå har sådana moment?
btw sög fear2 och alla tillägg till 1:an.

Men du kan ju inte påstå att detta spelet har snott idéer av Fear när det är filmerna som "äger" konceptet.

1
Skriv svar