Bra tidsfördriv online?

Inaktiv
Bra tidsfördriv online?

Tjo,

jobbar mellan 07-15 varje dag och sitter hela tiden vid en dator med massa dötid. Det är riktigt skönt att inte ha för mycket att göra, sålänge det finns saker att göra på internet.

Just nu spelar jag ett textbaserat Diablo-liknande rollspel som heter Legend of the Green Dragon, som jag kan rekommendera varmt (ifall man gillar den typen av spel).
Du skapar en karaktär, väljer ras, dödar fiender för att öka i level, köpa vapen och rustning, skaffa tatuering, hatt och mycket mer för att i slutändan få dödat den gröna draken. När du väl dödat draken, så startar spelet om, bortsett från att du nu har en ny titel och kan köpa nya vapen och liknande.

Spelar även lite Utopia som jag tror alla känner till, lirade det aktivt för cirka 6-7 år sedan, men har tagit upp det nu igen.

Vet ni några liknande spel som är roliga på internet? Jag föredrar spel där sakerna man gör sparas, så typiska blip/flash-spel går inte hem.

Tacksam för svar!

Medlem

Finns tusentals varianter på nätrollspel, men är oftast inte särskilt kul att spela efter en stund då alla fuskar bara
Men Utopia är riktigt kul, ge inte upp hoppet dock för flashspel, http://www.kongregate.com är en riktigt bra sida med gigantiska mängder spel (flash).

Finns en massa spel där som sparas, men majoriteten är spel som du måste köra om på.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

www.liveleak.com
www.fz.se
www.expressen.se

Där försvinner nästan all av min dötid.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

jobbigt bara om företaget typ låster allt sånt , duh då måste man ju jobba

Upptäckt att även fast man inte har nått specifikt arbete att utföra finns det alltid arbets relaterade saker man kan utföra förutom städa då.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

jobbigt bara om företaget typ låster allt sånt , duh då måste man ju jobba

Upptäckt att även fast man inte har nått specifikt arbete att utföra finns det alltid arbets relaterade saker man kan utföra förutom städa då.

Hehe, jobbar som nätverksadministrator åt ett företag med över 500 anställda, så det finns faktiskt ingen som kan spärra något för mig

Du har rätt i att man alltid kan göra saker på jobbet, men jag gör bara det som jag måste göra, orkar inte åka på en stroke vid 40-årsåldern. Sen är det mycket roligare att spela på jobbet än att faktiskt jobba.

Medlem
Skrivet av dArp:
Skrivet av Notumforce:

jobbigt bara om företaget typ låster allt sånt , duh då måste man ju jobba

Upptäckt att även fast man inte har nått specifikt arbete att utföra finns det alltid arbets relaterade saker man kan utföra förutom städa då.

Hehe, jobbar som nätverksadministrator åt ett företag med över 500 anställda, så det finns faktiskt ingen som kan spärra något för mig

Du har rätt i att man alltid kan göra saker på jobbet, men jag gör bara det som jag måste göra, orkar inte åka på en stroke vid 40-årsåldern. Sen är det mycket roligare att spela på jobbet än att faktiskt jobba.

sålänge din chef/de som betalar din lön är nöjda med det så verkar du ha funnit världens bästa gig :up:.

Inaktiv

Business


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Jag kan sitta i flera timmar och bara surfa på imdb. Alltid kul att kolla upp regisörer och skådespelare, se vem som har gjort vad mm.


signatur

Wolfenstein: Enemy Territory for ever! Forum om: Warhammer Online

Medlem

Utopia var länge sedan

Spelade det flera år faktiskt... Slutade med Utopia när Zenobia Zealots tog segern på battlefields servern

Medlem

inget online-tips men.... varför inte flytta om bokstäverna på tangentbordet!? extra roligt om man vet att de andra människorna vid datorn suger på tangentbordsskrivning och inte vet hur knapparna brukar sitta.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv
Skrivet av lillhenke:

Utopia var länge sedan

Spelade det flera år faktiskt... Slutade med Utopia när Zenobia Zealots tog segern på battlefields servern

Såvitt jag kommer ihåg så vann ZZ aldrig nått, som kd, under tiden som bf fanns, men du får ju gärna motbevisa mig.

Medlem

Ja just jäklar, bf hade ju slutat då

http://games.swirve.com/utopia/honors/age34k-1/nw.htm <-- denna agen var det alla fall.

Medlem

[www.fz.se]
[www.svd.se]
[www.tjuvlyssnat.se]
[www.ctrlaltdel-online.com/comic.php]
[www.youtube.com]
[http://swehouse.blogspot.com]

Där spenderar jag den mesta av min dötid.

Utöver det kan du ju ta och börja se på någon serie. Har du en iPod eller portabel hårddisk är det ju lätt att ta med hemifrån.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

1
Skriv svar