13 miljoner Modern Warfare-spelare

Robot
Medlem
13 miljoner Modern Warfare-spelare

äh, wow har inte 11 mille, dom räknar ju trials, stängda konton etc. etc. Men cod är nice som satan, har inte 4an men brukar lira 5an....lätt köpa MW 2

Medlem

Skjut PR folket för MW2...

Medlem
Skrivet av Hannu87:

äh, wow har inte 11 mille, dom räknar ju trials, stängda konton etc. etc. Men cod är nice som satan, har inte 4an men brukar lira 5an....lätt köpa MW 2

Nej, dom räknar bara dom som betalar. Inte trails eller stänga konton osv.

Medlem
Medlem

COD4 är nice jag är aktiv i en svensk klan som lirar Search & Destroy på Clanbase och jag älskar spelet det är lika beroendeframkallande som att spela cs fast det är mycket mer taktiskt avancerat.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

CoD 4 var och är jävligt överskattat, kanske inte bland oss svenskar då men amerikanare prisar det snart mer än halo.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

13 miljoner spelare på Xbox live.. skulle inte förvåna mig om det är mer som spelar det på PC.

Medlem

Hehe spelet är verkligen extremt main-stream så jag är iaf inte förvånad.

Inaktiv

Herregud!

50 % av alla med Xbox 360 lirar allstå Call of Duty 4!

Otroliga siffror

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

CoD 4 var och är jävligt överskattat, kanske inte bland oss svenskar då men amerikanare prisar det snart mer än halo.

HA! För halo är ju inte överskattat..

"Spelhuset klappar sig därför glatt på magen och säger att det är för att de tillhör den lilla skara utvecklare som faktiskt på allvar insett hur viktigt multiplayer är för fps-spel."

Det var väl egentligen inget speciellt med deras multiplayer mer än att den blev väldigt populär och är väldigt rolig, men de lade väl knappast ner någon extra energi på den när de gjorde spelet?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av RobbazSweC:

CoD 4 var och är jävligt överskattat, kanske inte bland oss svenskar då men amerikanare prisar det snart mer än halo.

HA! För halo är ju inte överskattat..

"Spelhuset klappar sig därför glatt på magen och säger att det är för att de tillhör den lilla skara utvecklare som faktiskt på allvar insett hur viktigt multiplayer är för fps-spel."

Det var väl egentligen inget speciellt med deras multiplayer mer än att den blev väldigt populär och är väldigt rolig, men de lade väl knappast ner någon extra energi på den när de gjorde spelet?

Om du snackar om Cod så vet du antagligen inte vad du bluddrar om. De hade ett dedikerat mp team sedan dag ett och arbetade lika hårt med mp delen som sp delen. (cod 4 utvecklingen)

Medan under tex Cod1 prioriterades SP och MP gjordes när resten var i princip färdigställt. Cod må vara jävligt mainstream men det råder ju ingen tvekan om att deras multiplayer håller högre kvalite än något annat.

13 Miljoner välförtjänta kunder , knappast överskattat.

Medlem

På vilket sätt skulle deras Multiplay vara bättre än alla andra?


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Nice, det förtjänar de, bra spel, bra hantverk...

Medlem

Nu lär de ha gott om cash


signatur

Rawr

Medlem

alltså ifall jag har fattat rätt så är det 13 mille på xbox.
Tänk hur många det blir ifall man slår ihop dom med pc och ps3

Inaktiv

Ge mig cod 2 med cod 4 utseende och banor fast anpassat till året..


signatur

a"C"RED -

Medlem

Riktigt skönt spel det där! Enda uppföljaren behöver är egentligen fler vapen och tillbehör samt fler banor

Är det bara jag eller har Fz missat att "Call of duty" återigen är en del av namnet Modern warfare?(Eller har de ändrat det en tredje gång?) Denna nyheten kom för 3 veckor sen, http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=214548

Medlem
Inaktiv

Jag är kräsen när det gäller spel men CoD4 är bra synd att MP är skit bara om man borträknar SP kampanjen i Coop men det finns väl inte ens möjligheten att köra det i 4an men i 5an går det men det spelet är tråkigt.

Medlem
Skrivet av Hr Hamwich:

Jag är kräsen när det gäller spel men CoD4 är bra synd att MP är skit bara om man borträknar SP kampanjen i Coop men det finns väl inte ens möjligheten att köra det i 4an men i 5an går det men det spelet är tråkigt.

Snälla, lär dig använda punkter och kommatecken. För allas skull.

För övrigt så är Call of Duty 4 ett av de absolut bästa köp jag någonsin gjort. Älskar det och skulle lätt placera det top 10 över de bästa spelen som finns.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av RobbazSweC:

CoD 4 var och är jävligt överskattat, kanske inte bland oss svenskar då men amerikanare prisar det snart mer än halo.

HA! För halo är ju inte överskattat..

"Spelhuset klappar sig därför glatt på magen och säger att det är för att de tillhör den lilla skara utvecklare som faktiskt på allvar insett hur viktigt multiplayer är för fps-spel."

Det var väl egentligen inget speciellt med deras multiplayer mer än att den blev väldigt populär och är väldigt rolig, men de lade väl knappast ner någon extra energi på den när de gjorde spelet?

Om du snackar om Cod så vet du antagligen inte vad du bluddrar om. De hade ett dedikerat mp team sedan dag ett och arbetade lika hårt med mp delen som sp delen. (cod 4 utvecklingen)

Medan under tex Cod1 prioriterades SP och MP gjordes när resten var i princip färdigställt. Cod må vara jävligt mainstream men det råder ju ingen tvekan om att deras multiplayer håller högre kvalite än något annat.

13 Miljoner välförtjänta kunder , knappast överskattat.

Lägg märke till frågetecknet i slutet av meningen, det betyder att jag frågar och inte vet!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

haha då är inte world of gaycraft det största oline spelet då:P

Medlem

Kan bara hålla med, de hade gjort ett jäkla bra jobb med multiplayer delen även om spawn grenades gjorde det förbaskat tråkigt på vissa banor.

Men i övrigt tyckte jag det var riktigt bra, kul med unlocks som man fick kämpa för och inte bara fick slängda efter en..


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem

Hoppas dom fixar så att man kan välja server själv i MW2! Lyckas alltid hamna på en server där hosten disconectar mitt i en match

Medlem
Skrivet av Mender:

13 miljoner spelare på Xbox live.. skulle inte förvåna mig om det är mer som spelar det på PC.

Skulle förvåna mig om det var fler som spelar det på PC.

Medlem

Ska installera det nu, var ett tag sen man körde.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av robino91:

haha då är inte world of gaycraft det största oline spelet då:P

Har aldrig någonsin varit det största


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Nån som vet hur många spelare det är på PC-sidan? Är lite sugen på att köpa, men osäker på om folk fortfarande spelar COD4.


signatur

Asus P5B-Plus, 2x2048Mb PC-6400, WinFast 8800-GTS @ 686/1100, Q6600 G0 @ 3GHz, Vista x64

Medlem
Skrivet av Emetic:

På vilket sätt skulle deras Multiplay vara bättre än alla andra?

Vet faktist inte heller de, måste väl va att man har perks och kan modifiera vapnen...

12
Skriv svar