Multitasking vs vanor

Skägg.
10 Chambers
Multitasking vs vanor

Det sägs att vi män (eller övervintrade pojkar kanske) har svårt att göra flera saker samtidigt och häromdagen fick jag ett lätt bevis. Jag lirade #Battlefield: Bad Company 2 tillsammans med David Meyer-Tap, killen bakom sajten CtrlAltElite, och försökte föra en konversation och mörda motståndare samtidigt. Det gick sådär. Det var länge sedan jag hade en döda-död-frekens på under 1.0 (skryt) men under den dryga halvtimmen vi spelare låg den någonstans kring 0,2-0,3. Jag måste nog öva mer.

Kanske har det med vana att göra, vi människor är ju fanatiska vanedjur när allt kommer omkring. Jag kan till exempel inte sätta mig och skriva om jag inte har en kaffemugg i närheten. Jag behöver inte ens dricka det, det måste bara stå där. På samma sätt finns det säkert de som inte kan spela utan att sitta med headsetet surrandes i örat.

#blogg


signatur
m0s
Medlem
Multitasking

Och för att skryta lite mer än vad du gör så kontrar jag med 1.55 kpd och chat varje gång jag spelar genom STEAM friends...AKA. Shift + tab för att ens se konversationen

Jag kan stirra på vackra kvinnor och äta samtidigt, det är multitasking i männens värld.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers

Utan att söla! Impressive, most impressive.


signatur
Medlem

räknas det om man kan cykla och ladda upp bilder till FB samtidigt? dessutom klockan 06.30 på morgonen

Skägg.
10 Chambers

Herr Fotograf vinner!


signatur
Inaktiv

Det var kul men jag föredrar Stadsmiljöerna
Vi kör igen snart Calle!

Medlem

Det där med kaffemuggen är som jag fast när det gäller att äta middag och titta på tv. När jag o tjejen kollar på nått avsnitt av nått valfritt program måste jag altid sluta att äta så fort vi måste pausa då hon måste gå iväg och göra nått. Jag försöker avvänja mig det men just nu funkar pausknappen båda på mig och dvd-n samtidigt.

1
Skriv svar