Youtube-proffs
21 Dec 2012

Vet inte hur många som vet vad detta är för datum, men jag antar att en del har hört talas om det?

Vad tror ni kommer hända? Är det bullshit?

Vägrar tro på skiten för det är ju länkat till religösa "troenden".


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Glöm inte att köpa överlevnadsprylar.

http://www.2012supplies.com/


signatur
00a
Medlem

Njaa det känns inte så troligt att detta kommer att hända

Medlem

Det låter ju rätt mycket som skitsnack.
Sen om religionen säger nåt om det, så är det garanterat skitsnack.


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

Vet inte om just 2012 nämns i uppenbarelse boken men "Den yttersta tiden" som den kallas för i kristendomen, åren innan "domedagen" har iaf vissa skrämmande likheter med vad som händer i världen idag.
Tänker mest på:
Judarna återvänder till sion.
Chipet som kommer att ersätta kontanter.
Globaliseringen (som tillslut blir en ny enad världsordning)
Flera och större miljökatastrofer.
med mera...

Det mest intressanta är Chipet eller "Mark of the beast" som det kallas för i uppenbarelseboken.

Skrivet av Uppenbarelseboken:

?He causes all, both small and great, rich and poor, free and slave, to receive a mark on their right hand or on their foreheads, and that no one may buy or sell except one who has the mark or the name of the beast, or the number of his name.? Revelation 13:16-17

Det finns flera tillverkare av dessa chip och dessa ska då inopereras antingen i högerhanden eller pannan.


signatur

<3

Avstängd

Urken: Någon som börjat lägga märke till det?

Vad gäller datumet så har jag ingen aning om vars det där datumet kommer. Tror inte det kommer att hända något just då.

Däremot, så tror jag att det kommer att börja hända grejer snart. Många av sakerna som det står om i Bibeln har börjat uppfyllas, precis som Urken skriver.

Jag tror absolut att märket som det talas om i Bibeln är ett chip. Det har talats om dessa chip som inopereras tidigare och jag tror att det kommer att bli en verklighet. Redan idag så är man less på krånglet med femtielva kort i plånboken.

Läs den här artikeln:

Skrivet av Flammor.com:

"Och det tvingar alla..."

Det profetiska ordet i Upp. 13 säger att det antikristliga väldet skall tvinga på människor ett nytt system för att kunna köpa och sälja. Vi kan nu se tecken på hur vi allt mer styrs in i ett sådant system.

Vi är på väg emot det stora gigantiska system som Bibeln talar om skall bli en verklighet i den yttersta tiden. Vägen smalnar av mer och mer i och med att andra alternativ plockas bort tills det bara återstår ett enda system.
Utvecklingen går hela tiden med små steg i denna riktning och den observante kan notera detta. Den som läst Bibeln profetior vet också hur det hela kommer att sluta.
Nu har brev börjat sändas ut till bankkunder. Första rubriken i breven lyder:

Ditt Uttagskort upphör att gälla

Lite längre ner i brevet anges orsaken. På grund av EU-kommissionen och EU: s centralbank har Europas banker tecknat ett avtal. ?Vi som bank måste följa dessa regler? lyder vidare brevet från Swedbank. Erbjudande av de enda kort som accepteras finns också med i brevet, ett av dessa ses här på bild.

http://www.flammor.com/tidstecken/Chipkort.jpg

Detta är inte ?vilddjuret märke?. Men ändå kan tanken gå till det vilddjur som Bibeln talar om

skall stå bakom det antikristliga systemet.

E24, Sveriges största affärssajt tar också upp detta nya EU-direktiv. De kommenterar: ?Alla nationella kort kommer att försvinna.? Sedan fortsätter de: ?De nya korten är försedda med ett chip som gör dem säkrare än de tidigare magnetremsorna.?

Det som nu sker är alltså att:
1. Det presenteras ett nytt EU-direktiv som måste följas
2. De gamla uttagskorten gäller inte längre
3. De nya korten skall vara försedda med chip

Denna utveckling har vi varnat för under en längre tid.
1. Vi har varnat för att det kommer att ske en maktöverflyttning successivt i EU som kommer att leda till tvingande förordningar för medborgarna.
2. Vi har varnat för att ett nytt enhetligt betalningssystem kommer att införas.
3. Vi har varnat för att de chip som nu blivit obligatoriska på bankkorten kan komma att flyttas över på människor. En del människor i Europa har redan fått chip inplanterade.

Man undrar om vi måste nå ända fram till slutuppfyllelsen av det profetiorna talar om, innan en del skall vakna upp. Tyvärr kan det då redan vara för sent.

Publiceringsdatum: 2008-08-16

Författare: Holger Nilsson

Det har snackats mycket förr om att det snart kommer att hända. Jag förstår inte vars alla datum kommer ifrån. Antagligen är det någon som kommer på att 121221 verkar vara en bra sifferkombinationion, men jag tror inte att Gud väljer datum efter något som verkar coolt. Det står i Bibeln att endast Gud Fadern vet när det kommer att ske.

I många avseenden är Israel en klocka. Det är där vi kan se de flesta tecken. Ett av dem är att judarna återvänder. Längre fram kommer Israel att bli anfallet av en militär koalition. Det kommer att hända mycket i landet.

Jag tror att de flesta som läser detta kommer att avfärda det som skitsnack, och det får ni väl göra om ni vill. Jag råder er dock att åtminstone hålla koll på vad som händer i världen, så att ni förhoppningsvis vaknar innan det är för sent.

Inaktiv

För eller senare kommer vi att gå under. Solen har "bara" 4,5 miljarder år kvar


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

EliasN: Du har bra poänger, men att koppla dagens händelser med bibeln är bara löjligt. Det är inget annat än en bok skriven av getkn****re för över tusen år sedan (ursäkta ifall någon blir upprörd).

Det är bara dumt att tro att religion är svaret på problem när religion i själva verket bara är problem.

Medlem

Lite lustigt att dom annonserar (på den där supplies sajten) att det är "the end of times" samtidigt som dom prackar på folk gasmasker och konserver. Fan hjälper dom om allt slutar existera?

Sickna stollar hehe.


signatur
Medlem

Här kan ni kolla in ca 60 liknande spådommar om jordens undergång som aldrig hände.
http://www.religioustolerance.org/end_wrl2.htm

When will they ever learn...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Här kan ni kolla in ca 60 liknande spådommar om jordens undergång som aldrig hände.
http://www.religioustolerance.org/end_wrl2.htm

When will they ever learn...

Bra sida! Tack.

Medlem
Skrivet av urken:

Vet inte om just 2012 nämns i uppenbarelse boken men "Den yttersta tiden" som den kallas för i kristendomen, åren innan "domedagen" har iaf vissa skrämmande likheter med vad som händer i världen idag.
Tänker mest på:
Judarna återvänder till sion.
Chipet som kommer att ersätta kontanter.
Globaliseringen (som tillslut blir en ny enad världsordning)
Flera och större miljökatastrofer.
med mera...

Det mest intressanta är Chipet eller "Mark of the beast" som det kallas för i uppenbarelseboken.

Skrivet av Uppenbarelseboken:

?He causes all, both small and great, rich and poor, free and slave, to receive a mark on their right hand or on their foreheads, and that no one may buy or sell except one who has the mark or the name of the beast, or the number of his name.? Revelation 13:16-17

Det finns flera tillverkare av dessa chip och dessa ska då inopereras antingen i högerhanden eller pannan.

Jag ser inte en enda likhet, allt jag ser är efterhandskonstruktioner.

Att den som skrev Bibeln och "Mark of the beast" skulle ha tänkt på chip är bara löjligt.

Precis som CastorFiber säger är det här bara löjligt - världens undergång har förutspåtts så många gånger och inget har hänt... Läste om det senaste häromdagen i och med testerna av LHC.

Sen finns det Mayakalandern, att den ska ta slut. Jag tycker inte det är så konstigt. Alla mina almanackor tar slut vid detta årskiftet, inte springer jag runt som en galen höna och skriker att jorden går under. Jag köper en ny istället.

EDIT: Detta var mitt 666 inlägg!! SHIT!!! VI KOMMER DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!! RÄDDA SIG DEN SOM KAN!!!!!!!!!!!

Medlem
Skrivet av Polish:

Vet inte hur många som vet vad detta är för datum, men jag antar att en del har hört talas om det?

Vad tror ni kommer hända? Är det bullshit?

Vägrar tro på skiten för det är ju länkat till religösa "troenden".

Den 18e december 2012 är datumet då Duke Nukem Forever släpps, det kommer vara så jävla bra att folk kommer bli helt galna av lycka, och kommer därmed effektivt att förinta jorden, då alla människor i sin eurofi glömma allt som har med det verkliga livet att göra, efter 2 dagar kommer alla världens ledare att ha klarat av spelet (den 20e) och börjar då trycka på alla dom där lustiga knapparna dom har i sitt kontor (för att skicka iväg kärnvapen).

I gryningen den 21a december 2012 kommer hela himmelen vara täckt av kärnvapen från alla håll och kanter, och vid lunch någon gång så kommer hela jordens befolkning vara utrotad av dessa kärnvapen (Varför tror du det heter Duke Nukem Forever för?).

Så det enda vi kan göra för att stoppa jordens undergång är att ta kål på utvecklarna till det här spelet


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av båtsman:

EDIT: Detta var mitt 666 inlägg!! SHIT!!! VI KOMMER DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!! RÄDDA SIG DEN SOM KAN!!!!!!!!!!!

zomg! u r teh debil!!


signatur
Medlem

Fattar inte varför folk oroa sig över teh end of time när vi upphör att existera efter det. känns som ett bob marley qoute passar in här, till alla er religiösa nuts out there!

"Most people think great God will come down from the sky
Take away everything and make everybody feel high
If you know what life is worth you will look for yours on earth"

Medlem

Sades inte samma sak om millennieskiftet?
Givetvis är det bullshit.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Vad gäller datumet så har jag ingen aning om vars det där datumet kommer. Tror inte det kommer att hända något just då.

2012 har olika betydelser för olika trosuppfattningar.
Just 21 december 2012 datumet kommer ifrån Maya kalendern. De förut spådde att en "ny tid" skulle ta vid just då. Därav "New Age" rörelsen. De (New age typer) tror att det är året då människan utvecklas spirituellt osv, andra tror att datumet har med Jordens undergång att göra.

Skrivet av båtsman:

Jag ser inte en enda likhet, allt jag ser är efterhandskonstruktioner.

Att den som skrev Bibeln och "Mark of the beast" skulle ha tänkt på chip är bara löjligt.

Nej de tänkte nog inte på chip när texten skrevs.
Det kallas "Mark of the beast" i Bibeln pga att "Antikrist" som senare sägs kommer att styra den nya enade världsordningen kommer besluta att folk ska vara tvungna att "bära märket". Antikrist = The Beast, därav "Mark of the Beast"

Citat:

EDIT: Detta var mitt 666 inlägg!! SHIT!!! VI KOMMER DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!! RÄDDA SIG DEN SOM KAN!!!!!!!!!!!

:D, kul sammanträffande.


signatur

<3

Inaktiv

snälla gå inte på detta, allt vrids o vänds, religioner har alltid haft fel o sen nu när VÄRLDEN INTE GÅR UNDER kommer nya tolkningar o vips så dör alla 3002 eller nåt annat skojsigt

1. bibeln skrevs för längesedan, och om jag minns rätt jävligt lång tid efter det att jesus dog

2. den har förändrats

3. alla har väl lekt den där leken där man sitter i en ring och en person får en mening, viskar till nästa i ringen och så går det runt i ringen tills sista personen ska säga vad den första sa..o det blev alltid fel

4. för 2000 år sedan lullade det runt en nisse i skägg och heltäckande dräkt, hans pappa satt bland molnen o tittade ner, sen dog han, men faiiil, in i grottan o vips till liv igen, sen bye bye afk thx jag drar upp bland molnen, sen lullade några fjantar runt i öknen men innan dess så delade havet på sig för att jo jag känner för det..

logik logik logik logik logik ffs

vem fan som helst fattar att allt kommer att gå åt helvete för mänskligheten, men inte styrs det av någon skäggig gubbe som väntar på att släppa in alla "goda" till paradiset (roflz) och trycka ner alla onda i helvetet (mmm...läs om Darfur konflikten, förintelsen eller något annat från vår smaskiga historia..kan det bli mer helvete än det vi själva skapar?)

det här inlägget blev alldeles för långt..ber om ursäkt

Inaktiv
Skrivet av urken:
Skrivet av EliasN:

Vad gäller datumet så har jag ingen aning om vars det där datumet kommer. Tror inte det kommer att hända något just då.

2012 har olika betydelser för olika trosuppfattningar.
Just 21 december 2012 datumet kommer ifrån Maya kalendern. De förut spådde att en "ny tid" skulle ta vid just då. Därav "New Age" rörelsen. De (New age typer) tror att det är året då människan utvecklas spirituellt osv, andra tror att datumet har med Jordens undergång att göra.

Skrivet av båtsman:

Jag ser inte en enda likhet, allt jag ser är efterhandskonstruktioner.

Att den som skrev Bibeln och "Mark of the beast" skulle ha tänkt på chip är bara löjligt.

Nej de tänkte nog inte på chip när texten skrevs.
Det kallas "Mark of the beast" i Bibeln pga att "Antikrist" som senare sägs kommer att styra den nya enade världsordningen kommer besluta att folk ska vara tvungna att "bära märket". Antikrist = The Beast, därav "Mark of the Beast"

Det låter dock märkligt att detta "märke" är något som används för säkra kortbetalningar, inte p.ga religion.

Spola religionsteorierna nu, det vore konstigt ifall inte bibeln eller de andra religiösa skrifterna satte någon händelse emellanåt då boken är såpass gammal. Hade det funnits en allsmäktig gud som älskade alla så hade världen sett lite annorlunda idag...

Medlem

En del tror ju att en planet som har konstig omlopsbana kommer för nära jorden, vilket skulle orsaka katastrofer.

Tror inte på detta, men skulle de vara sant ska man kunna börja se den nästa år.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

jepp bs


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Hur som helst, när det är ett exakt datum så är det alltid bull.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av urken:

Nej de tänkte nog inte på chip när texten skrevs.
Det kallas "Mark of the beast" i Bibeln pga att "Antikrist" som senare sägs kommer att styra den nya enade världsordningen kommer besluta att folk ska vara tvungna att "bära märket". Antikrist = The Beast, därav "Mark of the Beast"

Detta har dock ingenting att göra med chip...

Det kan lika gärna vara så att tatueringar är mark of the beast, så att alla som har tatueringar springer antikrists ärenden.

Vidare står det så här i Bibeln: "...får ett märke på högra handen eller på pannan och att ingen kan köpa eller sälja utan att ha märket, odjurets namn eller talet för namnet"

Hur man nu har fått det till ett chip vet jag inte...

Bullcrap!

Skrivet av urken:

:D, kul sammanträffande.

Vem har sagt att det var ett sammanträffande?;)

Medlem
Skrivet av urken:

Det finns flera tillverkare av dessa chip och dessa ska då inopereras antingen i högerhanden eller pannan.

Meh, jag vill ju ha mitt i vänsterhanden.8)

Nä, tror inte på sånt här fören någon langar upp riktigt feta och fläskiga vetenskapliga argument och bevis. Den som lever får se

Och för övrigt så skulle väl jorden gå under idag och för 8,5 år sedan också, har en känsla av att jag nog har missat något viktigt eller att dom hade fel, igen.


signatur

SNAFUBAR - Situation Normal: All Fucked Up Beyond All Repair/Recognition

Medlem
Skrivet av Snafubar:
Skrivet av urken:

Det finns flera tillverkare av dessa chip och dessa ska då inopereras antingen i högerhanden eller pannan.

Meh, jag vill ju ha mitt i vänsterhanden.8)

Nä, tror inte på sånt här fören någon langar upp riktigt feta och fläskiga vetenskapliga argument och bevis. Den som lever får se

Och för övrigt så skulle väl jorden gå under idag och för 8,5 år sedan också, har en känsla av att jag nog har missat något viktigt eller att dom hade fel, igen.

Nej igår skulle jorden gå under enligt vissa.;)


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av EliasN:

Jag tror att de flesta som läser detta kommer att avfärda det som skitsnack.

Det har du rätt i.

Medlem
Skrivet av lave:
Skrivet av EliasN:

Jag tror att de flesta som läser detta kommer att avfärda det som skitsnack.

Det har du rätt i.

Kors i taket. No pun intended.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Det man kan oroa sig för är vad som kommer att göras innan detta händer. Om regeringar eller organisationer förbereder sig på ett eller annat sätt.

Och att vi kommer att utrustas med chip är ett lågsiktigt mål. Även om det inte har med religion att göra. Jorden kommer inte att gå under, men man kan fortfarande hålla ögonen öppna till vart vi är på väg.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av EliasN:

Det har snackats mycket förr om att det snart kommer att hända. Jag förstår inte vars alla datum kommer ifrån. Antagligen är det någon som kommer på att 121221 verkar vara en bra sifferkombinationion, men jag tror inte att Gud väljer datum efter något som verkar coolt. Det står i Bibeln att endast Gud Fadern vet när det kommer att ske.

jag tror att det hade att göra med maya-kalenders slutar då. Kommer inte ihåg det exakta datumet, men i de svängarna. Hört datumet från flera håll så datumet lever lite varstans. Andra tror på förändring och inte slut, saker som får mänskligheten att vakna till och göra drastiska förändringar. Sen finns det säkert en massa domedagsprofetior också kopplade till det datumet.
Vet inte vad maya trodde om datumet.


signatur

thank you, come again

Skrivet av dArp:

EliasN: Du har bra poänger, men att koppla dagens händelser med bibeln är bara löjligt. Det är inget annat än en bok skriven av getkn****re för över tusen år sedan (ursäkta ifall någon blir upprörd).

Det är bara dumt att tro att religion är svaret på problem när religion i själva verket bara är problem.

kunde fan inte sagt det bättre själv TACK


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Skriv svar