Nya ipod nano

Medlem
Nya ipod nano

Hey jag har precis set apple presskonferans och då de visa deras nya ipod nano

http://store.apple.com/se/browse/home/shop_ipod/family/ipod_n...

Njut


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Alltså jag har redan en iPod Shuffle jag är störtnöjd med... och jag förstår inte riktigt mig själv... men fasen vilket vill-ha-begär jag fick ser ju riktigt snygga ut, härlig storlek samt "Shake to shuffle" låter kalas


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Jävligt billigt är det också. Kanske skaffar en.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Werzion:

men fasen vilket vill-ha-begär jag fick ser ju riktigt snygga ut, härlig storlek samt "Shake to shuffle" låter kalas

Hmm... ser den inte ut som alla andra Ipods och som de alltid sett ut? "Shake to shuffle" är en teknik som jag växte upp dem, det hände vartenda gång man råkade stöta till sin bärbara cd-spelare.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Werzion:

men fasen vilket vill-ha-begär jag fick ser ju riktigt snygga ut, härlig storlek samt "Shake to shuffle" låter kalas

Hmm... ser den inte ut som alla andra Ipods och som de alltid sett ut? "Shake to shuffle" är en teknik som jag växte upp dem, det hände vartenda gång man råkade stöta till sin bärbara cd-spelare.

Blev ganska förvirrad, har en ipod nano (tror jag) som är mycket kortare än de andra modellerna men bredare.

Den nya nanon ser ju exakt ut som den första!

Medlem

Våga vägra!


signatur
Medlem

varför?

Min gamla ipod standard 30gb är på sista spåret nu, ska nog ta och slå till på en sån jävel när pengasituationen lugnar ner sig litet


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Aa såg den också förut. Sjukt najs även denna modell. Man blir lite sugen på o köpa en, känns bara som om man borde använda sin 3g ett tag till

Btw, fel forumdel?


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Hmm, hade jag inte redan suttit på en 160gb classic så... wai not


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Min första undran kring shake to shuffle är hur känslig den är. Man vill ju inte att låtarna växlar hej vilt när man är på väg någonstans.

I övrigt ser det ut som en finfin pryl.


signatur
Medlem

Undrar samma sak om man vill spring eller löpa med sin ipod så rör man ju armarna och då vill man ju inte att låtarna ska ändrar bara så där


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av Totts:

Min första undran kring shake to shuffle är hur känslig den är. Man vill ju inte att låtarna växlar hej vilt när man är på väg någonstans.

I övrigt ser det ut som en finfin pryl.

Det finns ju knapplås?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ja du har ju rätt där


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Kan man inte skaka den om knapplåset är på?


signatur
Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Totts:

Min första undran kring shake to shuffle är hur känslig den är. Man vill ju inte att låtarna växlar hej vilt när man är på väg någonstans.

I övrigt ser det ut som en finfin pryl.

Det finns ju knapplås?

Må så vara men jag skulle hoppas på att det är en funktion som går att stänga av om man inte vill använda den. Själv tycker jag om att inte ha knapplåset på för att enkelt kunna pausa eller byta spår utan att krångla med ett knapplås.

En relaterad fråga: Hur ser det ut med möjligheten att byta ut en ipod om man har köpt den nyligen? Vill minnas att apple hade någon sorts garanti som gäller om man köpt en produkt strax före den byts ut men hittar inget om det för närvarande.


signatur
Medlem

Är det ingen som har en nice ipod som skall byta upp sig som vill sälja sin gamla till kompispris?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Youtube-proffs
Skrivet av CastorFiber:

Är det ingen som har en nice ipod som skall byta upp sig som vill sälja sin gamla till kompispris?

Jag funderar faktiskt på det! Har 3e generationen, är du intresserad?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Jag har en första generation nano.. Dags att uppgradera tror jag.. Får bli en ny nano 16gb.. Kostar ju mindre än min generation 1 nano gjorde
Kom på, det är ju mini jag har till och med.. inte ens nano

Medlem

hehe, kom att tänka på min iPod (3 gen)... fungerade fint tills den slank ur mina händer som en tvålad potatis och kraschade i ett betonggolv med ena hörnet först :'(

Överlevde fallet ganska okej, ganska ordentliga kosmetiska skador som inte gör så mycket, det enda jobbiga var att batteritiden förblev aldrig vad den var innan olyckan...

Undra om dessa Nanos gör samma trick som min Shuffle gör, tappar man den så studsar den bara lite i hörlurs-sladden (15 g eller vad den nu väger hehe) - öronsnäckorna poppar inte ens ur öronen
som senilsnöre för unga människor


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Fick bli ett impulsköp nu. Rosa är manligt!

Inaktiv
Skrivet av erge:

Fick bli ett impulsköp nu. Rosa är manligt!

Hahaha vem väljer rosa?

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av CastorFiber:

Är det ingen som har en nice ipod som skall byta upp sig som vill sälja sin gamla till kompispris?

Jag funderar faktiskt på det! Har 3e generationen, är du intresserad?

Jag vill ha en ipod att docka vid min förstärkare, jag har aldrig ägt en applepryl och bryr mig inte mycket om dem så... vad innebär 3:e generationen?

Vad blir kompispriset?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Polish:
Skrivet av CastorFiber:

Är det ingen som har en nice ipod som skall byta upp sig som vill sälja sin gamla till kompispris?

Jag funderar faktiskt på det! Har 3e generationen, är du intresserad?

Jag vill ha en ipod att docka vid min förstärkare, jag har aldrig ägt en applepryl och bryr mig inte mycket om dem så... vad innebär 3:e generationen?

Vad blir kompispriset?

3:e generation är detsamma som 3:e utgåvan.

Medlem
Skrivet av dArp:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Polish:
Skrivet av CastorFiber:

Är det ingen som har en nice ipod som skall byta upp sig som vill sälja sin gamla till kompispris?

Jag funderar faktiskt på det! Har 3e generationen, är du intresserad?

Jag vill ha en ipod att docka vid min förstärkare, jag har aldrig ägt en applepryl och bryr mig inte mycket om dem så... vad innebär 3:e generationen?

Vad blir kompispriset?

3:e generation är detsamma som 3:e utgåvan.

Jaja, men vad betyder det rent praktiskt? Vilka filformat fixar den, vad är dess egenskaper osv - jag har noll erfarenhet av Ipods. Alla mp3-spelare jag äger har jag fått på köpet då jag tankat full tank eller prenumrerat på någon tidning.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Om det är en Ipod Nano 3G han har så är det den korta knubbiga iPoden.

Trevlig wiki del om nanon: http://en.wikipedia.org/wiki/IPod_Nano

Medlem
Skrivet av dArp:
Skrivet av erge:

Fick bli ett impulsköp nu. Rosa är manligt!

Hahaha vem väljer rosa?

Gjorde misstaget att köpa en 2gen blå, köper jag ny nån gång så blir det rosa. Den är bra mycket snyggare, och sen känns det lite 2 år åldern att säga att rosa är för flickor och blå för pojkar.


signatur
Medlem
Skrivet av Gortie:

Våga vägra!

Ja! Våga vägra Apple!!1!!!oen1


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av dArp:
Skrivet av erge:

Fick bli ett impulsköp nu. Rosa är manligt!

Hahaha vem väljer rosa?

Gjorde misstaget att köpa en 2gen blå, köper jag ny nån gång så blir det rosa. Den är bra mycket snyggare, och sen känns det lite 2 år åldern att säga att rosa är för flickor och blå för pojkar.

Yes! Mer rosa till folket säger jag.

Medlem
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av dArp:
Skrivet av erge:

Fick bli ett impulsköp nu. Rosa är manligt!

Hahaha vem väljer rosa?

Gjorde misstaget att köpa en 2gen blå, köper jag ny nån gång så blir det rosa. Den är bra mycket snyggare, och sen känns det lite 2 år åldern att säga att rosa är för flickor och blå för pojkar.

+ att rosa är för homosexuella män, glöm inte det


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

alltid lika roligt att se applehypen in action. jag kan inte annat än gratulera apple till att vara en av de främst när det gäller marknadsföring.

12
Skriv svar