Medlem
Steam fråga

Har nu köpt ett antal spel på steam och eftersom jag är en aning paranoid så ororar jag mig för att få in en key-logger på datan och förlora allt.

Men för några månader sedan läste jag om att till wow eller något annat onlinespel så kunde man beställa en nyckelknippa hem till brevlådan med en hemlig kod på som kunde användas för att få tillbaka sitt account. Har kollat runt lite på steam men kan inte hitta någon sån funktion så jag undrar om någon har hört något om en sådan funktion eller en liknande funktion finns eller ska komma till steam?

Medlem

Tror inte det finns något sånt till Steam. Vet att Vavle är väldigt bra på att fixa tillbaka konton som blivit hackade osv, bara visa sina CD-keys så brukar det ordna sig.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av urken:

Tror inte det finns något sånt till Steam. Vet att Vavle är väldigt bra på att fixa tillbaka konton som blivit hackade osv, bara visa sina CD-keys så brukar det ordna sig.

Ja, men då är det väl rätt svårt att visa upp en cd key om man köper spelet online via Steam då man inte får någon key.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Mitt konto har blivit hackat, löste det genom att visa ett par siffror ur VISA-kortet (inte hela) man köpte spelen med. Fick snällt tillbaka mitt konto.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Låter ju bra men man skulle ju ändå vilja ha en ytterligare försäkring när det börjar röra sig om tusenlappar.

Inaktiv

Nu blir jag lite rädd här! Menar ni att det finns en key logger som har i uppdrag att bara hacka steam konton eller fick ni bara en vanlig keylogger?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Nu blir jag lite rädd här! Menar ni att det finns en key logger som har i uppdrag att bara hacka steam konton eller fick ni bara en vanlig keylogger?

Jag är rädd med dig nu för min bror(som är en fjortis) använder mitt gamla steam-konto hela tiden, han är en jävel på att inte ha antivirus-program och mitt konto har så sjukt många spel :(.

Medlem

finns ingen sådan funktion till steam eller känner till att det ska komma,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Famest:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Nu blir jag lite rädd här! Menar ni att det finns en key logger som har i uppdrag att bara hacka steam konton eller fick ni bara en vanlig keylogger?

Jag är rädd med dig nu för min bror(som är en fjortis) använder mitt gamla steam-konto hela tiden, han är en jävel på att inte ha antivirus-program och mitt konto har så sjukt många spel :(.

Byt pass bara.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar