Köpa från USA eller UK

Medlem
Köpa från USA eller UK

Tja, vill köpa en Creative Zen X-Fi, och tänker bara, vilket sätt är billigast, att köpa från utlandet eller en butik i Sverige?

Tänkte på t.ex. Play.com, men finns det några andra sidor som säljer till skeppar till Sverige som säljer MP3 spelare?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Iochmed den svaga dollarn så är det definitivt billigare att köpa därifrån, men man kan ju ha otur med tull, men i slutändan så är det nog billigare.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Vet du någon bra sida som säljer för t.ex. Amazon skickar inte elektronik till Sverige.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av tysonayt:

Vet du någon bra sida som säljer för t.ex. Amazon skickar inte elektronik till Sverige.

Har beställt liknande prylar ifrån eBay, där det finns flera affärer som säljer nya prylar till ett mycket bra pris i och med att dollarn är nere på botten.

Medlem

Köper man från USA så finns det några grejer att tänka på för att hålla kostnaderna nere. Ett är att välja deras vanliga post (USPS) som fraktsätt. DHL, UPS = garanterad tull (deklarerade värdet * en viss tullsats beroende på varan + avgift, och 25% moms på allt). Tullen har en inofficiell gräns på 200:- - varor för mindre än slinker nästan garanterat igenom. Många säljare på eBay är villiga att skriva ner värdet på tulldeklarationen. (Att kryssa för "Gift" är rätt meningslöst)

1
Skriv svar