Fiendefauna från Diablo 3

Medlem
Skrivet av Crawller:
Skrivet av MulleMeck:

Lunatics såg härliga ut.

värsta galningar xD
boomer in Diablo style?

Det e ju dock nästan en kopia på dom gubbarna som spränger sig själva i act 5

Medlem

Fallen alltid kul att slakta.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

SLÄPP SPELET NU :D:D:D:D

Inaktiv
Skrivet av conthox:
Skrivet av Lilleputten:

Ne, och carvers var så mörkblå i ettan så att dom nästan var svarta. SLUTA LIPA OM FÄRGERNA!

Vad har de mörkblå carvers från ettan med detta att göra? Åh, du ville ge mig rätt om att de skall vara mörkare som i 1an och 2an och inte ljusa som på bilderna från 3an, tack.

Btw, sluta lipa om att vi lipar om färgerna

Jag menar att jag hörde inte någon bitcha, bytte ord på din begäran, om att Diablo 2 var för färgglatt men har du någonsin spelat Diablo så vet du att det är bra mycket mörkare än Diablo 2.

Jag kan hålla med om att färgerna i D3 inte riktigt ger samma känsla som i D2 men det var samma sak när D2 kom ut, inte samma känsla som i Diablo.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

"...bilderna kan sammanfattas som fula smådjävlar."

Ja no shit, när man tittar på dom där animerade bilderna så tror man ju att det är från nått spel från 2004.
Diablo och Diablo 2 var fan on the edge när dom kom. Jag minns att datorn hackade så fort det regnade. Diablo 3 ser ut att vara gammalt innan det ens släppts.

Diablo och Diablo 2 försökte dessutom ha en "realistisk" look på allt, så detaljerat som möjligt med dåtidens grafik. Känns som om man slopat det helt.

Om dom ändå kunde försöka få spelet att likna deras jävla artwork så skulle ingen gnälla.
Och ja, dagens datorer skulle klara att visa 100st detaljerade figurer samtidigt på skärmen. Så pass detaljerade att man ser drägglet rinna ur munnen på varenda en.

Medlem

Dom kan ju släppa spelet istället för artwork-teasers. Vi har väntat länge nog:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Ni ska nog se att Dibbe 3 blir riktigt bra. Synd att man måste vänta så länge bara. Jag hyser all tilltro till blizzard. Gameplay är mycket viktigare än grafik något jag tycker blizzard är ganska genomgående med.

Hur bra grafiken är säger ingenting om hur bra spelet är eller hur kul det är att spela. Grafiken är fullt tillräcklig för det den ska förmedla. Jag ser hellre att blizz jobbar mer på annat med spelet

Apropå grafiken. 2ans grafik var ju rätt usel, knappt bättre än ettans. Ettan skönare miljöer dessutom, bättre känsla och mycket bättre musik.

Medlem

Jag diggar musiken.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

"...bilderna kan sammanfattas som fula smådjävlar."

Ja no shit, när man tittar på dom där animerade bilderna så tror man ju att det är från nått spel från 2004.
Diablo och Diablo 2 var fan on the edge när dom kom. Jag minns att datorn hackade så fort det regnade. Diablo 3 ser ut att vara gammalt innan det ens släppts.

Diablo och Diablo 2 försökte dessutom ha en "realistisk" look på allt, så detaljerat som möjligt med dåtidens grafik. Känns som om man slopat det helt.

Om dom ändå kunde försöka få spelet att likna deras jävla artwork så skulle ingen gnälla.
Och ja, dagens datorer skulle klara att visa 100st detaljerade figurer samtidigt på skärmen. Så pass detaljerade att man ser drägglet rinna ur munnen på varenda en.

Kolla på nyupplagda screenshots. Du kan omöjligt klaga.

Medlem

Ouch...titta på screenshotsen och säg att monstrens färger inte skär i era ögon mot bakgrundens dunkla färger.

Jag vill inte påstå att det inte fanns färg i Diablo 2, men där följde allt en vettig palett för varje område. Gula ökenområden hade mörka och brun/gula monster. I Diablo 3 slänger de in knallröda monster i en mörkblå setting, och sen verkar det inte finnas någon ljussättning som får dem att faktiskt passa in i miljön.

Och utöver det, det är ju inte bara färgerna som är tydligt annorlunda, det är själva designen av saker också. Tror D3 blir bra gameplay-wise, men det kommer falla på målsnöret från att bli episkt som det kunnat bli med bättre art direction.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Diablo och Diablo 2 var fan on the edge när dom kom. Jag minns att datorn hackade så fort det regnade. Diablo 3 ser ut att vara gammalt innan det ens släppts.

Där har du helt fel, D1 och D2 såg ut som skit när bägge spelen kom dom, va inte ens nära den bästa grafiken man kunde ha då. Anledningen till att D2 laggade var för att det var och fortfarande är dåligt optimerat.

Förövrigt så gör blizzards grafiken i deras spel för att den ska hålla så länge som möjligt, titta på tex nått random fps för typ 5år sen som föröskte ha så realistisk grafik som möjligt å nu ser det helt rötet ut.

Sen kollar man på tex WC3, grafiken ser fortfarande bra ut även efter såhär länge.

Inaktiv

Tittar man på WoWs monster får man verkligew
n leta efter mindre oinspererande verk, lika upphetsande som att slå på en sillmacka.

Medlem
Skrivet av mr_jingles:

Ouch...titta på screenshotsen och säg att monstrens färger inte skär i era ögon mot bakgrundens dunkla färger.

Jag vill inte påstå att det inte fanns färg i Diablo 2, men där följde allt en vettig palett för varje område. Gula ökenområden hade mörka och brun/gula monster. I Diablo 3 slänger de in knallröda monster i en mörkblå setting, och sen verkar det inte finnas någon ljussättning som får dem att faktiskt passa in i miljön.

Och utöver det, det är ju inte bara färgerna som är tydligt annorlunda, det är själva designen av saker också. Tror D3 blir bra gameplay-wise, men det kommer falla på målsnöret från att bli episkt som det kunnat bli med bättre art direction.

Sen kan man ju undra hur nära Diablo 3 är till release. Sedan D3 tillkännagavs har screenshoten bara blivit bättre och bättre. De screenshot vi ser nu representerar inte slutversionen. Men de är redan nog bra, imo.

Inaktiv
Skrivet av Hr Hamwich:

Tittar man på WoWs monster får man verkligew
n leta efter mindre oinspererande verk, lika upphetsande som att slå på en sillmacka.

Vad har WoW med D3 att göra?


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Kliar i fingrarna! Vill spela Diablo 3 nu!

Medlem
Skrivet av Niotumsspik:
Skrivet av Crawller:
Skrivet av MulleMeck:

Lunatics såg härliga ut.

värsta galningar xD
boomer in Diablo style?

Det e ju dock nästan en kopia på dom gubbarna som spränger sig själva i act 5

Muahah! Säger ju det också en bit ovanför Detta kanske är Blizzs strategi, vänta i ett drygt decenium och släpp bara massa gamla gubbar så att folk blir uppkåtade på nytt


signatur
Medlem

Jag både skrattar och gråter när jag ser hur fienden de kommer se ut inne i spelet. Färgglatt, dålig upplösning, och halvdana animationer. Art-direction är hemsk. För min del kan de lika gärna lägga ner spelet och göra om det från grunden med bättre grafik på alla plan (och med bättre grafik menar jag att det ska se ut som Diablo, inte Barbie)

Medlem
Skrivet av Lazaroth:

Jag både skrattar och gråter när jag ser hur fienden de kommer se ut inne i spelet. Färgglatt, dålig upplösning, och halvdana animationer. Art-direction är hemsk. För min del kan de lika gärna lägga ner spelet och göra om det från grunden med bättre grafik på alla plan (och med bättre grafik menar jag att det ska se ut som Diablo, inte Barbie)

Gör så här, innan du startar Diablo 3, sänk gamman en aning och färgmättnaden med 70%, så har du det spel du vill ha. Vill du även att det ska se skitigare ut, så kan du skaffa ett par glasögon utan styrka och smeta lite jord på glasen. Violá!


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv

Tänkte säga sluta klaga men det var rackans vad dom lyckats göra modellerna fula och de färgrika gubbarna passar inte vidare in i den annars helt passande miljön. Hade dom lyckats få monstrena att se ut som koncept bilderna hade det blivit riktigt schyst. Men men, den som lever få se, den kan ju kanske bli bra.

Medlem

Miljön är ju riktigt grym just nu, kan hålla med om att Fallen kan behöva lite mer tweaking. Angående jämförelsen med Diablo 2 så är den ju rätt skrattretande. Skillnaden är att ljussättning osv faktiskt existerar nuförtiden. Diablo 2 var otroligt primitivt grafikmässigt då det kom, Diablo 1 var däremot rätt snyggt.

På många sätt tycker jag att Diablo1 var snyggare designat än Diablo 2 då det gäller art direction. Men jag lyckades ändå ha kul med Diablo 2 en stund. Detta ser ut som en återgång till Diablo 1-stilen, fast med bättre grafik och inte bara grottmiljöer.

Medlem
Skrivet av Lilleputten:
Skrivet av Hr Hamwich:

Tittar man på WoWs monster får man verkligew
n leta efter mindre oinspererande verk, lika upphetsande som att slå på en sillmacka.

Vad har WoW med D3 att göra?

För det är exakt samma grafik kanske? Ser du inte det eller? Dom som envisas med att ha äckel-lågt med polygoner på sina modeller så dom blir kantiga och fula. Inga reflektioner eller bumpmapping heller, sånt är ju alldeles för nytt! Modellerna från Unreal 1 är fan snyggare t.om.

12
Skriv svar