Favoritserie?

Inaktiv
Favoritserie?

Som topicen lyder, vilken är din favoritserie som sänds?

Motivera gärna ditt svar! Är på jakt efter någon serie att kolla på, har ett gäng serier jag följer men det blir många månader per år där man inte kollar på någonting.

Mina favoritserier är:

1.Heroes (UNDERBAR serie som är sjukt spännande!)

2. South Park (Bästa satir-serien!)

3. American Dad (Gillar humorn skarpt)

4. The 4400 (Min gamla favoritserie, tråkigt att den lades ned )

5. Robot Chicken (Så otroligt stenad serie. Ologiska sketcher som är helt skruvade)

Medlem

Lost ligger på allra första plats. Det finns ingen serie som är lika smart som Lost. Så är det bara.

På andra plats ligger Heroes som också har en komplicerad story, vilket jag gillar.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

the Simpsons, Family Guy, Scrubs, Dexter, Entourage, Heroes, Grey's Anatomy (exet som fick mig att fastna för det hehe)

(Spin City, Fraiser, Two and a half Men)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av WaltX:

Lost ligger på allra första plats. Det finns ingen serie som är lika smart som Lost. Så är det bara.

+1

Sen är jag väldigt förtjust i House (rolig, intelligent och spännande serie), Dexter (för att den skiljer sig) och Stargate: Atlantis (hjärndöd sci-fi-action).


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

South park - solklar etta
Family Gay - adhd-humor när den är som bäst.

Och sen ville jag haft med Futurama men... ack nej


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

South Park är min favoritserie, alla andra på din lista har jag tröttnat på, de har hålit på alldeles för länge eller övergett det som var bra från början. Överutveckling av karaktärer = blä. Mördande av mystik = blä.

Vill du ha några nya intressanta så kan jag rekommendera eli stone, life, reaper och unhitched.

Alla väldigt intressanta serier och Reaper är väl den mest annorlunda av dom, tyvärr så har huvudkaraktären en ganska störande relation med tjejen han är kär i i serien då han hela tiden blir tvungen att banga på alla dejter pga att det skiter sig av ett eller annat skäl. Tråkigt sätt att hålla det intressant imo.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv
Skrivet av sno0zer:

South Park är min favoritserie, alla andra på din lista har jag tröttnat på, de har hålit på alldeles för länge eller övergett det som var bra från början. Överutveckling av karaktärer = blä. Mördande av mystik = blä.

Vill du ha några nya intressanta så kan jag rekommendera eli stone, life, reaper och unhitched.

Alla väldigt intressanta serier och Reaper är väl den mest annorlunda av dom, tyvärr så har huvudkaraktären en ganska störande relation med tjejen han är kär i i serien då han hela tiden blir tvungen att banga på alla dejter pga att det skiter sig av ett eller annat skäl. Tråkigt sätt att hålla det intressant imo.

Vad handlar Reaper om?

Medlem

Mah bad, har inte sovit särskilt mycket på sistonde.

Det handlar om en lat kille som nyss fyllt 21 år, han bor hemma, failade college för att "it made him sleepy". Genom allt detta har hans föräldrar vart där och låtit honom hållas även fast han är dryg och är skitjobbig mot sin duktiga lillebror. När han fyller 21 år får han reda på att hans föräldrar sålde hans själ till djävulen för att pappan blev sjuk en gång och det var det enda sättet att rädda honom.
Nu måste snubben hjälpa djävulen med att fånga själar som rymt från helvete, dessa är i allmänhet ganska upprörda då de torterats under en längre tid. Till sin hjälp har han sina två idiotkompisar och en "vessel" som själen ska förvaras i som han får av djävulen.

Som sagt så har jag inte sovit på skitlänge så jag pallar inte bry mig om det är vettigt skrivet. peace.

edit: detta är altså en komedi gott folk, komedi. Väldigt rolig bitvis men har också en del jobbiga moment som jag är helt jävla allergisk mot.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Simpson, Family guy, sen SSeinfeld och vänner, fast dom var inte med

Inaktiv
Skrivet av sno0zer:

Mah bad, har inte sovit särskilt mycket på sistonde.

Det handlar om en lat kille som nyss fyllt 21 år, han bor hemma, failade college för att "it made him sleepy". Genom allt detta har hans föräldrar vart där och låtit honom hållas även fast han är dryg och är skitjobbig mot sin duktiga lillebror. När han fyller 21 år får han reda på att hans föräldrar sålde hans själ till djävulen för att pappan blev sjuk en gång och det var det enda sättet att rädda honom.
Nu måste snubben hjälpa djävulen med att fånga själar som rymt från helvete, dessa är i allmänhet ganska upprörda då de torterats under en längre tid. Till sin hjälp har han sina två idiotkompisar och en "vessel" som själen ska förvaras i som han får av djävulen.

Som sagt så har jag inte sovit på skitlänge så jag pallar inte bry mig om det är vettigt skrivet. peace.

edit: detta är altså en komedi gott folk, komedi. Väldigt rolig bitvis men har också en del jobbiga moment som jag är helt jävla allergisk mot.

AAAaaaahhh nu vet jag vilken du menar! Såg ett avsnitt av det för något år sedan, verkade ganska kul Skall absolut tankas ikväll!

Tack för tipset!

Inaktiv

Såg Scrubs en del tidigare men tröttnat lite, dels pga av dåliga sändningstider. Annars är väl the Simpsons den bästa serien nu

Medlem

Naruto xD <-- Anime lover


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

Naruto xD <-- Anime lover

Värre serie får man leta efter, lika hemsk som Dragonball.

Heroes & Battlestar Galactica är favoriter.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Crawller:

Naruto xD <-- Anime lover

Värre serie får man leta efter, lika hemsk som Dragonball.

Heroes & Battlestar Galactica är favoriter.

Åååh, hur kunde jag glömma Galactica! Definitivt en av mina favoriter med.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

mm, en av de få serien som lyckas förnya sig varje säsong och den enda riktigt bra sci-fi som finns.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

South park, driver med allt vilket gör det väldigt kul, blir variation:P

Dexter, kan va kul ibland, likadant med csi och scrubs.

Simpsons, skön humor där också.

Two and a half men, är Jake som gör det bra.


signatur

SNAFUBAR - Situation Normal: All Fucked Up Beyond All Repair/Recognition

Medlem

Jag tittar nästan aldrig på TV men Family Guy brukar vara kul.


signatur
Medlem

the simpsons, family guy och 2 ½ men


signatur

You can't win the game...

QRT
Medlem

Family Guy > All

Medlem

Valde Family Guy, så sjukt roligt... Gillar ganska många serier, Lost Prison Break, Simpsons, ER, Weeds, Stargate SG-1, Friends, South park, Spin City... the list goes on

Medlem

Entourage, prison break, heroes, the office och high stakes poker är serierna som jag följer. Händer att jag ser några avsnitt då och då på TV från många av de övriga serierna som nämnts.

Medlem

angels in america och six feet under är två av mina favoritserier genom tiderna. de sänds inte längre, men går att få tag på DVD.

nostalgitipsen får bli "the storyteller".

Medlem

2009 kan alla star wars nördar bli glad för då kommer en tv serie med riktig skådespelare. Det ska komma flera stycken olika som med KOTOR (ett måste) och en som utspelar sig mellan episode 3 0ch 4 som inte har ett stor fokus på jedi.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Saknar That 70's Show i listan

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Saknar That 70's Show i listan

QFT

Edit.
Måste även nämna Moonlight och Rescue me.

Medlem

1. Battlestar Galactica
2. Jericho
3. Fullmetall Alchemist
4. Twin Peaks
5. Simpsons

Medlem

The Office behövs i listan, en av världens roligaste serier.

Medlem

Bara jag som har röstat på How I Met Your Mother? Barney någon?! Saknar Futurama, Two and a Half Men och That 70s Show.

Lite tråkigt att ha sitcoms och "vanliga" serier i en och samma omröstning, känns som det är ganska stor skillnad

Inaktiv
Skrivet av Snurr:

Bara jag som har röstat på How I Met Your Mother? Barney någon?! Saknar Futurama, Two and a Half Men och That 70s Show.

Lite tråkigt att ha sitcoms och "vanliga" serier i en och samma omröstning, känns som det är ganska stor skillnad

Barney är cool, men tycker att serien tappar stora poäng på grund av huvudrollsinnehavaren och hans kärleksbekymmer.

Medlem

Eureka och Burn Notice är mina två absolut favorit serier, men inget fel med Simpsons, Family Guy eller South Park, bara att det sällan kommer ett avsnitt man inte sett.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

12
Skriv svar