Snack om Stalker: Call of Pripyat

Medlem
Snack om Stalker: Call of Pripyat

Fast det sa dom ju inför Clear Sky också Men dom var mycket snabbare på att patcha spelet iaf. Clear Sky fick ju en patch redan på vår release-dag som fixade problemen ryssarna hade fått på sitt tidigare ex, och sen kom det en till kort därefter som fixade det sista viktiga. Sen var det bara att röja för min del iaf.

Men ja, dom bättrar på sig varje gång iaf. Så det blir nog bra.

Medlem

Exakt, dom hade ju lärt sig från SoC att folk tydligen ville ha buggfria spel (nähä?!!).

Men STALKER-serien hör defenitivt till det bästa som släppts på PC, trots buggar i början. Ser verkligen fram emot.


signatur
Medlem

För er som vill ge STALKER Shadow of Chernobyl en andra chans så rekommenderar jag definitivt Complete 2009 modden ( http://artistpavel.blogspot.com/2009/04/stalker-complete-2009... ). Har länge letat efter en färdig mergad mod samling och äntligen dök denna upp! Helt underbart!

Medlem

ja den modden är helt klart bäst, den har bäst texturer också (tycker dom moddat sönder texturerna totalt i dom andra moddarna, ser helt förjävligt ut, typ blå-grönt gräs, texturer som inte passar ihop med varandra osv)


signatur
Medlem

Låter fint det där, bryr mig inte så mkt om buggar, alla har hittils varit "kul" buggar, inga som förstör spelet enligt mig, känslan i SoC var dock bättre än CS.
Kul att de lägger till två av cut-out mutantsen också (Burer, Chimera) nu behöver de inte längre moddas in i spelet :DD
Vill ha, och ska definitivt köpa!

Skrivet av helmesjo:

För er som vill ge STALKER Shadow of Chernobyl en andra chans så rekommenderar jag definitivt Complete 2009 modden ( http://artistpavel.blogspot.com/2009/04/stalker-complete-2009... ). Har länge letat efter en färdig mergad mod samling och äntligen dök denna upp! Helt underbart!

Annars har du ju SmP 2.3, en 4,25GB stor mod (över 4,5 om du väljer till alla småsaker)

Medlem

Det ultimata mod packet till STALKER SHOC är helt klart Supermod Pack version 2.3.
Den inehåller Oblivion Lost 2.2, AMK weapons mod 2.0 och en hel drös med andra grejer, bla alla grafik moddarna som är med i Complete 2009.
Bästa modden någonsin, ger spelet ett helt nytt liv.

http://www.gsc-game.com/index.php?t=community&s=forums&s_game...

Mod Downloads < Supermod Pack version 2.3

Skrivet av v1lle3:

Annars har du ju SmP 2.3, en 4,25GB stor mod (över 4,5 om du väljer till alla småsaker)

Du han före mig med nån sekund där

Medlem
Skrivet av Niotumsspik:

Du han före mig med nån sekund där

Haha, det gäller att vara snabb

Medlem
Skrivet av Niotumsspik:

Det ultimata mod packet till STALKER SHOC är helt klart Supermod Pack version 2.3.

Jag testade den och texturerna såg verkligen ut som skit. Rätt säker på att det var 2.3 också, det var c:a 1 månad sedan jag provade den..


signatur
Inaktiv

Det jag inte gillade med Clear Sky var att det var dåligt optimiserat (-edit- lite svengelska kom med här, optimerat ska det ju vara såklart). Jag blev besviken på att min dator, som ändå klarar Crysis relativt bra på max, inte riktigt orkade med Clear Sky.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Lilleputten:

Det jag inte gillade med Clear Sky var att det var dåligt optimiserat (-edit- lite svengelska kom med här, optimerat ska det ju vara såklart). Jag blev besviken på att min dator, som ändå klarar Crysis relativt bra på max, inte riktigt orkade med Clear Sky.

Det som tar mest på datorn när det gäller STALKER spelen är A-Life, det suger upp all kraft ur datorn.

Inaktiv
Skrivet av Niotumsspik:
Skrivet av Lilleputten:

Det jag inte gillade med Clear Sky var att det var dåligt optimiserat (-edit- lite svengelska kom med här, optimerat ska det ju vara såklart). Jag blev besviken på att min dator, som ändå klarar Crysis relativt bra på max, inte riktigt orkade med Clear Sky.

Det som tar mest på datorn när det gäller STALKER spelen är A-Life, det suger upp all kraft ur datorn.

Måhända men jag tycker att Shadow of Chernobyl var bättre optimerat än Clear Sky.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Tycker Clear Sky motorn är stabilare än SoC. Speciellt opatchat HOLY SHIT hur SoC slet sönder min GPU. Hoppat CoP blir en mix av det bästa från båda två. SoC med vapenuppgraderinssystem och deltagningsbara faktioner hade räckt för att spränga min skalle.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Stalker-serien är en av de bästa på senare år. Den som inte spelar det missar något. Känslan i spelet är svåröverträffad.

Såvitt jag kommer ihåg har dessutom i princip alla "storspel" haft problem med buggar. T.ex. Vampire: Bloodlines, Deus Ex, Half-Life 2, Hela TES-serien, Empire: Total War med mycket mer!

1
Skriv svar