Billiga bluray filmer?

Medlem
Billiga bluray filmer?

Som nybliven medlem i ps3-familjen känner jag mig nödd och tvungen att forska i vart jag kan återskapa min dvd-samling i bluray och behöver era tips för att få ett så bra pris som möjligt.

Vart köper ni era bluray och varför?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Ett slags tips i alla fall:

Även om jag har råd så väntar jag med mina blurayplaner i och med de än så länge skyhöga priserna.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

signatur

thank you, come again

Medlem

Amazon.com brukar ha bra priser och har rätt ofta specialerbjudanden (extrapriser, 3 för 2).

En del amerikanska utgåvor kan vara regionskodade och kräver att man har en spelare som klarar region A.

Medlem
Medlem

återskapa sin dvd-samling med blu-ray!? känns inte det extremt waste-of-money? (två exemplar av varje film!?)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

återskapa sin dvd-samling med blu-ray!? känns inte det extremt waste-of-money? (två exemplar av varje film!?)

Att se en film i 1080p gör det till en helt ny film. *fnys*

Blir det inte en massa jidder med skatt och så om man importerar via amazon eller liknande? Man får skaffa en vän i USA som kan skicka filmerna som "gåva"...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Annars kan du ju alltid prova att hyra en och se skillnaden.


signatur

yolo

Medlem

www.cdwow.se kan ha fyndpriser emellanåt. Alltid gratis frakt också - även om du bara köper en film för 29.90. =P

Edit: Fast vid närmare granskning verkar det som att dom inte har BluRay filmer. Eller så är jag blind. 8)


signatur
Medlem
Skrivet av Werzion:

återskapa sin dvd-samling med blu-ray!? känns inte det extremt waste-of-money? (två exemplar av varje film!?)

precis kommer faan inte göra det iallafall :S
det var ju skillnad på VHS och DvD, men nu är det inte så farlig skillnad, imo.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Werzion:

återskapa sin dvd-samling med blu-ray!? känns inte det extremt waste-of-money? (två exemplar av varje film!?)

precis kommer faan inte göra det iallafall :S
det var ju skillnad på VHS och DvD, men nu är det inte så farlig skillnad, imo.

Ser du ingen skillnad på DVD och bluray så har du nog blivit lurad när du köpte tv.

Skrivet av Döbringer:

Annars kan du ju alltid prova att hyra en och se skillnaden.

Jag har en massa bluray redan - jag tycker bara de är så dyra att jag forskar efter billigaste stället... Köpte idag på Siba för 199:-, jag vill att det skall vara billigare. Jag är ju trots allt smålänning.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

DVD är ju så 80-tal ffs


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Medlem

hehe, nä men VHS å DVD är ju cp stor skillnad, DVD å Bluebob är det inte samma skillnad, imo! lixsom man överlever att titta på DVD film, men VHS mår man mest illa.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

hehe, nä men VHS å DVD är ju cp stor skillnad, DVD å Bluebob är det inte samma skillnad, imo! lixsom man överlever att titta på DVD film, men VHS mår man mest illa.

VHS är ju hardcore :(!

Medlem

Betamax is the shit


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

Betamax is the shit

Ja, glöm inte bort minidisc bara!

Cdon.com har ju också blu-rays, men jag vet inte om 250:- är ett bra pris för en blu-ray filmer


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag har fortfarande en LaserDisc ståendes i hyllan. Så jävla hi-tech.


signatur
Medlem
Skrivet av Famest:

VHS är ju hardcore

Lurad!

Skrivet av Werzion:

Betamax is the shit

Lurad!

Skrivet av Greger:

Ja, glöm inte bort minidisc bara!

Lurad!

Skrivet av Gordie:

Jag har fortfarande en LaserDisc ståendes i hyllan. Så jävla hi-tech.

Lurad!

Jag har sett framtiden, dess namn... Bluray.

Och nej, greger... 250:- är inte ett bra pris. Not even close.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Pff, BluRay... dom kan ju inte ens stava ju. Vi kommer aaaldrig behöva mer utrymme än vad som finns på en Laser Disc.


signatur
Medlem

Nä, och 640k borde räcka för alla, och patentverket borde läggas ner eftersom allt redan är uppfunnet.

Välkommen in i ps3-familjen Castor.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Blir det inte en massa jidder med skatt och så om man importerar via amazon eller liknande? Man får skaffa en vän i USA som kan skicka filmerna som "gåva"...

Det beror på hur mycket man beställer för. Så länge man håller sig under 200 kr så är det nästan omöjligt att åka dit. Vid summor över detta beror det på hur mycket tur du har och hur stor kartong de stoppar beställningen i.

Jag brukar åka på tull och moms vid ca var femte beställning men det blir ändå billigare än att handla i Sverige.

Medlem

Här finns det billiga blu-ray filmer. Där köpte jag I am legend, före releasen på bio här i sverige:P


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Jag rekommenderar Planet Earth i bluray! En riktig upplevelse.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av Fille game lover:

Här finns det billiga blu-ray filmer. Där köpte jag I am legend, före releasen på bio här i sverige:P

Eh... blu-ray.com säljer inga filmer, de länkar till amazon.com för att kunna tjäna en liten slant på inköp som sker via länkningen.

Medlem

Webhallen var ju redan länkad, men här är en vettigare vy på saker(om priset spelar nån roll vill säga):

[http://www.webhallen.com/list.php?avd=2&konsol=15&genre=2573&...]

Filmerna är än så länge rätt dyra om man letar efter specifika titlar snarare än 'billig film' dessvärre.

Och ett urval av dvd-samlingen är givet att uppdatera till BD, det är en MARKANT skillnad i kvalitet på dvd och bd

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Blir det inte en massa jidder med skatt och så om man importerar via amazon eller liknande? Man får skaffa en vän i USA som kan skicka filmerna som "gåva"...

Se upp med att vissa Bluray:er är låsta till en viss region. Jag vet inte om man kan få en ps3 att spela upp skivor avsedda för "fel" region.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Inaktiv

Trodde iofs att du var lite nyfiken på att bränna BD.
Det var snarast det jag syftade på.

Jo tittar själv på både DVD och BD och man blir bortskämd med BD.

Upplever att DVD är ute för min del.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Nu lite off topic. Jag vet att det var här någon tipsade mig om ett format som var typ dubbelt så bra som blue ray. Jag behöver bli tipsad igen


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

För billiga blurayfilmer - kika på Axelmusic.com , de har överlag bra priser. Tull- och momsfritt iom att det skickas från olika EU-länder. Är ett kanadensiskt/danskt företag egentligen och deras lager ligger i USA och Kanada, vet inte hur de tar över grejerna till EU faktiskt... Rent skattemässigt alltså.
Skriver ut om det är regionsfritt vilket väldigt mycket fortfarande är.

Skrivet av IceMan:
Skrivet av Werzion:

återskapa sin dvd-samling med blu-ray!? känns inte det extremt waste-of-money? (två exemplar av varje film!?)

precis kommer faan inte göra det iallafall :S
det var ju skillnad på VHS och DvD, men nu är det inte så farlig skillnad, imo.

Mja, det varierar från film till film, är det en bra inspelning från början och en bra överföring till Bluray kan skillnaden vara enorm.
Är det en sämre originalfilm och halvdan konvertering är skillnaden rätt liten.

Skrivet av Margy:
Skrivet av CastorFiber:

Blir det inte en massa jidder med skatt och så om man importerar via amazon eller liknande? Man får skaffa en vän i USA som kan skicka filmerna som "gåva"...

Det beror på hur mycket man beställer för. Så länge man håller sig under 200 kr så är det nästan omöjligt att åka dit. Vid summor över detta beror det på hur mycket tur du har och hur stor kartong de stoppar beställningen i.

Jag brukar åka på tull och moms vid ca var femte beställning men det blir ändå billigare än att handla i Sverige.

Var femte beställning bara?! Vilka affärer beställer du från då, enbart Amazon eller? Trodde tullen/posten var alerta på just Amazons paket.

Medlem
Skrivet av NiXPhoenix:

Var femte beställning bara?! Vilka affärer beställer du från då, enbart Amazon eller? Trodde tullen/posten var alerta på just Amazons paket.

Jag beställer extremt mycket film och musik från utlandet. Mest så blir det film från Hong Kong och musik från säljare på Amazon Marketplace.

På just Blu-ray så finns det ingen som matchar Amazons egna priser på deras Marketplace så alla mina beställningar av amerikanska utgåvor har skett via Amazon.

Jag har ärligt talat inte beställt Blu-ray från dem fem gånger än (3-4 gånger) men jag har inte "åkt dit" än. Var femte gång är en lite mer generell uppskattning som inkluderar CD, DVD, Blu-ray och böcker.

Amazon är lite konstiga då de ibland skickar en (1) CD-skiva i ett paket som rymmer ett stort uppslagsverk och ibland stoppar en normalstor bok i ett paket där den precis får plats.

12
Skriv svar