Resident Evil släpps via PSN

Robot
Medlem
Resident Evil släpps via PSN

Hoppas att dialogerna är med igen.De var helt awsome!
"master of unlocking"


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv

HOLY SH---------- jag och min bror pratade just om detta för ett par dagar sedan när vi diskuterade önskvärda PSX titlar på PSN


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Då undrar då jag... är det remaken som visas i rutan som kom till gamecuben... eller är det orginalet till PSx.. den med nya vyer alltså!?


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av kangas1000:

Då undrar då jag... är det remaken som visas i rutan som kom till gamecuben... eller är det orginalet till PSx.. den med nya vyer alltså!?

Det finns bara ett Resident Evil Directors Cut!
Lite mer nya saker än bara nya vyer i spelet dock.

Medlem

Nej det finns en Directors Cut på PSX versionen med. Jag har ägt dom bägge engång i tiden. Den är som orginalet i princip...mest med lite nya vyer. Kommer inte ihåg om det var några andra ändringar.

Omslaget såg ut så här

http://jogaste.com.br/web/caixa/resident-evil-directors-cut-p...

Den som finns till Gamecup är dock en Remake av orginalet det är riktigt.


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Inaktiv

Fan va snyggt

Medlem

Troligen det bästa survival-horror spelet som släppts.

Medlem

Är det jag som ser i syne eller står det ovan att remake versionen finns på både gamecube OCH pc?!?!?!


signatur

Game long and prosper

nj
Medlem

Angående de olika versionerna av Resident Evil som finns så har Wikipedia en rätt bra sammanfattning av dem.

Anledningen till att nyheten visade gamecube/pc-varianten av Resident Evil var för att vi bara hade den i speldatabasen och Sebastian valde därför att koppla nyheten till det spelet. Nu är dock ett separat spel för Director's Cut-varianten skapad och nyheten är omkopplad till det. Lägger till info och annat om det just nu.

Medlem

Går inte bli skrämd av PS1 versionen längre. Stämingen som fanns när man spelade det på release är borta. Längtar till remaken som finns till gamecube kommer till wii.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Ska ni lägga in PS1 klassiker under kategorin "PSOne Classics" så kan ni gott lägga till Castlevania: Symphony of the Night också, ni har det trots allt i er speldatabas för Xbox 360, seså! Så jag kan lägga in det i min favoritspelslista.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Kanske nåt att köpa till PSPn

Medlem

Jag hade RE Director´s cut till ps one för många år sedan, Originalet är alltid bäst.
Längtar stenhårt på detta.

1
Skriv svar