Volvo: The Game släppt

Medlem

Måste säga att jag blev positivt överaskad.
Visst, det är fult som stryk, men det är ju alla Simbins spel (vilket inte är nån överraskning när man kör på 10 år gammal teknik).
Men körkänslan tycker jag inte det va nått fel på, och då är jag egentligen inbiten LFS driftare. Men det gick allt få upp 240:n på ställ också, även om det krävdes en del att balansera den rätt.
Nu har jag bara kört med tagenterna än då länge, men ska nog testa det med ratt senare med.
Ljudet va det inget fel på heller, bilarna låter som racerbilar ska.
Så själv tycker jag helt klart att spelet duger för att göra reklam med som nu är fallet.
Ni som inte tycker om det behöver ju inte spela då och ni behöver ju heller inte va ledsna över att förlorat pengar.

Edit:
Lite minus dock för att det inte finns nån skademodell.
Även Volvos bilar kan gå sönder, jag lovar.

Medlem

tur detta var gratis ^^ är exakt lika dant som alla andra simbin lir samma grafik motor samma fysik motor samma ljud. fast med en volvo 240 å 850 med i liret ^^

Medlem

Spelet suger fett.Synd att Volvo vill bli förknippad med sån här dynga

Medlem

skitkul juhe!

Medlem

Man kan ju inte förvänta sig ett toppspel som bara innehåller bilar av märket Volvo...
De är och kommer alltid vara skitbilar...

Dock är detta ett Simbin-spel så det måste ju köras iaf


signatur

Mikael Karlsson

Medlem

backa in i depån på göteborgsbanan för att se en liten rolig bugg.

Medlem

Förstår ni hur frustrerande det är att förlora The Game varje gång man uppdaterar FZ?

Inaktiv

Är det bara för mig som menyerna är extremt ***** långsamma. Hinner tröttna på spelet innan det ens startar......

Medlem

man borde köra LFS istället, dags för simbin att gå över till något nytt tycker jag, alltså fortfarande bilspel men kanske komma med något helt nytt, deras senaste spel tycker jag verkar som expansioner till varandra

Medlem

jättekul att köra 240


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Sög!!! TmNationsForever är ett mycket roligare gratis spel!

Medlem

finns volvo 745?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av kikkkasss:

Spelet suger fett.Synd att Volvo vill bli förknippad med sån här dynga

Tur för dig det var gratis då.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Volvo The Game tillhör simulatordelen av bilspel och inte arkad. Vilket innebär att några stänger av när de inser att man inte kan köra full gas hela tiden.
Tycker spelet är välgjort, så länge man inte byter bort förarkameran, i tredjeperson förstörs känslan. Roligt att de tagit med så många olika Volvomodeller.
Ett måste är någon form av analogt styrdon. Piltangenterna tar död på alla bilspel.

Medlem
Skrivet av mikel_83:

Volvo...
De är och kommer alltid vara skitbilar...

Volvo är kvalité. Ja eller VAR iallafall... 940:n var Volvos sista riktigt bra modell. Den är ju inte direkt känd för att vara någon "problembil". Man kan ju verkligen undra varför de inte fortsatte o vidareutveckla den.

Har själv en 940 av -96 års modell som tidigare ägdes av min far. Vad har behövts göras på den bilen? Ingenting förutom den vanliga servicen. 8)

Se bara hur mycket krångel det är på alla nya bilar... usch. :\

Inaktiv

Har FZ invaderats av småkids? Pokemonljud? Nej min vän, racerbilar låter så, det är det plågade ljudet av transmissionsvred du hör. Jämförelse med TMNations? Nog för att båda handlar om att sätta tider på fyra hjul men där slutar liksom likheterna.

Jag tror Simbins spel är lite för svåra för FZ:s yngre publik.

Medlem

Precis som alla Simbins lir så är det coolt som fan, lite fattigt med banor och så äre såklart men det har ju sina skäl ;D.

Tänkte ge mig på att mosa ihop föregående Simbin spel med detta för att få ett enda stort lir med allt innehåll :).


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Jag vart imponerad av spelet, Helt klart bästa gratis spelet ja provat! 240 ftw asså!


signatur

Jag är inte rädd, Jag kan flyga!

Vad kul nu blir alla blöj raggers glada.:P


signatur
Inaktiv

Det finns ju redan något gratis banracingspel, som utvecklats länge och anses väldigt realistiskt. Minns någon vad det heter? Kanske hade varit bättre att utgå ifrån det och bara modellerat Volvobilar med autentiska köregenskaper istället.

Medlem
Skrivet av Supergiraffen:

Det finns ju redan något gratis banracingspel, som utvecklats länge och anses väldigt realistiskt. Minns någon vad det heter? Kanske hade varit bättre att utgå ifrån det och bara modellerat Volvobilar med autentiska köregenskaper istället.

Du kanske syftar på Bmw M3 challange?


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

180-Flatspin med Volvo V70 någon? D:

Medlem

Jag tyckte det var roligt. Tillräckligt mycket realism för att man ska förlora sig i nördiga "timelaps" stunder. Lite trist att det inte fanns någon skademodell dock.

All denna beröm från någon som hellre kör det andra svenska märket...Nej jag pratar inte om Koenigsegg, önskar att jag hade sådana pengar att lägga på en bil.

Medlem

Lika bra som Volvo....................SKRÄP


signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 "Signaturen är nästan stulen"

Medlem

Kör en riktig istället. Värdelöst...


signatur

/Moj Taji

Medlem

Min gamla T5, med chip fr 97 tar fz_barnen. Iaf på rakorna hehe.

Tack för en gratis sim, bra hostat av FZ.SE.

Vet någon om det finns Volvo addon/bil paket till TDU?

Volvo var kvalitet på 90-talet, och ja för ni som just växt upp är det dessa gamla häckar "som byggt upp landet" inklusive SAAB.

12
Skriv svar