Sweeney: Realistisk grafik om 10-15 år
För 10-15 år sedan skulle dagens spelgrafik har upplevts som verklighetstrogen.
Om en lika lång tidsperiod kommer saker givetvis se mycket bättre ut, men vi kommer fortfarande haka upp oss på saker och säga att det är 15 år kvar till verklighetstrogen grafik.
Inte ens hollywood kan ju göra fotorealistiska karaktärer i dagsläget...
Jag tror inte det är alltför långt bort faktist. Iaf om man skall tro AMD och deras Cinema 2.0. De verkar ha löst problemet med, tja det mesta när det gäller snygga animatoinera och verklighetstrogna modeller. http://www.youtube.com/watch?v=x5yVjHaJ0PI
Inte ens hollywood kan ju göra fotorealistiska karaktärer i dagsläget...
Det är ju inte bara spelgrafiken som går framåt utan även sätt att animera etc.
Just saker som animation etc. är sånt som håller hollywood tillbaka. Det är bara att kolla på filmer från några år sen, även de man tyckte såg bra ut då... oftast så kan man se att det gått framåt en hel del.
För 10-15 år sedan skulle dagens spelgrafik har upplevts som verklighetstrogen.
Om en lika lång tidsperiod kommer saker givetvis se mycket bättre ut, men vi kommer fortfarande haka upp oss på saker och säga att det är 15 år kvar till verklighetstrogen grafik.
Inte ens hollywood kan ju göra fotorealistiska karaktärer i dagsläget...
Hollywood är då jävligt nära iaf!
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
jag är ganksa nöjd med grafiken vi har i dag den behövs inte utväklas så snapt som den har gort längre. sattsa på bättre kåntroler och ai så kan vi få riktigt bra spel i en snar framtid.
Stay in school kids.
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Det egentliga problemet, som Sweeney uttrycker det, är att vi inte är i närheten att simulera mänsklig intelligens (jag tänkte skicka Tompa som instegsmodell...), uppträdande eller interaktion sinsemellan. Med sådana saker hjälper inte all datorkraft i världen, vi vet helt enkelt inte hur vi ska simulera ansiktsuttryck, känslor och allt annat som gör oss till homo sapiens, avslutar Epics kodknackare.
Snarare är det så att det inte har funnits något stort intresse av bra AI och mänskliga beteenden i datorspel och därför har det aldrig lagts någon kraft på det. AI syns inte på screenshots helt enkelt, men snygg grafik gör det.
Självklart har han rätt att det inte går att komma nära mänsklig intelligens i spel, men det går att göra bra mycket bättre än vad de har försökt hittills.
Som exempel kan man titta på Empire Total War. Väldigt snyggt, men AI:n lyser med sin frånvaro. Det finns strategispel som är 4-5 år gamla som har bättre AI än ETW.
Svårt att säga men man kan titta på renderade filmer och veta att om 5 år så brukar man normalt sätt nå den nivån rent tekniskt sen tar det 2-3 år innan spelen släpps som har den grafiken.
Tror content creation och skapandet av världar är det största problemet. Krävs mer och mer jobb, inte bara en poly gubbe idag. När man pratar med folk som inte är programmerare och som går nån typ av spelutbildning så saknar de grundläggande saker som man nästan förväntar sig att man måste kunna idag. T.ex. surface modelling etc.
Och interkation/AI mot denna, naturligtvis
Jag vill inte ha foto realistiskt grafik. Usch vilket tråkigt spel det skulle vara egentligen. Satsa mer på story, ai, interaktion med omvärlden och såna saker.
Det kommer bli väldigt skrämmande (men även lite intressant) när vi får se ett Postal i foto realistisk grafik. Sen alla moraltanter som skulle gå i taket då.
Mucha shaka paka