Sweeney: Realistisk grafik om 10-15 år

Robot
Sweeney: Realistisk grafik om 10-15 år
Medlem
Sweeney: Realistisk grafik om 10-15 år

En vis man:D

Medlem

"När Tim Sweeney startade Epic" Epig Megagames"

För 10-15 år sedan skulle dagens spelgrafik har upplevts som verklighetstrogen.
Om en lika lång tidsperiod kommer saker givetvis se mycket bättre ut, men vi kommer fortfarande haka upp oss på saker och säga att det är 15 år kvar till verklighetstrogen grafik.

Inte ens hollywood kan ju göra fotorealistiska karaktärer i dagsläget...

Medlem

jag är ganksa nöjd med grafiken vi har i dag den behövs inte utväklas så snapt som den har gort längre. sattsa på bättre kåntroler och ai så kan vi få riktigt bra spel i en snar framtid.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av morfin91:

jag är ganksa nöjd med grafiken vi har i dag den behövs inte utväklas så snapt som den har gort längre. sattsa på bättre kåntroler och ai så kan vi få riktigt bra spel i en snar framtid.

Stay in school kids.

Medlem
Skrivet av morfin91:

jag är ganksa nöjd med grafiken vi har i dag den behövs inte utväklas så snapt som den har gort längre. sattsa på bättre kåntroler och ai så kan vi få riktigt bra spel i en snar framtid.

wtf?

Medlem

Visst är det trevligt med ett lir som är riktigt vackert, men personligen tycker jag det är skit samma så länge spelet är roligt. Spelkänsla har sjukt mycket högre prio än grafik. Visst kan grafik bidra till känslan men det är ju knappast avgörande.

Medlem

Mjo, spelkänsla slor ju grafik. Men bra grafik OCH ett bra spel är ju aldrig fel.

Medlem

Jag tror inte det är alltför långt bort faktist. Iaf om man skall tro AMD och deras Cinema 2.0. De verkar ha löst problemet med, tja det mesta när det gäller snygga animatoinera och verklighetstrogna modeller. http://www.youtube.com/watch?v=x5yVjHaJ0PI

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Inte ens hollywood kan ju göra fotorealistiska karaktärer i dagsläget...

Det är ju inte bara spelgrafiken som går framåt utan även sätt att animera etc.

Just saker som animation etc. är sånt som håller hollywood tillbaka. Det är bara att kolla på filmer från några år sen, även de man tyckte såg bra ut då... oftast så kan man se att det gått framåt en hel del.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

För 10-15 år sedan skulle dagens spelgrafik har upplevts som verklighetstrogen.
Om en lika lång tidsperiod kommer saker givetvis se mycket bättre ut, men vi kommer fortfarande haka upp oss på saker och säga att det är 15 år kvar till verklighetstrogen grafik.

Inte ens hollywood kan ju göra fotorealistiska karaktärer i dagsläget...

Hollywood är då jävligt nära iaf!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

bah jag tycker att man kunde använda sig av samma grafik som man använde sig av på PS2an fast med bättre upplösning

Medlem
Skrivet av Frisell:
Skrivet av morfin91:

jag är ganksa nöjd med grafiken vi har i dag den behövs inte utväklas så snapt som den har gort längre. sattsa på bättre kåntroler och ai så kan vi få riktigt bra spel i en snar framtid.

Stay in school kids.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Tim Sweeney, bror till Todd Sweeney?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Citat:

Det egentliga problemet, som Sweeney uttrycker det, är att vi inte är i närheten att simulera mänsklig intelligens (jag tänkte skicka Tompa som instegsmodell...), uppträdande eller interaktion sinsemellan. Med sådana saker hjälper inte all datorkraft i världen, vi vet helt enkelt inte hur vi ska simulera ansiktsuttryck, känslor och allt annat som gör oss till homo sapiens, avslutar Epics kodknackare.

Snarare är det så att det inte har funnits något stort intresse av bra AI och mänskliga beteenden i datorspel och därför har det aldrig lagts någon kraft på det. AI syns inte på screenshots helt enkelt, men snygg grafik gör det.

Självklart har han rätt att det inte går att komma nära mänsklig intelligens i spel, men det går att göra bra mycket bättre än vad de har försökt hittills.

Som exempel kan man titta på Empire Total War. Väldigt snyggt, men AI:n lyser med sin frånvaro. Det finns strategispel som är 4-5 år gamla som har bättre AI än ETW.

Inaktiv

Svårt att säga men man kan titta på renderade filmer och veta att om 5 år så brukar man normalt sätt nå den nivån rent tekniskt sen tar det 2-3 år innan spelen släpps som har den grafiken.

Tror content creation och skapandet av världar är det största problemet. Krävs mer och mer jobb, inte bara en poly gubbe idag. När man pratar med folk som inte är programmerare och som går nån typ av spelutbildning så saknar de grundläggande saker som man nästan förväntar sig att man måste kunna idag. T.ex. surface modelling etc.

Och interkation/AI mot denna, naturligtvis

Medlem

Jag vill inte ha foto realistiskt grafik. Usch vilket tråkigt spel det skulle vara egentligen. Satsa mer på story, ai, interaktion med omvärlden och såna saker.

Det kommer bli väldigt skrämmande (men även lite intressant) när vi får se ett Postal i foto realistisk grafik. Sen alla moraltanter som skulle gå i taket då.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

10-15 år...Då har jag nog tappat dom återstående procenten av mitt sug för datorspel tyvärr :). Den har gått ner avsevärt dom senaste 10 åren och bättre blir det inte hehe.

Ah well. Nästa generation får väl mycket mer nöje än jag.

1
Skriv svar