Fler enheter till Empire: Total War

Robot
Medlem
Fler enheter till Empire: Total War

Naaaaaajs

Medlem

Fasen va trevligt.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

"...ofta var utrustade med pistol och sabel."
Är detta information eller egen kommentar av nyhetsförfattaren?


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Trevligt, tror ni det kommer i en patch eller som dlc?

Medlem
Skrivet av gamer_:

Trevligt, tror ni det kommer i en patch eller som dlc?

"These units are indeed free and will be released shortly via Steam as a thank you to all our players."


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Inaktiv
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Shimo:

"...ofta var utrustade med pistol och sabel."
Är detta information eller egen kommentar av nyhetsförfattaren?

Information från Wikipedia.


signatur
Medlem

Lite tråkigt att de bara ändrar statsen på enheterna. Det är ju fortfarande samma enheter... Helt nya hade varit mer spännande. imho


signatur
Medlem

jag hade hellre sett att dom hade fixat alla bugar, balansen mellan enheterna osv innan dom började lägga till nya enheter.

och föresten, fyller inte hakkapelita samma funktion som hussarer gör för dom andra faktionerna?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

Kanske spelar om dom bugfixar att kanoner gör att npc bara backar.

Fast kanske inte då interfacet där man bygger byggnader gjorts om bara för att spelet skulle verka nytt, ändringen fyller inte nån funktion mer än det.

Borde vart större demo, Rainbow Six och UT demona kunde man spela i månader fanns även demo klaner.

Brukade älska Total War men sett igenom vilken B produktion det är, fyfan vilket skitspel.

Inaktiv

seriöst kunde dom inte hitta någon mer aktuell enhet än husarer

Inaktiv

Kan hålla med om det. Ett annan sak jag blev arg över, att när jag laddade ner en mod som låste upp dem flesta factions, så fanns hakkepitila (stavning?) på danmarks och norge sida också! (Och nej, moddaren hade inte fixat med enheter)

Medlem

var är mina karoliner ...

Medlem

JAAA EN NY ENHET!!!! FY FAN VAD BRA!!!!!!1111one

Snabba grabbar de där på CA.

Men seriöst, det är en värdig nyhet först då de lägger till 100 nya enheter och fixar alla buggar.

Medlem

Tja, det hade kanske kunnat vara lite fler nya enheter men jag blir glad över vad jag får. Kan ju hoppas att de fixar lite buggar också på samma gång. Att missilkavalleri inte laddar om, är till exempel väldigt irriterande, för att inte säga förödande för taktiken. Hade gärna sett någon sorts mätare där man kunde se hur många soldater som är färdigladdade, samt möjligheten att säga åt soldaterna att inte skjuta fören alla har laddat färdigt.

Medlem

Vart väldigt tyst om det här spelet sen releasen....var det nått att hänga i granen?

Medlem
Skrivet av Exim:

var är mina karoliner ...

exakt, hade hellre sett dom än de föräldrade Hakkapelita. dom användes ju på 1600-talet!


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv
Skrivet av Thumba:
Skrivet av Exim:

var är mina karoliner ...

exakt, hade hellre sett dom än de föräldrade Hakkapelita. dom användes ju på 1600-talet!

Det här har varit på tapeten förrut.
Karoliner finns redan med i spelet.

Karolin=Benämning på svensk soldat som stred under Karl XI eller XII

Karoliner var alltså ingen "elitstyrka" eller något i den stilen; det var helt enkelt namnet på Karls soldater.

Medlem
Skrivet av toli:
Skrivet av Thumba:
Skrivet av Exim:

var är mina karoliner ...

exakt, hade hellre sett dom än de föräldrade Hakkapelita. dom användes ju på 1600-talet!

Det här har varit på tapeten förrut.
Karoliner finns redan med i spelet.

Karolin=Benämning på svensk soldat som stred under Karl XI eller XII

Karoliner var alltså ingen "elitstyrka" eller något i den stilen; det var helt enkelt namnet på Karls soldater.

mja du har delvis rätt. karoliner var definitivt stommen i den svenska armen under karl XI och XII och alltså inga livakter eller något sådant.
Dock var de väldigt mycket fruktade på sin tid och hade en unik stridsstil. De stred hellre i närstrid och om de var undermannade 1-2 eller 1-3 var inget problem när de stormade fram.

Medlem

Den största skillnaden var att samtliga karoliner var beväpnade med värja, vilket verkligen inte hörde till standarden i övriga arméer, vilket gav dem ett klart övertag i närstrid. Den svenska armén var även extremt offensiv, hade fruktad disciplin och sökte alltid närstrid för att snabbt få fienden på flykt.

Men nej då, vi får generiskt, standardiserat pissinfanteri istället, som hör till den europeiska botten i spelet.

Jag köpte spelet när det kom, men har inte rört det på väldigt, väldigt länge nu.

Medlem

Jag bryr mig faktiskt inte om vi har rätt vapen eller exakt rätt enhet namn, det jag däremot vill ha är KORREKTA UNIFORMER!

Inaktiv

Karolinernas taktik skiljer sig faktiskt så mycket att dom är värda att vitaliseras rätt i alle fall, men icke det. Nu varade karolinska övermakten en kortare period 1700-1718 men spelet börjar 1700 och då ska det för sjutton göra enheten rättvis. Just nu är svenska line infantry nr 4 på "best stats list" i ETW. Tja det duger men jag tycker att dom kan dra ner på skjut prestandan och ge mer stats i melee.

Den största besvikelsen i ETW är just dom klonade armerna samt dom extremt dåliga fort battles.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

På tok för klen uppdatering, men jag tror på moddarna. Redan nu finns två riktigt bra, Darth Mod Empire och Imperial Splendour.

Att kalla Empire för skräp är att vara ute och cykla men att det inte blev så bra som man hade hoppats på absolut.


signatur

Gamer since day one!

Skrivet av hyperkossan:
Skrivet av toli:
Skrivet av Thumba:
Skrivet av Exim:

var är mina karoliner ...

exakt, hade hellre sett dom än de föräldrade Hakkapelita. dom användes ju på 1600-talet!

Det här har varit på tapeten förrut.
Karoliner finns redan med i spelet.

Karolin=Benämning på svensk soldat som stred under Karl XI eller XII

Karoliner var alltså ingen "elitstyrka" eller något i den stilen; det var helt enkelt namnet på Karls soldater.

mja du har delvis rätt. karoliner var definitivt stommen i den svenska armen under karl XI och XII och alltså inga livakter eller något sådant.
Dock var de väldigt mycket fruktade på sin tid och hade en unik stridsstil. De stred hellre i närstrid och om de var undermannade 1-2 eller 1-3 var inget problem när de stormade fram.

mmm min patriot känsla glöder när jag tänker på dessa modiga karlar.

Jag ska se om jag inte kan moda spelet så man kan ha Karoliner med. Dock har jag hört ETW ska vara svårare att modda. Hmm blir nåt att titta på iallafall.:)


signatur
Inaktiv

Dom borde ju i alla fall kunna döpa om vårat line infantery till typ Carolajnz och ge dom +1-2 extra i melee attack och charge.

Medlem
Skrivet av Crackwhore:

Dom borde ju i alla fall kunna döpa om vårat line infantery till typ Carolajnz och ge dom +1-2 extra i melee attack och charge.

Det röstar jag för också. Lite moralbonus skulle nog inte skada heller


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

ro
Medlem

Näe, blir inget ETW för mig än på några månader. Det är ju lika hopplöst buggigt som M2TW var. Kört igenom det några gånger och njae, nej.
Börjar helt klart tappa sugen när de bara släpper undermåliga produkter vid release. Själv spelar jag M2TW modden Third Age istället..

Medlem
Skrivet av omgponies:

Jag bryr mig faktiskt inte om vi har rätt vapen eller exakt rätt enhet namn, det jag däremot vill ha är KORREKTA UNIFORMER!

Då är vi två.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv

Oj då, vart tog all hype vägen? Fast det är sant, det är bäst att spara på krutet till nästa TW-titel som redan är i produktion och stjäl resurser från de buggfixar som tidigare titlar och E:TW så desperat behöver.

12
Skriv svar