Vad saknas i dagens konsoler?

Inaktiv
Vad saknas i dagens konsoler?

Ps3, Xbox360 & Wii är dagens konsoler och kommer att vara det de närmsta 5-8 åren.

Vilka funktioner saknas i dessa konsoler? Det verkar som att de flesta vill ha något nyskapande i både spel och maskiner, men vad?

Utökade simulatorfunktioner hade varit att önska tycker jag. Vet inte riktigt hur detta skulle fungera, men jag skulle önskat att man kunde öka spelupplevelsen i bilspel/flygspel. Spelen idag är ju så bra, men att sitta med en kontroll som vibrerar litegrann när man kraschar in i vägen gör det inte realistiskt. En hjälm av nåt slag skulle kanske kunna fixa det?

Hur vill ni ha nästa konsol? Vill ni ha röststyrda spel, mer fysisk interaktivitet eller har ni andra idéer?

Medlem

Det enda jag kommer på för tillfället som dagens konsoller saknar är massvis med bra Co-op spel


signatur

Rawr

Medlem

En bättre fråga hade varit: "Vad vill du ha i framtidens konsoller" Jag menar, eftersom de är bättre idag än någonsin tidigare.

Jag skulle gärna se ett bättre stöd för att bygga ihop konsollen med datorn, stöd för fler format, mer periferiutrustning avsedd för PC borde funka bättre.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Röststyrda menyer!?
Tangentbord och mus (eller någon annan förbättrad kontroll)

Bli mer och mer en mediaspelare än bara spelkonsol (vilket dom verkar vara på god på väg mot)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

En bättre fråga hade varit: "Vad vill du ha i framtidens konsoller" Jag menar, eftersom de är bättre idag än någonsin tidigare.

Jag skulle gärna se ett bättre stöd för att bygga ihop konsollen med datorn, stöd för fler format, mer periferiutrustning avsedd för PC borde funka bättre.

Det är egentligen det jag menar. Det som saknas i dagens konsol som borde finnas med i nästa, oavsett märke.

Det hade ju varit lite coolt om det kom tillbehör där man styrde med munnen, inte nödvändigtvis rösten. Kanske ett spel som Guitarhero fast med flöjt, trumpet eller annat blåsinstrument?

Ett spel som baseras på Apocalypto, där man måste klara sig igenom en nivå genom att döda fiender med blåsrör?

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag skulle gärna se ett bättre stöd för att bygga ihop konsollen med datorn, stöd för fler format, mer periferiutrustning avsedd för PC borde funka bättre.

What he said.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

En väl fungerande röst-styrning hade varit coolt. ska bli kul att se hur bra det fungerar när endwar släpps! kanske man äntligen får njuta ett bra RTS på konsoll?

Inaktiv

Hade varit coolt med en "extrafunktion" i de kommande spelen att texten man skriver läses upp. Detta fungerar ju inte helt felfritt, men ifall det utvecklades så att man kunde välja mellan t.ex 25 olika röster på engelska så hade det varit coolt.

T.ex om man lirar Xbox Live, och har en röst förinställd så används denna rösten när man chattar i samtliga spel. Hade varit lite coolt med ett open-source-projekt som detta, där det efter några år kanske finns 100-5000 olika röster med olika dialekter att välja bland. Detta gör att det inte längre bara är nicknamet som gör en unik, utan rösten

Kanske en dum idé, men det hade varit rätt tufft

Medlem

haha... jag har tillbringat nästan en hel eftermiddag åt att skratta åt rösten som finns i opera. inte så kul på engelska, men desto bättre när man försöker få den att läsa upp svenska... lite som svenska för nybörjare från hip-hip...

Medlem

Röststyrning är i sitt senaste utförande fortfarande dåligt - det kan bli bra men då krävs att man jobbar med inlärningen och korregerar ordentligt varje gång det blir fel...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Röststyrning är i sitt senaste utförande fortfarande dåligt - det kan bli bra men då krävs att man jobbar med inlärningen och korregerar ordentligt varje gång det blir fel...

http://www.fz.se/artiklar/20080528/tom-clancys-endwar/ -

Citat:

De Plater berättar att de har uppnått 93-94% igenkänningsgrad på röstkommandona

Så mycket mer avancerade ord eller kombinationer än vad det spelet kommer kräva behövs ju inte.

http://www.youtube.com/watch?v=Go55jBKaj80 - Gameplay


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Om konsolerna ska hålla jämna steg med datorn i 5-8 år till så skulle de behöva bättre prestanda. En dator för ca 6000kr ger samma eller bättre prestanda.

Annars skulle mer dator/konsol synergi med multimedia och spel vara önskat. Att kunna visa konsolens bild som ett fönster i Windows skulle vara en bra funktion.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Jag vill se konsollsupport för mods. Det lär vara en administrativ mardröm men det skulle vara najs och det skulle garanterat förlänga livet på spel.


signatur
Medlem

Behåll enkelheten, men möjliggör avancerade saker för de insatta.

Sen en liten flummig ide. Jag satt och spelade GTA 4 och höll på att stiga med min helikopter i regn och rusk när en kall vind svepte in genom mitt fönster. Kombinationen stigande helikopter och kalla/varma vindar gav 3 sekunders total inlevelse! Så en stor fläkt och element vill jag ska följa med i framtidens konsoler


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

De kan ta med porr!!:heart:

(skämt)


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Mindre pröjsa för tillägg, gratis är gott.
Jag anser annars att mindre är mer. Alldeles för många finesser irriterar mig snarare.

Men då är samtidigt min åsikt att SNES fortfarande är den ultimata konsolen.

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Behåll enkelheten, men möjliggör avancerade saker för de insatta.

Sen en liten flummig ide. Jag satt och spelade GTA 4 och höll på att stiga med min helikopter i regn och rusk när en kall vind svepte in genom mitt fönster. Kombinationen stigande helikopter och kalla/varma vindar gav 3 sekunders total inlevelse! Så en stor fläkt och element vill jag ska följa med i framtidens konsoler

Finns det inte ett mystiskt högtalarpaket till PC som har fläkt? Har för mig det är Philips hehe. Högtalarna lyser också. Alltsammas syncar med spelet du spelar - röd lampa i spelet, röd lampa på ditt skrivbord. Gasa fort genom stan - fläkt blåser i nyllet.

Cool ide men jag läste nånstans att det inte var så många spelmakare som hoppade på och byggde in support.


signatur
Medlem

Bättre stöd för streaming av media från PC, dvs stöd för alla kända formaten så som divx/xvid (+srt,sub), mp3, FLAC m.fl.

Allt som XBMC har men baka in det direkt i konsollen när man köper denna.


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Inaktiv

Min "dröm" är om alla konsoler skulle slå ihop sig, då kunde vi få slut på det eviga tjatet om "Wii,Ps3,Xbox360 vilket är bäst?????"
Fz skulle kanske då kunna få en trevligare miljö i sådana situationer :up::D

Inaktiv

^Ja varför kan inte alla bara kramas istället för att kriga?
Vad jag skulle viljat se i framtiden är Virtual Reality i hemmen. SWEET!


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

1
Skriv svar