Metallica - Death Magnetic [Hela albumet uppe!]

Medlem
Metallica - Death Magnetic [Hela albumet uppe!]

Halloj,

Så vad tycker ni om låtarna som har släppts hittills? Är Metallica lika bra som förut? Vad tycker ni?

Det nya albumet Death Magnetic släpps den 12 september.

Låtarna som har släppts hittills är:

- The Day That Never Comes
|_ Musikvideo
- Cyanide
|_ Bättre kvalitet
- My Apocalypse
- Broken, Beat & Scarred
- The End of The Line
- Unforgiven III
- Suicide and Redemption
- The Judas Kiss
- That Was Just Your Life
- All Nightmare Long


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag tappade lusten att lyssna på Metallica efter "Metallica".

Av dina tre länkar måste jag säga att My Apocalypse öppnade mina öron för dom igen. Dock var dom två första av den där country/soft-dyngan dom smittades av på Load-skivan.

Nej! Fler låtar av My Apocalypsestuket och jag köper:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Nää, Metallica är inte vad dom har varit. För lite gitarrer, för lite komplexitet, för mycket Lars Ulrich har glömt hur man spelar trummor...


signatur

yolo

Medlem

låter jävligt lovande! ;P


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Medlem

Pallade inte lyssna igenom en enda låt (jaja jag vet. Tänker ge dem en chans till). De var bara inte särskilt medryckande och spannen trummissen bankar på låter inget vidare
Metallicasoundet som jag gillar finns där på några ställen men jag får nog vänta och se om de övriga spåren ger mer och är bättre.

Medlem

Blir man ut-buuad om man tyckte some kind of monster riffet var tungt?

Medlem

The day that never comes var ganska soft
Enter the sandman är deras bästa låt enligt mig


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

The day that never comes var ganska soft
Enter the sandman är deras bästa låt enligt mig

nej min käre vän!
http://www.youtube.com/watch?v=-j39ABZyzek
One är deras bästa låt


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Mina favoriter är helt klart:

- The Unforgiven
- Fade to Black
- Master of Puppets


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Låter helt okej, inget nytt st.skit alla fall även om dom aldrig kommer låta som förr så är detta mycket lovande.

Medlem

signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

My Apocalypse var den bästa av dom 3.
Vill dock ha fler låtar som Ride the Lighting och Blackened.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Gillade alla låtarna från nya plattan.

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Crawller:

The day that never comes var ganska soft
Enter the sandman är deras bästa låt enligt mig

nej min käre vän!
http://www.youtube.com/watch?v=-j39ABZyzek
One är deras bästa låt

Tycker också one är deras bästa låt men jag kan ju inte säga att jag är über metallica fan!

Medlem
Skrivet av Döbringer:

...Lars Ulrich har glömt hur man spelar trummor...

haha sant


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Bästa Metallica låtarna är ju dessa:

Fade to Black,
...And Justice for All,
Disposable Heroes.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:

Varför inser folk inte sina begränsningar?

Det får mig att tänka på ordspråket:

"Det är bättre att vara tyst och se dum ut än att öppna munnen och undanröja alla tvivel"


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Nice


signatur

You can't win the game...

Medlem

Creeping Death, Blackened, Leper Messiah & Harvester of Sorrow annars får det vara.

Inaktiv

Låten "The Day That Never Comes" är ok i ca 4min....dom resterande 4min är fan det sämsta jag hört. Helt meningslöst riffande ála jag-står-på-ungdomsgården-och-har-precis-köpt-en-dist-pedal-och-vill-klämma-in-alla-skitriff-i-samma-låt.
+ att Lars kan vara en av världens sämsta trummis, helt oinspirerat trumspel. Dom andra låtarna är väl ok....men fortfarande helt onödigt att ens släppa, då det är ganska intetsägande. Dom skulle ha lagt av för många år sedan, nu är det ju bara pinsamt.

Medlem

Nja, tycker inte det håller :S


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av DeamoniC:

Låten "The Day That Never Comes" är ok i ca 4min....dom resterande 4min är fan det sämsta jag hört. Helt meningslöst riffande ála jag-står-på-ungdomsgården-och-har-precis-köpt-en-dist-pedal-och-vill-klämma-in-alla-skitriff-i-samma-låt.
+ att Lars kan vara en av världens sämsta trummis, helt oinspirerat trumspel. Dom andra låtarna är väl ok....men fortfarande helt onödigt att ens släppa, då det är ganska intetsägande. Dom skulle ha lagt av för många år sedan, nu är det ju bara pinsamt.

Wow, känner mig ensam om att tycka att dem fortfarande håller måttet.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

du är inte ensam ;P Jag har alltid gillat Metallica ända sedan jag köpte "Ride the lightning" skivan. Blev dock grymt besviken på St.Anger plattan, har försökt lyssna på den flera gånger men....den är skit. De här nya låtarna ger mig dock hopp om ett nytt album man kan spela livet ur


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Medlem

Jao, håller med om att St.Anger inte blev så lyckat.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

tycker den nya låten "The day that never comes" påminner lite om gamla skivorna. Lugnt till en början sen rockas det på, lugnar ner sig o.s.v

Helrätt i min bok.


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Medlem

Oj visste bara att de släppt The Day That Never Comes så man kunde lyssna på. Den är rätt nice iallafall.. Gillar solot men resten är det lite mjäää över.

Metallica var metallica tills St.Anger kom ut, nu ger det dock lite förhoppningar.

Ska ta och lyssna på de andra låtarna nu.

Edit: My Apocalypse var sådär, solot var det enda som fick blodet att rusa. Cyanide skulle dom slängt i papperskorgen.

Medlem

Nej, det här var inget vidare. Trummorna i My Apocalypse förstörde låten för mig, annars fanns det ju lite Metallica i den.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Har lagt till den nya "The Day That Never Comes"- musikvideon i första inlägget.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

omfg, musikvideon rockade fett ;P

M E T A L L I C A ! ! !


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

12
Skriv svar