Battlestations: Pacific

Robot
Battlestations: Pacific

Om du vill kriga ordentligt är Battlestations: Pacific ett spel att hålla ögonen på. Precis som i föregångaren kontrollerar du varenda enhet och den här gången finns fler att leka med. Frågan är om Eidos lyckas leverera någonting nytt.


Medlem
Testat - Battlestations: Pacific

Realistisk var ett av dina ord på +sidan.
Menar du att spelljuden, fordonen och alla annan historik var realistiska, eller är det som jag hoppas, att flygningen är mera år det realistiska hållet?

Medlem

Har precis installerat spelet. Ska bli intressant att se va de har knåpat ihop.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Skrivet av hansen:

Realistisk var ett av dina ord på +sidan.
Menar du att spelljuden, fordonen och alla annan historik var realistiska, eller är det som jag hoppas, att flygningen är mera år det realistiska hållet?

Alternativ två kan du nog glömma tyvärr. Vill man ha realistisk andravärldskrigs-flygning så är nog IL-2 Sturmovik fortfarande det närmaste man kan komma.

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av hansen:

Realistisk var ett av dina ord på +sidan.
Menar du att spelljuden, fordonen och alla annan historik var realistiska, eller är det som jag hoppas, att flygningen är mera år det realistiska hållet?

Alternativ två kan du nog glömma tyvärr. Vill man ha realistisk andravärldskrigs-flygning så är nog IL-2 Sturmovik fortfarande det närmaste man kan komma.

Attans :/

Medlem

Demo finnes. Testa själv


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Medlem

Tycker spelet är betydligt bättre än 1an så en 4a är liret helt klart värt. Känslan är helt klart arkad men som multiplayer är detta spel riktigt bra speciellt island capture.. kan pågå i timmar

Men det tar ett tag att komma igång man är ofta jäkligt förvirrad av deras battlemap, syns att den är tänkt att fungera bäst på en xbox 360 så om man har pc versionen så är en 360 gamepad att rekommendera.

Inaktiv

Håller med recensenten, det är något som saknas. Det är lite för lätt att flyga och skjuta, känns lite som ett arkadflygspel i 3d. Det är inte ens svårt att svänga om eller göra en loop för att komma bakom en fiende, man väntar bara på att svängen ska ta slut.

Medlem

Vad jag menade med realistisk var mer att tidsandan finns där, men det är inte ett realistiskt spel vad det gäller känslan att flyga. Det är precis som någon annan sade, mycket mer arkad än simulator. Trots det är det ganska trevligt att flyga omkring, så är man nöjd med det så kan Pacific räcka ett bra tag. Vill man, som jag, ha lite mer så blir inte betyget mer än en 3:a.

Medlem

Verkar helt okej, ettan var var bra

Medlem

Jag brukar vara för realism, men detta spelet är mer som att titta på en krigsfilm där du själv kan dra i spakrna lite. Därför tycker jag det är bra .


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Inaktiv

att det är strategi är dåligt. man vill flyga, inte säga vart flygplan ska gå. de ger inte tid för att flyga sj!


signatur

OG GANGSTA PARTY

Medlem

Bara jag som har problem att ordra alla plan att attackera? Man får ju bara med sig fjuttiga 2-3 som följer efter dig (som man tom är ovetandes vad de sysslar med hälften av tiden)

Ett av många störande saker jag stött på, fast det kan ju vara en mänsklig faktor.

1
Skriv svar