Förmiddagsfolk - Vad jobbar ni med?

Inaktiv
Förmiddagsfolk - Vad jobbar ni med?

Tjena.

Tänkte att det kanske finns andra som jag som sitter på FZ-forumet på arbetstid.

Det hade varit lite intressant att läsa vad ni andra jobbar med eller pysslar med.

Själv så jobbar jag som "helpdesk". Jag arbetar alltså på IT-avdelningen och mina uppgifter är att lösa problem som uppstår med Citrix, SAP, As400, Lotus Notes, Rs3-servrar, RSA-auktorisation m.m.

Det kan låta avancerat för den som inte hört talas om programmen innan, men det går fort att lära sig

Vad jobbar DU med?

Fritidsforskare och skolelever får också skriva, skriv i så fall vad ni lägger mesta tiden på.

Medlem

Godsmottagare hos Ericsson AB, tar emot gods(duuh) m.m.

Men mest så surfar man ju.

Inaktiv

Nice, vad är för gods du tar emot? Varor för tillverkning eller är det mer post och paket?

Medlem

Driver eget företag, är någonstans mellan Jobbar och Arbetslös hehe


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Folk som har tid att surfa på sitt jobb under arbets tid, har inget riktigt jobb :>

Jag är själv industriarbatare. Bygger påbyggnads skåp på framför allt småbilar, men även storskåp+div projekt.
jobbat med detta i 2.5år.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Går på en teknisk linje och har en skollaptop. Så både under lektioner och på raster så finns det gott om utrymme för surfning


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Går Handels och Administration på gymnasiet. Typ inte särskilt mkt tillgång till datorer.
Finns rätt så många i biblioteket som jag kan använda dock.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av IceMan:

Folk som har tid att surfa på sitt jobb under arbets tid, har inget riktigt jobb :>

Jag är själv industriarbatare. Bygger påbyggnads skåp på framför allt småbilar, men även storskåp+div projekt.
jobbat med detta i 2.5år.

bs


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

QRT
Medlem
Skrivet av Werzion:

Driver eget företag, är någonstans mellan Jobbar och Arbetslös hehe

Nice. Vad är det för företag?

Inaktiv

Maskinoperatör, 4-skift. Maskinerna och ordersystemet styrs delvis av PCs, dessa finns det internet på. Är mest maskinerna som jobbar vilket ger mig en del dötid som ses mellan fingrarna.

Medlem

Journalist. Nu är det helgjobb och fz.

Medlem

Ingen option för föräldraledig.

Medlem

Studerar på gymnasiet.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Studerar på gymnasiet.

Samma här.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

1
Skriv svar