Operation Flashpoint 2 plåtat

Robot
Operation Flashpoint 2 plåtat

Fanns inte så mycket för en hobbyanalytiker att studera i bilderna men jag märkte iaf att det står "RELOADING" i HUD:en när man laddar om. Jag är vinrare

Medlem

Får hoppas att det här spelet blir bra, arma 2 ser snyggare ut men jag är inte så förtjust i miljöerna i det spelet.


signatur

cags

Medlem

hoppas verkligen att det där filmgrynet går att stänga av... förstör ju hela upplevelsen.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem
Skrivet av roob:

hoppas verkligen att det där filmgrynet går att stänga av... förstör ju hela upplevelsen.

experten har talat, bäst du inte köper spelet nu.

Medlem

ser helt underbart ut. hoppas det blir bra bara!

Inaktiv

Härligt! kan inte vänta tills jag och polarna spelar

Medlem

YEAH BABY AHHHH YEAH OHHH HARDER!! YES!

Medlem

Bra skit, bra skit !

Medlem

om jag ska vara ärlig så tycker jag de ja sett hitils är förfärligt. ser på tok för lågupplöst ut och grått och för mkt "filmgryn" men man får aldrig veta förens man testat blir ett köpa om de släpps snart ! knack knack arma 2 ! runt hörnet nu!

Medlem

Tycker det ser skitnajs ut.
Grafiken i realistiska shooters är faktiskt mycket viktig. Inte nödvändigtvis kvalitén, men helt enkelt hur bra skaparna lyckas forma miljöerna så att man kan använda 'logiska' taktiker. T.ex. att forma miljöernas färgsättning och rörelse (buskar och träd som rör sig efter vind etc.) så att man kan använda sitt kamouflage på ett vettigt sätt.

Många shooters, tycker jag, lider av att man kan se fienden på långa avstånd, trots att denne ligger helt still p.g.a. kontraster i färg, form och upplösning.

"Camping" säger vissa. "Taktik" säger jag.
Allt beror på hur skaparen motiverar till handling.
Project Reality till BF2 funkar bra. Man kan spela hela rundor utan att skjuta mer än 2 pers, och ändå göra en stor insats för laget.

Det jag vill säga är att kampen mellan ArmA2 och OpFp2 inte är över förrens vi sett gameplay.

Dessutom hoppashoppashoppas jag att de lyckas göra så det inte känns som om man rör sig i gröt denna gången
Det ska gå att göra snabba tempo-byten, slänga sig på marken och rusa runt hörn. Sådant tränade soldater faktiskt kan göra IRL


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Det här ser bra ut men jag hoppas att min dator pallar det.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Ser väldigt frestande ut


signatur

Game long and prosper

Medlem

Är man en gamer som jag själv är både OF2 och ArmA2 ett självklart köp.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Shimo:

Tycker det ser skitnajs ut.
Grafiken i realistiska shooters är faktiskt mycket viktig. Inte nödvändigtvis kvalitén, men helt enkelt hur bra skaparna lyckas forma miljöerna så att man kan använda 'logiska' taktiker. T.ex. att forma miljöernas färgsättning och rörelse (buskar och träd som rör sig efter vind etc.) så att man kan använda sitt kamouflage på ett vettigt sätt.

Många shooters, tycker jag, lider av att man kan se fienden på långa avstånd, trots att denne ligger helt still p.g.a. kontraster i färg, form och upplösning.

"Camping" säger vissa. "Taktik" säger jag.
Allt beror på hur skaparen motiverar till handling.
Project Reality till BF2 funkar bra. Man kan spela hela rundor utan att skjuta mer än 2 pers, och ändå göra en stor insats för laget.

Det jag vill säga är att kampen mellan ArmA2 och OpFp2 inte är över förrens vi sett gameplay.

Dessutom hoppashoppashoppas jag att de lyckas göra så det inte känns som om man rör sig i gröt denna gången
Det ska gå att göra snabba tempo-byten, slänga sig på marken och rusa runt hörn. Sådant tränade soldater faktiskt kan göra IRL

Förlåt, jag vill inte vara petig. Men varför i herrans namn förkortar du Operation Flashpoint 2 som OpFp2?

Du tog "Op" för de första bokstäverna i första ordet, samt "fp"... ehh.... ja.. två random bokstäver i andra ordet.

För info. Ta första bokstaven i varje ord samt siffran i slutet, så har du en fullgod förkortning. Det vill säga: OF2 ... och inget annat.

p.s Bli inte sur nu.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Har inte provat på nått Arma alls och gamla OF spelade jag aldrig eftersom jag var insatt... i BF tror jag? Aja men det här ser definitivt intressant ut och kanske införskaffas när det väl kommer.

Medlem
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av Shimo:

Tycker det ser skitnajs ut.
Grafiken i realistiska shooters är faktiskt mycket viktig. Inte nödvändigtvis kvalitén, men helt enkelt hur bra skaparna lyckas forma miljöerna så att man kan använda 'logiska' taktiker. T.ex. att forma miljöernas färgsättning och rörelse (buskar och träd som rör sig efter vind etc.) så att man kan använda sitt kamouflage på ett vettigt sätt.

Många shooters, tycker jag, lider av att man kan se fienden på långa avstånd, trots att denne ligger helt still p.g.a. kontraster i färg, form och upplösning.

"Camping" säger vissa. "Taktik" säger jag.
Allt beror på hur skaparen motiverar till handling.
Project Reality till BF2 funkar bra. Man kan spela hela rundor utan att skjuta mer än 2 pers, och ändå göra en stor insats för laget.

Det jag vill säga är att kampen mellan ArmA2 och OpFp2 inte är över förrens vi sett gameplay.

Dessutom hoppashoppashoppas jag att de lyckas göra så det inte känns som om man rör sig i gröt denna gången
Det ska gå att göra snabba tempo-byten, slänga sig på marken och rusa runt hörn. Sådant tränade soldater faktiskt kan göra IRL

Förlåt, jag vill inte vara petig. Men varför i herrans namn förkortar du Operation Flashpoint 2 som OpFp2?

Du tog "Op" för de första bokstäverna i första ordet, samt "fp"... ehh.... ja.. två random bokstäver i andra ordet.

För info. Ta första bokstaven i varje ord samt siffran i slutet, så har du en fullgod förkortning. Det vill säga: OF2 ... och inget annat.

p.s Bli inte sur nu.

Kan vara för att Operation för kortas vanligtvis "Op" och Flashpoint som är två ord i ett blir "Fp

Tror det blir för konsolifierat(!?) det här spelet=/


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv
Skrivet av Deathwisher:

Är man en gamer som jag själv är både OF2 och ArmA2 ett självklart köp.

Och är man en fattig gamer som mig så krävs det ett bra demo innan jag väljer vad jag ska köpa, fallit för hype så många gånger att det är sjukt men nu är det slut med det hoppas jag.

Medlem

Får lite COD 4 vibbar...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av Shimo:

Tycker det ser skitnajs ut.
Grafiken i realistiska shooters är faktiskt mycket viktig. Inte nödvändigtvis kvalitén, men helt enkelt hur bra skaparna lyckas forma miljöerna så att man kan använda 'logiska' taktiker. T.ex. att forma miljöernas färgsättning och rörelse (buskar och träd som rör sig efter vind etc.) så att man kan använda sitt kamouflage på ett vettigt sätt.

Många shooters, tycker jag, lider av att man kan se fienden på långa avstånd, trots att denne ligger helt still p.g.a. kontraster i färg, form och upplösning.

"Camping" säger vissa. "Taktik" säger jag.
Allt beror på hur skaparen motiverar till handling.
Project Reality till BF2 funkar bra. Man kan spela hela rundor utan att skjuta mer än 2 pers, och ändå göra en stor insats för laget.

Det jag vill säga är att kampen mellan ArmA2 och OpFp2 inte är över förrens vi sett gameplay.

Dessutom hoppashoppashoppas jag att de lyckas göra så det inte känns som om man rör sig i gröt denna gången
Det ska gå att göra snabba tempo-byten, slänga sig på marken och rusa runt hörn. Sådant tränade soldater faktiskt kan göra IRL

Förlåt, jag vill inte vara petig. Men varför i herrans namn förkortar du Operation Flashpoint 2 som OpFp2?

Du tog "Op" för de första bokstäverna i första ordet, samt "fp"... ehh.... ja.. två random bokstäver i andra ordet.

För info. Ta första bokstaven i varje ord samt siffran i slutet, så har du en fullgod förkortning. Det vill säga: OF2 ... och inget annat.

p.s Bli inte sur nu.

... kanske rätt det du säger, men förkortningen som användes till föregångaren var OFP och då så bör ju det vara OFP 2.

Medlem
Skrivet av MB?:

... kanske rätt det du säger, men förkortningen som användes till föregångaren var OFP och då så bör ju det vara OFP 2.

Eftersom spelet inte heter Operation Flashpoint 2 utan har namnet Operation Flashpoint: Dragon Rising förkortas det då OFP: DR, men jag föredrar att kalla det DR då spelet knappt har någonting gemensamt med originalet.

On topic: Dessa bilder är tagna från PC-versionen(de flesta andra är från Xboxen) men ändå är texturerna väldigt dåliga.
Ni som klagar på "grainfiltret", det hjälper faktiskt de otroligt dåliga texturerna att se bättre ut så även om man inte gillar filtret så kommer det se ännu sämre ut utan det.

Skrivet av Shimo:

Dessutom hoppashoppashoppas jag att de lyckas göra så det inte känns som om man rör sig i gröt denna gången
Det ska gå att göra snabba tempo-byten, slänga sig på marken och rusa runt hörn. Sådant tränade soldater faktiskt kan göra IRL

Seg kontrollkänsla kan vara otroligt enerverande i "stridens hetta", är väl bara jag som suger men;

Holy plow! Enemy fire hit the dirt!
[Ctrl] Ligg... Ligg? ÅH, du menar MIG!? *hukar lite grann*

[CTRL] [CTRL] [CTRL] [CTRL] [CTRL] Ligg+stå+huka+ligg+stå... Calc, BZZT! *ställer sig sakta upp igen, tar osäkert fram kikaren, träffas och självdör*

GODDAMN!

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Fanns inte så mycket för en hobbyanalytiker att studera i bilderna men jag märkte iaf att det står "RELOADING" i HUD:en när man laddar om. Jag är vinrare

du var iaf den första :D... fast det stör mig att det står ball istället för rounds eller ammo :(:P

Medlem
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av Shimo:

Tycker...

Förlåt, jag vill inte vara petig. Men varför i herrans namn förkortar du Operation Flashpoint 2 som OpFp2?

Du tog "Op" för de första bokstäverna i första ordet, samt "fp"... ehh.... ja.. två random bokstäver i andra ordet.

För info. Ta första bokstaven i varje ord samt siffran i slutet, så har du en fullgod förkortning. Det vill säga: OF2 ... och inget annat.

p.s Bli inte sur nu.

Hahaha. Nä, vet inte vad jag tänkte Skrev det fort, och började med "Op", som brukar användas för "operation". Sedan sköt jag från höften. I took a robber

Jag ber om ursäkt för ögonsvideriet.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Inte så fasligt långt från bullshotsen ändå.

Medlem

ser bra ut


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Medlem
Skrivet av cags59:

Den är ju inte ens ingame.

1
Skriv svar